Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 743

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Carni2011-11-26 14:35
Antal inlägg: 19

nya lisbet salander
nu när jag sett den amerikaniserade versionen av fröken salander så blir jag bara... pfft. Kunde de verkligen inte tagit med Noomi Rapace till hollywood och Mikael Nyqvist (killen förtjänar mer än bara svensk film allså!)?

Nya salander känns bara som en sån där tunn papperskopia man gjorde på syslöjden för att skriva bokstäver på sin syslöjdspåse, som sedan dragits i en vattenpöl med olja för att sedan droppa av och agera figur i millenium.

Furios2011-11-26 14:57
Antal inlägg: 253

Jag har inte sett Hollywood versionen men jag blev också besviken när jag såg de svenska filmerna efter man läst böckerna. Salander varken såg ut som eller betedde sig som jag själv hade ritat upp henne. Som det brukar vara med andra ord.

China Doll2011-11-26 16:58
Antal inlägg: 342

Tycker snarare att man försöker efterlikna Noomi för mycket i stil o make-up. Det är det som är felet. Varför Noomi skulle spela Salander förstår jag inte. Klart bättre med en yngre skådespelerska som kan göra henne trovärdigare!

China Doll2011-11-26 16:58

Filmen har väl inte kommit än förrästen?

Partyhatt2011-11-26 17:18
Antal inlägg: 112

Fast efterlika noomi är väl det dom inte gjort, hon har ju blekta ögonbryn annan frisyr och ja ser mycket "fulare" ut än Noomi. Noomi tilläts vara snygg men hade lite piercingar.

Är väl en av få som inte ännu läst böckerna, men är inte Hollywoodversionen mer trogen till hur boken beskriver henne.

Tommy 19792011-11-26 18:49
Antal inlägg: 1188

Vad då yngre skådespelerska? Det handlar väl inte om hur ung skådespelerskan faktiskt är, utan om hur ung man kan få henne att se ut genom sminkning och liknande. Och i det avseendet har de lyckats riktigt bra. Rapace gör f ö en strålande insats!

recidivfara - Ej medlem längre2011-11-26 19:04
Antal inlägg: 2385

bättre med rooney mara. som den där amerikanen sa; lets face it, noomis salander has been around.

crooked rain - Ej medlem längre2011-11-26 19:34
Antal inlägg: 6334

Rooney är så extremt mycket bättre stylad. Noomi Rapaces styling ser så trött ut, som en halloweendräkt från Buttericks.

China Doll2011-11-26 21:49

Tack Crooked Rain, my thought exactly! :)

Tommy: Nä, det går inte hur mycket som helst. Noomi är ju på gränsen till trovärdig. Men hon har fantastisk utstrålning som kompenserar för det mesta, det kan jag ju tycka.

Carni2011-11-27 12:59
Antal inlägg: 19

Såg att man nu lagt upp en framsida med Daniel craig och Rooney... men varför ska hon vara naken?

Hörde även ett ljudklipp på sr.se där en krönikörska häver ut sin galla över denna hollywoodförvandling av millenium.

sverigesradio.se/api...ta file=asx

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?