Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 743

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hellemore2011-11-27 00:00
Antal inlägg: 3

Brickorna du lagt är ej i rak linje med varandra.
vad menas med detta, jag är helt ny o fattar inte allt, tack för tips

Early Bird2011-11-27 00:12
Antal inlägg: 1

hellemore: Jag är också en sprillans nybörjare, och jag fick också den kommentarer och spelet hängde sig liksom. Sen kom jag på det! Det blir så om man har släppt en (eller flera) bokstavsbricka lite var som helst på spelplanen, ibland kan man liksom tappa en bricka verkar det som. Lösningen? Kolla NOGA på spelplanen efter en (eller flera) bricka med lite skugga på kanterna! Inte helt lätt att upptäcka, men hittar du en så så dra tillbaka den till dig "förråd". Lycka till!

asvanteson2011-11-27 00:18
Antal inlägg: 249

Om en bricka är "vilsen", tryck på rensa-knappen så hoppar brickorna tillbaka till stället och du kan lägga ut dem igen.

hatshepsut - Ej medlem längre2011-11-27 00:22
Antal inlägg: 206

tips: om man får den kommentaren är det enklaste att trycka på "rensa", då kommer alla brickor tillbaka och man kan börja om

blue_moon2011-11-27 00:26
Antal inlägg: 9713

Om man zappar mellan olika sidor medan man spelar, så händer det ofta att någon eller några brickor hoppar upp på spelplanen. Det åtgärdas enkelt med att klicka på Rensa, som sägs ovan.

Å andra sidan, när man lägger ett ord, så kan man bara lägga antingen vågrätt eller lodrätt - aldrig i vinkel. Men det visste du väl redan?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?