Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 749

Forumkategorier

Användare Inlägg  
åsa_lin2011-11-29 08:54
Antal inlägg: 60

jobbfunderingar.
Hej.

Jag är utbildad djurvårdare, styckare och undersköterska.
Har jobbat på mjölkgård på Island men annars mest som timvikarie som undersköterska.
Nu är jag föräldraledig och har varit borta från jobb i snart 2 år! har fått 2 barn på den tiden.
Nu funderar ju jag mycket på jobb. Har sökt dagis från 14 maj då min yngsta är 1 år.
Men vad finns det för jobb numer som inte innehåller kvällar o helger? Jag måste ju ha ett dagjobb så jag kan hämta och lämna barnen på dagis. Min man jobbar på annan ort och kommer hem fredag kvällar o åker söndag kvällar så då vill jag ju gärna vara hemma på helgen så hela familjen är samlad.
Har funderat mycket, men de jobb jag kommer på att det vill jag jobba med så är det kvällsjobb också.
Har kommit på dagverksamhet för dementa. Eller vårdcentral. Men är osäker på om jag vill jobba med det. Jag får ju en praktikplats via arbetsförmedlingen i 6 månader. Då får jag välja precis vad jag vill. Därför funderar jag på vilka jobb som finns, dagtid. :)

Bim19642011-11-29 09:17
Antal inlägg: 1854

Är väl helt perfekt om du kan få ett arbete inom dagverksamhet. Eller en vårdcentral.

Sådana jobb är eftertraktade eftersom dom är just på dagtid.
Annars finns ju stall/ridskola om du nu vill pyssla med djur. Någon måste ju mocka och utfodra djuren, och eventuellt släppa ut hästarna i hagen

Hillegnu2011-11-29 09:46
Antal inlägg: 710

Gymnasieskola med naturbruksprogrammet? och läser du vidare så kan du garanterat läsa på dagtid och sen ha ett jobb utan kvällsarbete:) Lycka till

Hillegnu2011-11-29 09:47
Antal inlägg: 710

med naturbruksprogrammet tänkte jag att du kunde ge stöd åt eleverna och eftersom det är din utbildning så kan det passa. Om det dessutom är en praktikplats du ska ha så lär de nog inte säga nej