Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 697 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pandina | 2011-12-02 20:08 | |
![]() | Våningsproblem! Ok, så här ligger det till: Jag bor på sjunde våningen. Hissen är nyrenoverad men inte fullkomligt funktionsduglig för det - den knarrar och är eländig, skakar vid tredje våningen och är allmänt trång. Det har hänt flera gånger att den varit ur funktion och då har det helt enkelt blivit att man får ta trappan. Det egentliga problemet är då följande: Trappan som är mellan femte och sjätte våningen är avstängd, på grund av rasrisk. Den är alltså väldigt dålig. Har någon ett tips på att hålla sig ångestfri? Har letat efter en liknande tråd men utan resultat. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-12-02 20:12 | |
![]() | Du borde nog börja leta efter en ny lägenhet....? | |
| devilseye | 2011-12-02 20:12 | |
![]() | Hmmmm, är det ens lagligt att inte ha en alternativ väg ner jämte hissen? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2011-12-02 20:13 | |
![]() | Ta dit brandinspektörer. | |
| levakdörB | 2011-12-02 20:13 | |
![]() | Ring hyresgästföreningen, som då kan säta press på Hyresvärden. | |
| Femme_femme | 2011-12-02 20:14 | |
![]() | Vad gör ni om det börjar brinna och alla måste utrymma lägenheterna? | |
| Pandina | 2011-12-02 20:29 | |
![]() | devilseye, jaaa jag funderar också på om det verkligen är lagligt nu när du uttrycker det så. Nu är det visserligen helg, frågan är hur möjligt det är att göra någonting som helst nu. Men avspärrningen kommer ju att vara kvar under helgen antagligen. Det blir ett förbannat telefonsamtal till hyresvärden på måndag. Just nu tänker jag enbart på att inte missa bussen till jobbet imorgon bitti. | |
| Pandina | 2011-12-02 20:30 | |
![]() | femme_femme: exakt. helvete. I jultider dessutom... Malmö kommunala bostäder is the shit. | |
| slånbär | 2011-12-02 20:36 | |
![]() | Pandina-ring hyresgästföreningen och brandmyndigheten det första du gör på måndag. dom sistnämnda går säkert att nå redan i morgon. det är definitivt inte lagligt att inte ha en utrymningsväg förutom hissen. Vid brand får man inte ens använda hissen. det ska dessutom finnas ytterligare en brandväg via tex balkongerna om huset är över ett visst antal våningar om jag inte misstar mig. Trappan får heller inte vara blockerad av tex barnvagnar och annat skräp som folk tenderar att ställa utanför sina lägenheter. | |