Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rutor | 2011-12-03 22:38 | |
![]() | Glad, ledsen eller förbannad? Jag känner alla dessa känslor varje dag. Glad åt livet och den relativa hälsan jag har, allt jag faktiskt kan göra. Ledsen för att vi människor förstör vår jord i alltför snabb takt. Känner empati för de som råkar bo på Grönland, Maldiverna eller Polynesien och måste ge upp sin livsstil och kanske flytta från sin ö. Eller de i torkans Afrika. Förbannad på folk som överdriver sin konsumtion eftersom det drabbar miljön och därmed andra varelser, som faktiskt just nu dör ut i snabb takt. Kan vi inte avstå charterresan för deras skull? Jag är glad för att det finns annat att göra som inte förstör naturen så jättemycket. Kultur, natur, kärlek. | |
| Lillstölla | 2011-12-03 22:44 | |
![]() | Så vad är syftet med tråden då? | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-12-03 22:49 | |
![]() | förmodligen mår ts inte bra. till rutor säger jag bara: ta inte på dig alla problem i världen hur illa det må vara. underbart med folk som bryr sig om annat än sig själv, men konsumtion ägnar du dig åt också? | |
| Lillstölla | 2011-12-03 23:21 | |
![]() | Menade alltså inte att vara dryg, undrade mest om TS bara ville skriva av sig eller om syftet är att man ska skriva nåt man är glad för, ledsen för och förbannad för. Framgår ju inte:) | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-03 23:36 | |
![]() | Jadå TS... Jag vill också rädda världen - mest hela tiden, men att den skull gå runt och vara ledsen eller förbannad fyller nog ingen funktion. Men det vore hur som helst intressant att få veta lite mer om hur dina natur- och kulturintressen ser ut. | |
| rutor | 2011-12-04 00:32 | |
![]() | OK, jag ska förklara: har ingen erfarenhet av detta forum, egentligen inte av nätforum över huvud taget - brukar alltså inte skriva. Så såg jag en text som ställde just frågan om jag var glad, ledsen eller förbannad. För en gångs skull tänkte jag att varför inte svara ärligt - det gör man ju sällan. Jag försöker svara på frågorna så ärligt jag kan: -Jag har inget annat syfte med tråden än att svara så ärligt jag kan på uppmaningen. Beror kanske på att jag inte fattat vad syftet är:). -Någon måste någon gång ta någonting på allvar. Om ingen gör det blir vi ett gäng lallande fån som går mot vår undergång likt ett lämmeltåg. Det vill inte jag. Fast visst måste man ha kul också. -Att känna basala känslor ser jag som en gåva - utan dem inget riktigt liv tycker jag. Känslor fungerar i min värld som riktmärken för mina intentioner. Man får leva vidare med alla sorters känslor och vara glad så länge man har några. -Har lyckan att bo nära naturen och upplever djur och natur hela tiden. Jag åker skidor, skridskor, paddlar, cyklar etc, i den mån kroppen vill. Allra mest njuter jag av musik, är den typen som kan få ståpäls av vissa sångare t ex. Det är jag glad för. Tack för att ni ändå tog er tid att svara, kanske är detta en väldigt kort tråd. Jag får väl läsa och lära. | |
| shulten | 2011-12-04 00:42 | |
![]() | Varför lider du för de som råkar bo på Grönland? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-12-04 10:03 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=29153 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-04 10:26 | |
![]() | fattar inte vad som ska diskuteras ,så jag gör min tolkning,jag är mest glad,nästan jämt är jag glad,försöker hjälpa folk som inte har det lika bra som jag,sitter med i asylkomiten,en ungdoms styrelse och RIA styrelsen,där kan jag hela tiden vara med och ta positiva beslut,jag lämnar mycket saker till PMU,som bygger skolor i Indien,jag har över 60 julklappar som ska gå till barn i kommunen som inte har det lätt och jag räknar med att hinna få i hop fler,jag delar hela tiden ut makt och frukt till dem som har det svårt,jag hjälper missbrukare,i torsdags fick jag en fin grön dunjacka,som jag kunde ge bort till en hemlös,skulle jag tänka på allt det negativa hela tiden och inte se det positiva i tillvaron,då är det lika bra att lägga sig framför tåget,att varje dag kunna göra någonting för en annan människa räcker för mig | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-04 12:31 | |
![]() | Jag blir glad när jag hittar något coolt/snyggt klipp på HM. Ledsen när jag tänker efter sen. VILL inte vara galen i kläder, och borde köpa svenskt med tanke på miljön, men har inte råd. Ser fram emot att det ska bli helt ute att klä sig modernt, bara vintage som gäller. Handen på hjärtat, de flesta av oss har kläder som kunde räcka livet ut? | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-04 12:42 | |
![]() | TTiittii du är en eldsjäl, en sån människa som man borde vara! | |