Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 393 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| smurfblue | 2011-12-08 20:26 | |
![]() | Behöver relations-tips och råd. Jag har en pojkvän som jag älskar väldigt mycket. Vi har varit ihop i snart ett år. Men nu vet jag inte hur mycket längre jag orkar. De problem vi har är för det första att vi bor typ trettio mil ifrån varandra. För de andra är han väldigt deprimerad. Han har mått dåligt länge och är sjukskriven och så. Men nu är det värre än det nånsin varit tidigare så länge jag kännt honom. Han säger att han älskar mig och vill va med mig och så men att han inte kan ge mig nånting just nu när han mår så dåligt som han gör. Ibland svarar han inte i telefon på flera dagar och hör inte av sig och då blir jag ju väldigt orolig. Åde för att det ska ha hänt nån olycka eller nåt och för att han inte vill va ihop med mig. Sen orkar han inte ses varje helg när jag är ledig heller. Han säger att ha bara vill vra ensam och inte träffa eller prata med nån alls. Ok man kanske inte måste ses precis hela tiden men man vill ju ändå ses så ofta som möjligt kanske. Är det jag som borde vara mer förstående? Är det någon som har erfarenhet av medicinering och svår depression och så som kan ge tips på hur man kan hantera det? Jag vet inte hur länge jag orkar ha det såhär. | |
| slånbär | 2011-12-08 20:34 | |
![]() | Svåra frågor det här,så mycket spelar in. Hur gamla/unga är ni? Har han varit deprimerad länge och är det diagnostiserat? Får han professionell hjälp /mediciner? Bor han ensam? Har du någon tidigare erfarenhet av detta? Får du stöd av någon? | |
| smurfblue | 2011-12-08 20:41 | |
![]() | Jag är 34 och han är 36. Han har varit deprimerad i typ fyra år och sjukskriven unde hela den tiden. Det började med att han blev utbränd och sen har han inte blivit så mycket bättre efter det. Han äter medicin och så och går till en läkare ganska ofta. Han bor själv. Men jag har väl ingen erfarenhet innan detta kan man säga. Och jag får ingen hjälp, kan man få det och från vad i så fall? De är ju han som behöver hjälp och så tänker jag men jag vet inte hur jag kan hjälpa längre eftersom ingenting verkar göra det bättre även om jag försöker. | |
| shulten | 2011-12-08 20:43 | |
![]() | Väg relationen. Ger han dig lycka så kan du stanna kvar. Ger relationen olycka så gå. Enkelt va? | |
| smurfblue | 2011-12-08 20:45 | |
![]() | Det låter ju enkelt men det är inte så enkelt. Just nu ger han mig mest olycka tror jag men jag tänker ju att jag vill vara ihop med honom resten av mitt liv och då kanske man får ta de jobbiga perioderna också? | |
| smurfblue | 2011-12-08 20:45 | |
![]() | Och det är ju inte hans fel att han mår dåligt heller. | |
| numsan | 2011-12-08 20:53 | |
![]() | Jag förstår precis vad du menar angående att se det ur ett långsiktigt perspektiv och därför vara beredd att gå igenom en del tunga perioder. Samtidigt måste ju du också få ut något av relationen. Det är klart att det inte är hans fel att han mår dåligt, men samtidigt har han också ett ansvar för att er relation ska funka. Pratar ni om situationen och att den är superjobbig för dig också? Känner du att ni båda tänker på framtiden? | |
| smurfblue | 2011-12-08 20:57 | |
![]() | Vi försöker väl prata ibland, eller de är mest jag som gör det. Jag fattar ju att han tycker att det är jobbigt att snacka och så när han är så nere. Jag vet ingenting längre. Det känns som att han glider ifrån mig. Det är ganska bra när vi ses men väldigt dåligt när vi inte ses. | |
| numsan | 2011-12-08 21:02 | |
![]() | Svårt att råda såklart. Men det jag kan säga är att jag också har en distansrelation och vet hur påfrestande bara den biten kan vara. Jag tycker att det är viktigt att du känner att du också får ut det du vill från relationen och känner dig älskad. Och sen är det alltid viktigt att vara öppna mot varandra och kunna prata om grejer. Därmed inte sagt att man ska prata sönder saker eller sönderanalysera allt för mycket. Dessvärre har jag ingen direkt erfarenhet av depression eller medicinering av densamma, så där kan jag tyvärr inte råda. Det kanske är mest den biten du behöver input gällande. Lycka till! | |
| Lowisius | 2011-12-08 21:04 | |
![]() | Det är ju klart att du också ska få hjälp. Ingen mår ju bra av att se sin älskade må dåligt. Det blir ju jobbigt för dig också. Prata med en psykolog, dem kan ge dig råd och hjälp hur du ska gå tillväga. Jag har varit med om precis samma sak. Jag fick jättebra hjälp och stöd :) | |
| cheapblonday - Ej medlem längre | 2011-12-08 21:07 | |
![]() | Tror du att han kommer att må bättre? Hur länge tror du att du orkar ha det så som ni har det idag? Man får väga lite och se vilken del som väger mest. Jag förstår att det där suger när man älskar någon och faktiskt vill vara med den personen läääängelääänge, men någonstans måste man få lov att vara egoist och den man älskar ska inte dra ner en, snarare tvärtom. Men ingen mer än du vet vilket alternativ som är bäst för dig! | |
| smurfblue | 2011-12-08 21:07 | |
![]() | Tack alla va söta ni är jag blir alldeles rörd! Lowisius hur gick det för er? Vad gjorde du för att det skulle bli bättre? Var får man tag på en psykolog? | |
| smurfblue | 2011-12-08 21:10 | |
![]() | cheapblonday jag vet inte om han kommer att må bättre. Kan man veta det? Jag hoppas verkligen att han gör det. Känns också taskigt att lämna någon i sticket när de inte mår bra liksom. Och så kan jag inte tänka mig ett liv utan honom. | |
| Kroken80 - Ej medlem längre | 2011-12-08 21:10 | |
![]() | Hade det varit helt rätt hade du inte frågat. Även om han är deprimerad så borde han vilja ses så ofta ni kan...Bor man en bit ifrån varann så längtar man ju?? Gå vidare o unna dig själv att bli lycklig! Lycka till! | |
| smurfblue | 2011-12-08 21:13 | |
![]() | Kroken80 då tycker du att jag bara ska göra slut efter nästan ett år? Är det inte värt att kämpa ibland? | |
| cheapblonday - Ej medlem längre | 2011-12-08 21:13 | |
![]() | Det handlar väl inte direkt om att inte lämna någon i sticket som mår dåligt. Hade du varit en vän eller familjemedlem och lämnat honom hade det varit en annan sak. Nu är du hans flickvän och kan inte tänka på det sättet. Man ska ju inte vara tillsammans med någon för någon annans skull. Nej, klart man inte kan veta om han kommer må bra, men hur har det senaste året varit? Har det blivit bättre på den tiden? Många accepterar ofta att dom mår dåligt och fortsätter så, utan att försöka göra något åt saken/har ingen ork till det. (Menar inte att han är sådan, men många blir så). Kan du se en framtid med killen om det fortsätter sådär? | |
| Katijoun | 2011-12-08 21:13 | |
![]() | Kan han inte bo hos dig ett tag? Kanske hjälper att ha dig vid hans sida hela tiden, istället för att sitta ensam i hans lägenhet o deppa. Blir ju lätt att man fastnar i en ond cirkel då, och det kan vara ganska svårt att ta sig ur den! Hoppas det löser sig för er! | |
| smurfblue | 2011-12-08 21:19 | |
![]() | cheapblonday det har inte varit såhär illa innan och han säger att det ofta är sämre på vintern så jag hoppas att det bara är en period men å är ju frågan om det blir likadant nästa år igen och året efter det och så. Katijoun jag har faktiskt sagt att han gärna får bo är och så eller att jag kan börja titta på jobb där han bor men han verkar inte känna sig redo för det tyvärr. Och tack för att ni vill hjälpa oss! | |
| shulten | 2011-12-08 21:20 | |
![]() | Bra talat cheapblonday, Lyssna på henne. | |
| cheapblonday - Ej medlem längre | 2011-12-08 21:20 | |
![]() | Ja, jag förstår dig helt & hållet. Hjärtat vill en sak, och hjärnan en annan. Man får välja vilken man ska lyssna på. Men det behöver ju inte vara ett snabbt beslut. Det är ju något man får fundera på länge så man inte gör fel val. Har du pratat med honom om hur du känner? | |