Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 524

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MaadMaxx2011-12-09 16:04
Antal inlägg: 349

Boende i Uppsala.
Jag har just blivit antagen till en utbildning på Uppsala Universitet och bestämt mig för att tacka ja till utbildningen.
Nu är det som så att utbildningen börjar i januari, varför jag har lite bråttom med att fixa mig ett boende. Jag söker för fullt och kastar ut krokar på alla ställen jag kan tänka mig. Så, någon här inne som kanske vet någon som vill hyra ut sin lägenhet? Eller som har tips på vart man kan söka boende?
Alla tips emottages tacksamt!

/Mvh Madde

tipitina2011-12-09 16:07
Antal inlägg: 2687

Om du kan tänka dig att vara inneboende så släng ut en annons på blocket alternativt svara på annons på blocket.

Det är det som gått absolut snabbast för mig båda ggra jag behövde akutboende i Muppsala...

I studentbostadsköerna får du stå ett år eller mer oftast för att få ngt...

Whiteface2011-12-09 16:09
Antal inlägg: 120

Japp, instämmer med tipitina

MaadMaxx2011-12-09 16:36
Antal inlägg: 349

Yes. Jag svarar för fullt! =) Kanske faktiskt kan vara en bra idé att lägga ut en annons med. Tack för tipsen!! =)

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-09 16:39
Antal inlägg: 37631

hör med skolan dom kanske vet

Emtee2011-12-10 23:06
Antal inlägg: 41

Hyr en större lägenhet och annonsera i universitetets bostadsförmedling, lokaltidning osv efter andra studenter som vill dela, det brukar finnas många som söker bostad. Det blir en kul gemenskap och är man 4-5 personer som delar så blir det inte så sårbart om en flyttar hastigt. Man fick iaf för några år sen relativt snabbt en stor lägenhet i mindre populära men vanliga studentområden som tex Gottsunda i Uppsala via kommunala bostadsföretaget Uppsalahem. Jag bodde själv i Gottsunda i 6 år under studierna och trivdes bra.

Tyllestar2011-12-11 15:46
Antal inlägg: 350

www.studentboet.se/s...a- bostader

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?