Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 432

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Alviina88 - Ej medlem längre2011-12-16 09:14
Antal inlägg: 143

Vilken relationstyp är du?
Jag har märkt att en del människor är väldigt ombytliga med relationer. Det gör mig helt förvirrad. Jag själv behöver år och åter år för att byta mellan singel och vara i förhållande.
Andra verkar kunna byta status flera gånger per år.

Hur fungerar du?

Ni som byter ofta; varför blir det så? Är det inte utmattande?

Ok, nu kom jag på. Det är för ni vill ha spänning hellre än trygghet. Fattar inte varför jag skapar denna tråden när jag kommer på svaren själv. Jaja.

Filurflizan2011-12-16 09:21
Antal inlägg: 293

Du menar att man har ett förhållande i låt säga nått år och sen en månad senare är man i ett nytt förhållande? ( som dessutom är seriöst från början) . Sånt har jag inte heller förstått , och tar riktigt illa vid mig när mina ex gör så :P Min teori är att man inte riktigt fixar att gå igenom känslorna som kommer efter, ensamheten , ovisseheten och det något sänkta självförtroendet behöver ju inte finnas där om man snabbt skaffar en ny .

När jag verkligen älskat kan det ta tid , jag vill inte in i nått nytt innan jag är helt över den förra kärleken , däremot kan jag flirta och kanske tillomed dejta bara för att det kan vara kul att träffa nya människor ibland :)

Jag vart singel i Juli , och det är fortfarande jobbigt och jag tänker fortfarande på honom typ dagligen , jag saknar bara vissa delar av vårat förhållande för resten va skit, men jag älskade den grisen
Så kan det ju inte vara om jag nu skulle få intresse för en ny , typ snackar med honom på telen , men innan jag somnar tänker jag på mitt ex hehe ;)

Sen kan man ju bli förälskad snabbt och det kan man ju förstås inte styra över ...

Alviina88 - Ej medlem längre2011-12-16 09:25

Ja, precis. Fast det behöver inte bara vara att man går mellan två förhållanden. Ibland pratar jag med människor på internet som inte har en partner eller ens är intresserad av någon, sedan en månad senare är de helt plötsligt sambo med någon. Hur vågar man gå så snabbt fram? Läskigt! Och hur hittar man nya människor så snabbt att bli kär i? Helknäppt!

marmeladov222011-12-16 09:27
Antal inlägg: 4211

De har väl tur kanske

marmeladov222011-12-16 09:27
Antal inlägg: 4211

eller ingen kontakt med sina riktiga känslor

Filurflizan2011-12-16 09:31

ja det är lite skumt ! Dom lever väl i nuet kanske ? Tror du verkligen dom är kära ? Älskar ? Det kanske är människor som aldrig älskat, som inte vet . Inte i kontakt med sina känslor som marmeladov skrev .
Jag bryr mig inte om det är så , folk får väl göra hur dom vill , däremot så måste man ju tänka på den andra delen som bli inblandad .. barn tillexempel ..där ska man skynda långsamt !

Alviina88 - Ej medlem längre2011-12-16 09:33

Ofta tänker jag att det är just de som lever i nuet som verkligen älskar. Det känns som jag inte kan älska ibland. :/ Jag är aldrig riktigt närvarande liksom.

BenDavis2011-12-16 09:37
Antal inlägg: 470

Att bli kär tar bara ett ögonblick. Eller är det förälskad man blir? Skitsamma, man kan falla för någon på bara ett ögonblick.

Det är farligt, för det är lätt att allt förnuft tar en paus när känslorna löper amok och man kan hinna bli både sambo och lova giftermål och barn innan förnuftet vaknar till igen och får panik.

Jag tror det finns människor som vägrar lyssna på sitt förnuft när det återkommer eftersom de storslagna planerna redan är spikade och annonserade för omvärlden. Plus att den nya sambon verkar så inne i planerna att man inte vill rasera dennes värld.

Pocaloca2011-12-16 09:39
Antal inlägg: 2156

Jag tror inte att folk bestämmer att vara "hattiga"

Filurflizan2011-12-16 09:40

ja det kanske är så , jag är lite likadan som du beskriver- har blivit anklagad för det i alla mina förhållanden .. :( Inte kul . Varför tar det då hundra år för mig att sörja om jag aldrig älskat ? Borde väl kanske lägga mer krut på det när man är i det men jag vet inte hur man gör , det sitter nån spärr nånstans!

BenDavis2011-12-16 09:41
Antal inlägg: 470

Jag tror på riktigt att man inte kan älska någon annan än sig själv. Och om man inte älskar sig själv så kan man inte älska någon annan. För man älskar andra för att man älskar sig själv. Eh.

Alviina88 - Ej medlem längre2011-12-16 09:43

Fast jag blir mer kär i människor som inte är så självupptagna och tror att de är bäst i världen.

nettan232011-12-16 09:46
Antal inlägg: 4086

Tycker det verkar vanligare bland män, speciellt äldre, att inte kunna vara själva. Utan att de hoppar från kvinna till kvinna (se extramamma)

nettan232011-12-16 09:46
Antal inlägg: 4086

Att vara självkär och att älska sig själv e ju inte riktigt samma sak alvina :)

Alviina88 - Ej medlem längre2011-12-16 09:48

Det förstås. Svårt det här!

Alviina88 - Ej medlem längre2011-12-16 09:48

Får huvudvärk.

stahlin2011-12-16 10:10
Antal inlägg: 251

jag får stånd ibland =)

wildman2011-12-16 10:13
Antal inlägg: 3860

I min värld så beror det på att man blandar kärlek och förälskelse. Jag har svinlätt att bli förälskad. Men jag har lärt mig att slå förälskelsen hårt i huvudet med mitt intellekt :-) Men om man inte lyssnar på intellektet så är det lätt att dras med... Hade väl en del mindre bra relationer i unga år pga det.

tipitina2011-12-16 10:40
Antal inlägg: 2687

Nettan, jag tycker också att jag ser en trend där just män inte vågar vara själva.
Själv har jag alltid hävdat att det är bra att stå på egna ben ett tag mellan två relationer men jag vet inte, är man kär så är man väl...

tipitina2011-12-16 10:41
Antal inlägg: 2687

Glömde ju svara på ursprungsfrågan... Men jag är nog en sådan som skyndar långsamt. Kastar mig visserligen gärna handlöst in i en förälskelse men att ta det ett steg längre är något som tar tid.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?