Spelrum
Giraffen43
Krokodilen1
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 453

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2011-12-17 04:31
Antal inlägg: 543

Dom säger
att du är död.

Jag tittar oförstående på deras uttryckslösa ansikten. Sveps in i ett töcken och dimma, dras ifrån verkligheten och in i en kokong.

Min enda tanke är: Jag måste få komma till dig.

Åker in till det stora sjukhuset. Sjuksköterskorna står tysta på rad med bekymrade ögon. Går en trappa ner och in i ett väntrum.

En dörr står öppen och där är du.

Jag ser ditt vackra, tjocka mörka hår slingra sig ner på kudden i sängen som dom bäddat ner dig i.

Som förstenad går jag fram till dig och stänger sakta dörren. Du ser fridfull ut.

Sover du min älskade? Var är du?

Jag stannar hos dig. Klappar dig, lägger min varma kind mot din kalla och bara inte förstår.

Pratar och frågar dig nu som alltid vad skall göra? Går till dina ord och tankar.

Tar fram en stol, sätter mig, går upp och runt i rummet, sätter mig igen. Klappar dig.

Hela min kropp och själ skriker: Nej, samtidigt som inte någon av dom förstår eller inser - kan inte.

På något sätt förstår jag att jag måste gå ut ur rummet.

Att gå in var en självklarhet. Intalar mig att jag kommer tillbaka och drar nytta av kokongen som skriker; mardröm - inte sant.

Vi ses igen min älskade ~ mitt allt.

Birgitta

sessan2011 - Ej medlem längre2011-12-17 05:59
Antal inlägg: 245

Dessa innersta tankar kan jag tycka passar bättre på seriöst än snack.

Det du beskriver har och känner nog många som fått ett sånt besked....döden är fortsättningen på livet..kram

Mouche - Administratör2011-12-17 09:13
Antal inlägg: 24193

Du kanske kan sätta in denna vackra men sorgsna text i den tråd du tidigare skapat?
Då hamnar den också i Seriöst.

www.betapet.se/forum...am p;page=0

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?