Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 443

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Abbeba - Ej medlem längre2011-12-22 11:18
Antal inlägg: 14

Lägg på luren och ring NIX
Har lyssnat en del på P1 sista tiden och upprörs av att nyföretagare blir erbjudna konstruktion av hemsidor, unga människor pådyvlas pensionsrådgivning etc av oseriösa telefonförsäljare! Om du inte har förmågan att lägga på luren direkt du blir uppringd så anmäl dig till NIX-registret! De har en hemsida där du hittar all info.
Lurendrejare skall hållas kort!!! Om du vill köpa någonting finns det betydligt bättre sätt! Sök seriös info!

gnill2011-12-22 11:22
Antal inlägg: 1942

Som företagare är man skyddslös, man får inte anmäla företagstelefoner till Nix, så dina råd hjälper tyvärr inte. Inte heller kan man få hjälp av konsumentfunktioner i samhället eller ha någon ångerrätt. För jäkligt helt enkelt.

wildman2011-12-22 11:26
Antal inlägg: 3860

Sen undrar jag om dom värsta lurendrejarna bryr sig om Nix...
Men i övrigt så har gnill rätt. Jag var NIX:ad innan, sen regade jag företag och vips så ringer massa konstiga saker till mig...

gnill2011-12-22 11:33

Jag blev lurad för några år sen då en av mina anställda inte fick tag på mig och lurendrejeriföretaget hävdade att någon försökte köpa domäner med vårt företagsnamn, hon tackade ja till ngt som skulle kosta 250 kr och sen hävdade de att det skulle kosta 9000 kr och skickade faktura, hotade med inkasso etc. Jag bestämde mig för att allt jag kunde göra var att göra livet så surt för dem att de skulle inte tycka att det var värt att fortsätta driva saken, och det lyckades (jag spårade ägarna, ringde dem hem, ringde deras sk kundtjänst och fortsatte ringa och ringa, och de gav upp), enda makten man har är att bli skitjobbig....

wildman2011-12-22 11:37

Jo men det tar ju så mycket energi. Vanligen kan man ju vinna mot dom. Det är väl egentligen inte dom som försöker blåsa folk/företag på mycket pengar som är vinnarna. Dom som är smartare blåser ju bara folk på såpass små belopp att man inser att det är enklare att betala än att bråka.

Agnat - Ej medlem längre2011-12-22 11:53
Antal inlägg: 26

Gnill! Grattis

Agnat - Ej medlem längre2011-12-22 11:54

Wildman! Att sluta bråka är att förlora - mot galningar!

BenDavis2011-12-22 13:07
Antal inlägg: 470

gnill: Jag är officiellt kär i dig nu. Vill du bli min sugarmama? :)

wildman2011-12-22 13:23

Agnat, jag sa inte att jag skulle göra det. Jag bara konstaterar :-) Håller med dig. Tycker det är synd att inte vårt rättsmaskineri tar tag hårdare i sådant här. Min högst personliga åsikt är att man inte borde få godkänna affärer enbart över telefon alls. Idag hade det inte varit svårt att bygga upp ett system där man kan verifiera på något annat sätt via nätet eller liknande.

Agnat - Ej medlem längre2011-12-22 14:04

På dom bara - Lönsamma affärer skall vara win-win

Agnat - Ej medlem längre2011-12-22 14:17

Säger jgg som fd VD för ettr ekryterbgsföretag! Det gäller att hitta rätt person!

gnill2011-12-22 14:52

Ben, inte din sugarmama, men om du har ett krig som behöver utkämpas kan jag vara din vapendragare, jag är bra på sånt. Fast jag måste bli förbannad först, annars har jag ingen energi...

fdennis2011-12-22 16:49
Antal inlägg: 178

jag kan svara i telefon åt er, är tydligen duktig på att få folk att tro att dom kommit till sexualupplysningen Gävleborgs län eller till en växel :)

ErikStenman2011-12-22 17:14
Antal inlägg: 95

Det finns massor med bedragare så nix och likande hjälper inte åt dom. Vissa har hävdat att bluffakturorna omsätter mer än 1 mdr kr per år i Sverige. En bra sida som skriver mycket om ämnet är www.internetsweden.se/

Finns massor med varningar där. Sidan är långt bättre än Svensk handels varningslista.

BenDavis2011-12-23 15:19
Antal inlägg: 470

gnill: Jag är expert på att trycka på folks knappar, så jag kan nog få dig förbannad. Är du bra på att rikta din ilska eller kommer bomben smälla i mitt ansikte?

Stevare2011-12-23 15:24
Antal inlägg: 66

Haha. De ringde mig och vill erbjuda "en helt gratis hemsida" som de kunde visa upp för andra för att göra dem intresserade.

En bit in i samtalet kom det fram att för att få det måste jag köpa lagringsplats av dem också, 300 kr/månad.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?