Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 005 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-01-08 09:46 | |
![]() | Hårtransplantation Någon som har, eller känner någon som har, givit det en chans? Uppstod några efterföljande komplikationer? Bestående ärr, dåligt resultat? Vilka bör man vända sig till? Några som har extra bra/dåligt rykte? Vilken metod är bäst att utnyttja (jag har förstått att det finns två olika, huvudsakligen)? Vad kostade det? Berätta om alla erfarenheter ni har! Om man tycker det är pinsamt att berätta om det öppet kan man maila mig. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-01-08 09:49 | |
![]() | "huvudsakligen" ;) Sorry. Hejdå. | |
| le-lou | 2012-01-08 10:00 | |
![]() | Jag känner en som har gjort det, han gjorde det i Lund på New Hair Clinic (stripmetoden). Den här killen tappade håret väldigt tidigt, mådde dåligt över det och bestämde sig för att testa. Första försöket gav ett dåligt resultat och han fick då göra om det. Samma skit. Jag kan säga att han ångrar sig enormt idag, han känner att han kastade pengar helt i sjön. Resultatet blev pinsamt dåligt, och istället fick han ett stort ärr i bakhuvudet, som idag - syns eftersom han bestämde sig att strunta i allt efteråt och köra helrakat (vilket han för övrigt passar skitbra i). Det jobbiga är att han har det här ärret, vilket får folk att fråga om han har varit med om en olycka... ärren blir väldigt stora och breda tyvärr. Spara pengarna och kör helrakat. | |
| gnill | 2012-01-08 10:32 | |
![]() | eerievoid, det finns en handlare i mitt område som gjort det, det har sett för läskigt ut länge, det ser liksom påsytt ut. Kanske blir bättre sen. Men a) du har ju mycket snyggt hår på hakan och b) skallighet är snyggt om man inte försöker dölja det. Gör nåt roligare för pengarna! | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2012-01-08 11:29 | |
![]() | Lite ledsamt att fokus på utseendet kan ge såna följder (= stora kostnader och "trauman" (?) om utseendet). Jag önskar att männen kunde inse att skallighet ÄR snyggt. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-01-08 11:41 | |
![]() | skallighet, små bröst, celluliter.. naturligt men ack så lönsamt! | |
| Observer | 2012-01-08 12:05 | |
![]() | Har en svåger som lagt en förmögenhet på detta. Han har smort in, transplanterat, ätit piller och alla tänkbara varianter, men han har lika lite hår i dag som då ... Kanske något man får försöka leva med. | |
| marmeladov22 | 2012-01-08 12:38 | |
![]() | som kille är det bara legitimt ju. Fint med rakat som sagt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-08 14:08 | |
![]() | nej jag känner ingen som transplanterat,men många har komplex för det,men läste en undersökning,och där stod att läsa att tjejer tänker inte på om män inte har hår,att inte ha hår och vara man är manligt,det är för mycket manligt hormon,en tjej tänker inte :oj här kommer en kille som tappat håret. En tjej tänker åh vilka vackra ögon han har den där killen.så lägg hårkomplexen på hyllan och bli stolt för dina vackra ögon,lägg energi på det du har i stället för att lägga energi på det du inte har,som tx se till att aldrig ha gomorgongrejs i ögonen,och lukta gott,det är förförao inte håret det sitter i sa Allan Edvall och han var klok då också | |
| numsan | 2012-01-08 14:26 | |
![]() | Jag har samma erfarenheter som le-Lou och gnill. Har en gammal kollega som gjorde det och det var väl inte jättelyckat. Det var mycket tydligt att det inte var naturligt och resulterade dessutom i ärr. Jag har full förståelse för att det är skitjobbigt att tappa sitt hår. Jag tappade själv mitt hår för några år sedan och det är bland det mest traumatiska jag varit med om. Som tur var så växte mitt ut igen eftersom det berodde på tillfällig medicinsk behandling. Hoppas du hittar något som funkar för dig. | |
| slånbär | 2012-01-08 16:05 | |
![]() | Nu frågar ju inte TS om vi tycker att han ska göra det eller inte. Det spelar ju ingen roll att folk talar om att det är skitsnyggt med rakat hår för om det inte är ett val man kan göra så är det ju inte alls samma sak. Precis som att säga till en tjej som lider av att ha små bröst att det inte spelar någon roll-hon är snygg som hon är- det sitter inte i betraktarens ögon utan i personens egna. Så skippa rådet att raka huvudet och kom med konkreta exempel på negativa eller positiva konsekvenser av hårtransplantation precis som TS efterfrågar. Han kan säkert dra sina egna slutsatser av det han läser sedan. | |
| bommarna | 2012-01-08 16:11 | |
![]() | Min bror gjorde det, kostade massor, såg ut som man hade sytt fast håret, glesa testar. När han sedan blev mer tunnhårig var det ännu mer synligt. Han tycker att det var bortkastade pengar. | |
| jonfre | 2012-01-08 16:21 | |
![]() | Tacka Gud för rakapparaten!:) är väl snyggt det med!:) | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-08 16:50 | |
![]() | www.genuinehairclini...gn =jan2012 den här reklamen rullar på Betapets sida....... | |
| le-lou | 2012-01-08 17:08 | |
![]() | slånbär - jag ger rådet att köra på helrakat för att det är det är det rådet han jag känner skulle ge här. Jag har inte hört om nån som haft positiva efarenheter av hårtransplantationer och inte han heller - och han har haft kontakt med många ska du veta... majoriteten beslutar sig för att ta fram rakapparaten många tusenlappar för sent, och med väldigt dramatiska ärr tyvärr under. | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-01-08 17:18 | |
![]() | Inte en enda positiv erfarenhet. :') Jag tror jag skippar det, då. Jag var inte främst intresserad av det av utseendemässiga skäl, utan av bekvämliga skäl. Jag tycker det är så tröttsamt att hålla på och raka. Jag har så tjocka strån att jag inte kan göra det lite smidigt med rakhyvel i duschen, som många andra. Jag får hålla på och köra med rakapparat i typ en timme innan det är rent. Dessutom fastnar mössor i det lilla stubbet som blir. Hopplöst. Får köra på munkfrilla. \m/ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-08 17:20 | |
![]() | varför raka av sig allt hår ?tycker det är fint med men som är lite tunnhårig ovanpå huvudet, mycket finare en hel rakat,det utstrålar osäkerhet,det är manligt att vara tunnhårig och inget att skämmas för | |
| Lillstölla | 2012-01-08 17:33 | |
![]() | Är väl visserligen vad jag kan se inte en enda karl som givit ett svar, eller? Kanske ska avvakta lite och göra lite efterforskningar hos de som utför behandlingen. Annars, om du inte vill raka, vaxa huvudet, håller längre :P | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-01-08 19:16 | |
![]() | Jag vaxar min skalle om du vaxar din. Deal? | |
| Lill-IT | 2012-01-08 19:24 | |
![]() | Vaxa huvudet.. är du från vettet Stölla? Måste göra vansinnigt ont, om det ens går. Testa inget sånt Nattis. Jag har två bekanta som försökt åtgärda tunnhårigheten. Den ene bltappade hår redan i 20-årsåldern och han testade stripmetoden. Det var 15 år sen.. så det kan ju ha hänt mycket sen dess, men han ångrade sig. Dels syntes det så tydligt.. och det höll ändå inte länge. Han kör rakat nu och då syns ju ärret.. Jag tror inte på stripmetoden. Lämnar för mycket spår. Den andre grabben jag känner, testade för ett par år sen den andra metoden.. där de flyttade hårsäckar. Det syntes lite de första månaderna men inte sen.. och mer hår fick han. Det var dyrt.. men fungerade verkligen. | |