Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 18 992 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gelatinös | 2012-01-10 16:11 | |
![]() | Admins: Radera inte - tänk över ordentligt istället tack! Trådar stängs till höger och vänster eftersom någon vid annat tillfälle (för flera månader sedan många gånger) startat en liknande tråd. Mina funderingar gällande detta: - VAD är det exakta problemet om någon startar en färsk tråd om något - antalet inlägg lär väl hamna på ungefär detsamma? - Varför inte helt och hållet stänga ALLA trådar som är, låt säga tre-fyra månader gamla (sista inlägg) och äldre för att färska på allt som skrivs. Det är sällan roligt att läsa igenom en "nästan likadan tråd" för att eventuellt få svar på något man funderar över? Skriver man en egen fråga i en liknande tråd så kan man vara helsäker på att svaren inte alls kommer att vara till hjälp - när dessa gamla trådar kommer upp på förstasidan så är det i regel trådstartarens frågor - endast - som besvaras just för att ingen ids läsa allt... Nå? | |
| marmotte | 2012-01-10 16:33 | |
![]() | Jag håller med. Trådar kan få ligga kvar ett halvår-år kanske, men där efter är de inaktuella och bör tas bort. Om ämnet dyker upp igen så kan man väl låta det göra det? | |
| gnill | 2012-01-10 16:40 | |
![]() | Den här frågan är vi flera som har försökt diskutera under flera år, men utan framgång. Men skam den som ger sig. Jag förstår inte heller varför antalet trådar skulle ha någon betydelse. Om några startar flera exakt likadana trådar samma dag (som lätt händer när det gäller en nyhet, eller en katastrof) så kan jag tycka att det är rimligt att slå ihop dem till en. Men varför en fråga om bästa resmålet på Kanarieöarna (påhittat exempel) måste diskuteras i en allmän tråd om resor är obegripligt. Jag tycker att det är mycket bättre att läsa om någon som vill diskutera/fråga något startar en ny tråd istället för att plocka upp och skriva i en gammal från säg 2007 eller 2009. Man kommer ju alltid till början och då måste man bläddra för att hitta det som är nytt i tråden. | |
| nina82 | 2012-01-10 16:47 | |
![]() | helt rätt gelatinös. Superbra | |
| nina82 | 2012-01-10 16:47 | |
![]() | 3 månader max | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-01-10 17:26 | |
![]() | Det har garanterat varit en stor mängd människor som blivit avskräckta(eller kanske förbannade på översitteriet?) att skriva mer, när dom hänvisats till att skriva sitt intressanta inlägg på fjärde sidan i en halvrelevant ett år gammal tråd. Det är väl lättare att moderera så kanske? Ett väldigt styrt forum där medlemmarna känner tryck att dom måste skriva precis på rätt ställe, på rätt sätt och relevant för att få fortsätta skriva, kontra ett fritt levande forum. Personligen tycker jag lagom är bäst, och som det är nu känns inte särskilt lagom. | |
| Mia W | 2012-01-10 17:41 | |
![]() | Ta bort alla gamla trådar efter en viss tid! Är det ok att göra så på andra forum så borde det väl vara ok på Betapet också. Det som skrivs här är ju inga litterära epos som måste bevaras åt framtiden. | |
| Bitte - Administratör | 2012-01-10 17:55 | |
![]() | Nej ta inte bort gamla trådar det är kul att läsa till tillbaka, sedan kan man ju använda sök och se om det finns aktuella trådar i samma eller liknande ämnen. Bitte | |
| Gelatinös | 2012-01-10 18:07 | |
![]() | Håller med om att de inte behöver tas bort, men väl låsas! Det finns ohemult många sidor med "döda" - och allmänna - trådar - likafullt hänvisas man till dem när man t.ex. vill ha FÄRSKA spotifylistor, specifika resmålsfunderingar eller diskutera en viss film. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-10 18:08 | |
![]() | Jag tycker spontaniteten och glädjen försvinner när man ska leta/plocka upp gamla trådar när man har något på hjärtat. Sen finns det gränser för varför man skapar en tråd. Jag upplever faktiskt en ganska trist och tråkig utveckling när det gäller kommentarer, ofta rena påhopp och mycket som är negativt. Kanske en spegling av folks humör så här efter jul. Nåväl...vem är jag blott en rund liten harlort. | |
| jonfre | 2012-01-10 18:13 | |
![]() | Mouche är väldigt snabb att stänga trådar:( | |
| Bitte - Administratör | 2012-01-10 18:20 | |
![]() | Vissa trådar stängs väl då de spårar ur , och då är det väl rätt att stänga dom Bitte | |
| Måns_E | 2012-01-10 18:21 | |
![]() | Varför inte införa en automatisk arkivering av trådar där ingen har skrivit något på 2 månader? Rent tekniskt så borde det inte vara så krångligt. Att ta bort gamla trådar tycker även jag att man bör undvika, om man inte verkligen måste. | |
| Gelatinös | 2012-01-10 18:21 | |
![]() | Det är också en fundering jag har - vissa trådar stängs just pga att de spårar ur, men varför låta dem vara kvar till allmän beskådan fortsättningsvis då? Hur kommer det sig att de inte bara tas bort? | |
| Bitte - Administratör | 2012-01-10 18:28 | |
![]() | Ser man på ex tråden i går kväll så försvann det ganska så fort Bitte | |
| blue_moon | 2012-01-10 18:51 | |
![]() | "Varför inte införa en automatisk arkivering av trådar där ingen har skrivit något på 2 månader?" Protest! Det beror på ämnet. Låt oss behålla trådar som "Konsumenthissen", "Konsumentdissen", ""Vilken film såg du senast" osv. Den förstnämnda tråden hade vilat i 7 månader, men så togs den upp igen den 8 januari. Vissa trådar är av allmänt intresse och blir aldrig för gamla! | |
| Bim1964 | 2012-01-10 22:24 | |
![]() | Jo men nu får man ju inte starta nya trådar hur som helst. så anledningen till att en tråd togs upp efter 7 månader i "vila", är ju för att annars riskerar man att tråden stängs om man startar en ny. | |
| Saldina | 2012-01-10 22:29 | |
![]() | Jag håller med om detta helt och fullt! Det är ofta så att trådar "dödas" genom att de stängs med hänvisning till en gammal tråd. Varför inte låta människor diskutera i nya trådar om de vill? Poängen är väl just att människor ska diskutera, nu blir man ofta avskräckt istället, pga att det finns en överhängande risk att "misslyckas". | |
| mrperfect | 2012-01-10 22:45 | |
![]() | man borde kunna modifiera trådar till något bättre :D | |
| Bitte - Administratör | 2012-01-10 22:46 | |
![]() | Vad det gäller nya trådar så är ett bra tips att använda sökfunktionen, för att kolla vad som finns, Bitte | |