Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ceciliaerix2012-01-20 04:44
Antal inlägg: 179

Inga barn tack!
Jag vill inte ha barn..
Inte nu, och inte om fem år.
Jag får alltid, alltid försvara mina beslut, (ganska så intensivt också), folk skrattar jämt åt mig och klappar mig i princip på huvudet, och undrar nu om det finns fler som tänker som jag, och hur ni tacklar detta?

ANDERStG2012-01-20 06:00
Antal inlägg: 7560

www.betapet.se/forum...=- 0#930832
www.betapet.se/forum...-0 #1530268

ANDERStG2012-01-20 06:01
Antal inlägg: 7560

www.betapet.se/forum...-0 #1095120
"Jag bara undrar, vem som kan tänka sig att föda ett barn? Och bli dess mamma? Tänk om barnet blir ont eller deprimerat och börjar lyssna på hårdrock, vad gör man då? Har ni några idéer?"

Alviina88 - Ej medlem längre2012-01-20 07:02
Antal inlägg: 143

Haha. Vad knäppt. Varför vill du inte det? Är du lesbisk och inte vill ha sex med en kille eller?? Barn är ju jättefint att få!

darkbiffzor2012-01-20 07:16
Antal inlägg: 276

Alla vill inte ha barn helt enkelt... Jag vill inte ha några och så har jag alltid sagt men folk säger bara "du är ung, du kommer ändra dig".

kulspel22012-01-20 07:22
Antal inlägg: 132

Det är ju synd att du ska behöva försvara dej så för att du inte vill ha barn! Jag har 2 väninnor som har valt bort barn av olika orsaker. Det är deras beslut, och ingen annan har någon rätt att kritisera eller få dem att känna att det är "fel". Vad det gäller mig själv så har jag 3 underbara barn, som visserligen blivit vuxna nu... men de är fortfarande lika underbara.

grusplan2012-01-20 07:25
Antal inlägg: 333

Herregud ..Kvinnor kan lika väl som män välja att inte sätta barn till världen.
Det är helt upp till en själv och ska INTE behöva försvaras.

marmeladov222012-01-20 07:26
Antal inlägg: 4211

Jag är glad om inte alla skaffar barn
Man ska ju vara motiverad förälder osv

ezye - Ej medlem längre2012-01-20 07:30
Antal inlägg: 447

Vill bara säga att jag har en kompis som hade samma inställning. Hon är 48 idag och ångrar sej bittert. När man kommer upp i den åldern tror jag att man saknar dett med barn oerhört om man inte skaffat några. Vad är anledningen till att du inte vill ha några barn? Man blir väldigt ensam då man blir äldre, och barn ger livet mening!

VanillAn - Ej medlem längre2012-01-20 07:31
Antal inlägg: 564

Man kan ju tycka att barn är fantastiska utan att för den skull vilja bli förälder. Jag brukar undvika diskussionen helt och hållet med ett "man vet aldrig". Kanske lite bekvämt, men beslutet att skaffa barn eller inte är ju något som berör mig och inte andra.

grönöga - Ej medlem längre2012-01-20 07:40
Antal inlägg: 5570

Jag förstår helt ärligt inte varför det ifrågasätts överhuvudtaget, ser inget konstigt i det alls.

Jag älskar mina barn och dom är en mycket stor och viktig del i mitt liv och jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan dom nu när dom finns.
Men jag skaffade inte barn för att jag ansåg barn vara "meningen med livet".

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 07:44
Antal inlägg: 37631

va inte orolig för att du inte vill ha barn,det ville inte jag heller, men det ändrade sig ,och alla vet hur bra det gick haha

grönöga - Ej medlem längre2012-01-20 07:45
Antal inlägg: 5570

Haha, men ttiittii... Hon är inte "orolig", hon vill ju inte.
Jag förstår hennes frustation, jisses.

slånbär2012-01-20 08:00
Antal inlägg: 5539

Det är ju upp till var och en att bestämma det. Att överhuvudtaget ifrågasätta det är ju i sig en kränkning av den personen anser jag. Jag tycker också det är märkligt att många menar att man antingen kommer att ändra sig eller ångra sig när det sedan är försent. Många ångrar sig aldrig-tvärtom.
Stå på dig bara och skit i vad folk säger-det är ditt beslut. Livet är så mycket mer än barn ju.
Anders inlägg ovan (eller om det var ett citat kanske) var ju sjukt roligt. "Tänk om barnet blir ont eller deprimerat och börjar lyssna på hårdrock, vad gör man då? Har ni några idéer?"

Ha ha mina barn lyssnar alltid på hårdrock, ju hårdare desto bättre och spelar själva både gitarr och piano och jag är riktigt glad för att dom valde just den musikstilen .Jag hade varit förtvivlad om dom hade gillat saade, september,carola ,och sån skit.......

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 08:03

ingen måste vara sämre än att kunna ändra sig

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 08:07

om man har bestämt sig,varför då bli frustrerad,varför bestämma sig?det blir som det blir med framtiden,vi kan ses här om tio år så får vi se om det är ett två eller kanske fler barn som finns,många av dom som bestämmer sig brukar vara dom som skaffar barn först

tipitina2012-01-20 08:39
Antal inlägg: 2687

Jag har blivit bemött på samma sätt i hela mitt liv och det är tydligen väldigt kontroversiellt att en kvinna inte vill yngla av sig. Varje gång jag lär känna en ny person eller för den delen varje gång jag träffar min farmor och ibland även min moster (min mor har gett upp) så blir jag verkligen ansatt med frågor och då inte på ett nyfiket sätt utan oftast rätt så anklagande. Möjligen, från dem som själva är föräldrar, så tittar de på mig skakar lite på huvudet och säger t-t-t, du kommer att ångra dig vänta du bara.

Många gånger säger jag rakt ut att jag inte tycker om barn, ibland tar jag mig tiden att förklara varför jag inte vill ha några och ibland blir jag bara irriterad och säger att jag tycker det är ohyfsat att inte respektera andra människors fria val.

Ett av de stående argumenten från omgivningen är att jag kommer bli så ensam när jag blir gammal. Det är bara skitsnack kan jag säga. Mina vänner i sjuttioårsåldern utan barn har ett betydligt mer rikt socialt liv än låt säga mina far- och morföräldrar.

nackspärr - Ej medlem längre2012-01-20 09:16
Antal inlägg: 14

Självklart ska inte ditt beslut ifrågasättas av omgivningen. Men med en partner som vill ha barn blir siituatinen mer komplicerad, eller?

Pottränad - Ej medlem längre2012-01-20 09:27
Antal inlägg: 4315

Hon blir frustrerad på grund av kommentarer som dina, ttiittii:
Att hon kommer ändra sig, att hon inte skall vara orolig.

Pocaloca2012-01-20 09:33
Antal inlägg: 2156

Än så länge får vi ju bestämma själva huruvida vi ska bli föräldrar eller inte =)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?