Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 162 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2012-01-31 22:42 | |
![]() | loppis/antikvitetsfynd Sitter och tittar på Engelska antikrundan och som vanligt fascineras jag av vilka otroliga fynd en del människor lyckas göra. Dom hittar en riktigt dyr fantastisk diamantbrosch i nån låda för en femtiolapp som dom tror är glas skräp och visar sig vara värd 10000 pund. Nån annan har hittat nåt skräp på vinden när dom köpt ett hus och det visar sig vara en värdefull tavla av en känd konstnär. Man tänker ju ändå nånstans att "jäkla vilket flyt"!! Har nån här gjort nåt liknande fynd nån gång? Vore kul att få höra om någon lyckats hitta en picasso på vinden? Det enda jag har som jag hoppas nån gång ska få ett värde är en pastelltavla gjord av Jonas Gardell signerad och med en text. Man kan ju aldrig veta med samlare-kanske blir den värd nåt. Sedan har vi en numrerad plansch av nån spansk konstnär som föreställer Tintin men även en colaburk-har man tur kan ju även den visa sig vara en samlargrej nån gång. Den hittade min sambo i ett soprum när han jobbade i sturegallerian så kanske kanske...... Vad har ni i era gömmor??Nån gammal ring från Gustav Vasas tid som har hängt med till nu?Arvegods eller bara nåt ni hoppas på? | |
| Hairmoni | 2012-01-31 22:46 | |
![]() | En lärare på en skola i närheten, köpte en gammal skiva på loppis. I fodralet låg en meny från Titanic. Han har behållt den. Visar eleverna den på skolan. Häftigt med gamla grejor! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-31 22:48 | |
![]() | en kompass som jag fick 18000 för och ett armband för 60000,armbandet kostade 5kr och kompassen 1100 och var från 1500-talet,kompassen visste jag att den var värdefull,armbandet anade jag att det var värt mer, men inte så mycket,småfynd gör jag hela tiden typ 20 kronors vaser som är värda 2000,men det blir längre och längre mellan fynden,alla blir mer medvetna tyvärr | |
| slånbär | 2012-01-31 22:51 | |
![]() | Ja den där menyn är nog värd ett antal tusenlappar. Allt förknippat med Titanic är värt massor. | |
| mrperfect | 2012-01-31 23:23 | |
![]() | Kul tråd :D | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-31 23:25 | |
![]() | Ännu roligare om man själv var en av dom som gjort fynd :) Men jag håller med, hoppas fler delar av sig av sina fynd. | |
| rajden | 2012-01-31 23:31 | |
![]() | Fynden från Titanic måste vi gå till botten med... | |
| Snoosy | 2012-02-01 00:12 | |
![]() | Gjort lite småfynd här och var :) | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-01 00:14 | |
![]() | Jaha! Något exempel kan du väl ge :) | |
| marmeladov22 | 2012-02-01 07:17 | |
![]() | silverfuck | |
| slånbär | 2012-02-01 07:51 | |
![]() | marmeladov Vad var det för ett kontigt inlägg då? | |
| TopazCat | 2012-02-01 08:03 | |
![]() | Älskar ju pärlor och stenar och fyndar ofta fina halvädelstenshalsband på loppis för en femma eller en tia. | |
| gnill | 2012-02-01 08:22 | |
![]() | Jag har gjort tvärtom kan man säga. Jag och mina kusiner ärvde en Per Ekström tavla av en faster som var säker på att den var värd 150.000 kr. Hon pratade mycket medan hon levde om att hon ville att vi fyra skulle ha den och dela på pengarna efter försäljningen. Sen, efter hennes död, visade det sig att den inte var äkta och vi fick sälja den på Tradera för 3000 kr :). Och nåja, hon slapp i alla fall få veta det. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-01 16:23 | |
![]() | Haha rajden, den var bra. Jag har en del arvegods, men har aldrig tagit reda på värdet. Lite möbler, en hängfotogenlampa som vi dock har kopplat upp på ström, vilka en del anser vara mord. Ett par gamla reservoarpennor i trä/kork + tom bläckflaska, kan det vara värt nåt? Bud? | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-01 16:25 | |
![]() | Gnill, vilken tur att hon slapp veta det. Min mor trodde också på en del saker hon hade, men det blev inga summor på auktion, just de åren låg priserna lågt på antikviteter. | |
| pken86 | 2012-02-01 16:26 | |
![]() | Jag går alltid på loppis och köper saker, men jag skiter i värdet, har aldrig värderat någonting. Vem vet, man kanske sitter på en guldgruva? | |
| Miss_jk | 2012-02-01 17:49 | |
![]() | Jag fick en mässingskandelaber efter min svärmormor som visade sig vara värd ca 6000:-. Tyvärr hade jag redan sprayat om den med guldspray när jag såg det... Fast det gör inget, hade nog inte sålt den ändå. | |
| Aurora Aurum | 2012-02-01 20:15 | |
![]() | Jag köpte en litografi på Bukowskis market som jag gilla för 800 kr, okänd konstnär. Min man lyckades tyda signaturen hittade henne på internet, visade sig att hon tillhörde Salvador Dalis konstnärskollektiv - Leonora Fini. Totalt värdelös i Sverige men jag mailade en konsthandlar med bilder i New York och där var värdet 3 500 dollar. | |
| marmeladov22 | 2012-02-01 20:31 | |
![]() | grattis | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-04 16:53 | |
![]() | En f.d. arbetskamrat fyndade en handväska second hand. Det låg en ring i den som hon lät värdera. Hon sålde den eftersom den var värd nästan 20 000 kr... Vissa har tur och andra ha otur. Hoppas ingen saknade ringen... | |