Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade22
Mobilspel
Pågående18 192

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bao2005-10-08 11:26
Antal inlägg: 382

Frågor om rullningar, spelstil m.m.
Här är ett litet frågeformulär som jag påtat ihop. Ska bli kul att läsa era svar!

a: Vilken rullning är du mest stolt över (ord, inte poäng).

b: Vad är din bästa poäng för en rullning.

c: Är det nåt speciellt ord du gärna skulle vilja/ drömmer om att/ rulla.

d: Går du in aktivt för att rulla (som att vänta på bokstäver) (ja)
elller 2. försäker du hela tiden lägga det du får på handen på bästa sätt. (nej)

e: Är det något speciellt ord som du alltid försöker lägga om du har bokstäverna.

f: Anser du att du är en bra förlorare (blir aldrig/sällan arg).

Bao2005-10-08 11:32
Antal inlägg: 382

a - älskande (tycker om ordet bara)

b- trassel, 158 p

c - xylofon

d - ja

e - ja, "dront"

f - ja

ooord2005-10-08 15:35
Antal inlägg: 1089

a - OFfSIDe det var konstiga bokstäver som plötsligt blev till något och bITANKE ett ord jag inte visste fanns och plötsligt såg bara sekunder innan
hetstiden gick ut. En chansning som gick hem.

b - 158 poäng i slump för sLADDER.

c - Skulle vilja lägga RULLNING

d - Kan ibland hålla tillbaka någon omgång för att invänta någon vanlig bokstav som A,E eller S. Men försöker oftast lägga ut maximal poäng utan att dock ge motståndaren fördel i sitt nästa drag.

e - Nej inget favoritord. Men om jag har att välja mellan 2 i stort sett likvärdiga ord, så blir det alltid det roligaste.

f - Nej surar inte efteråt. Blir dock besviken i det ögonblick jag ser, en synbart uppenbar miss, jag gjort under pågående spel.

OneW2005-10-08 18:01
Antal inlägg: 1207

a - Bjällra
b - öj.. sånt lägger inte jag på minne
c - ölmagad?
d - ja och nej beror på dagsform
e - nej
f - japp!

Mysthique2005-10-08 18:22
Antal inlägg: 162

a - AEROBICS, HYACInT o JIDDIsCH e juh lite udda o annorlunda. Dom tycker ja om. =)

b - KRYCKJA 2318 poäng

c - Skulle vilja rulla CYBERPUNK eller CYBERSPACE ;P

d - Jo jag e ganska manisk va de gäller rullande. Får jag för mig att jag vill rulla ett specielt ord så kan ja förlora flera matcher på raken för att jag sitter o samlar tills jag väl får min rullning. Har förlorat MASSOR me rate på de :P

e - COX e alltid lika kul o lägga =)

f - Jag e nog en ganska bra förlorare. Brukar väl kanske "beklaga" mig typ "Jaha nu vart man mosad igen ;P får man rematch?" Så de e juh med glimten i ögat var gång. :) Men precis som ooord så kan ja slå mig själv på pannan när ja ser uppenbara missar under spelet som skulle gett bra mye mer eller gjort så man blev av m Z kanske o istället får sitta kvar med de på hand när de e slut.

oeronbarn - Ej medlem längre2005-10-09 16:28
Antal inlägg: 2288

a - SjÖLEJO(N), 112p var trevlig (på ordspel)

b - SALU(T)ERA, 185p (extra skön eftersom det var mot elmis...muahaha) (förstår för övrigt inte hur slumppoäng kan vara intressant ens som kuriosa)

c - (RATA)TOUILLE

d - har märkt att jag slappnar av mer när jag spelar mot sämre spelare och "vågar" mjölka till mig fler rullar. på tävling etc. satsar jag nog mer på poängmaximerande än rullande. tror jag.

e - försöker lägga rullningar med W, SWEATER, STEWARD etc. (men det går inte särskilt bra)

f - ganska dålig förlorare kan jag nog vara ibland. iaf om förlusten beror på dåligt spel från den egna sidan.

Legobiten2005-10-09 19:59
Antal inlägg: 617

a - (STRID)SKAMRaT (ordspel)

b - kanske RASTNiNG för 131p ... håller med oeronbarn om slumppoäng. Totalt ointressant..

c - ERINNYE vill jag får till....

d - Oftast.... men det brukar sluta illa då. Försöker bli bättre på att bara spela på poäng...

e - GEMSROT... den har något magiskt över sig...

f - Usel förlorare. Särskilt om jag förlorar för att jag letade rull och inte spelade smart...

Labyrint2005-10-09 20:19
Antal inlägg: 513

a - ö(RO)NMANET var jag rätt nöjd med.

b - UTVAN(D)RA över två röda gav mest poäng av allt jag lagt på standardbrädet. På slump vet jag inte och bryr mig inte heller.

c - efter att jag hittat rekordordet SCHIZOFREN i Boggle har jag drömt om att få ut (SCH)IZOFREN eller SCHIZOF(REN) även i scrabble... Sedan självklart, den dag jag får ut LABYRINT eller VINGÅRD kommer jag också vara rätt lycklig.

d - om det verkligen är ett kul ord så kanske. Men sällan.

e - nja, inget jag kommer på.

f - är en rätt bra förlorare. I IRL-spel kan jag dock älta matcher jag klantat mig i.

eurythmech - Ej medlem längre2005-10-09 21:15
Antal inlägg: 567

a - OMSTART är ju kul eftersom det är studentikost :) Har även lagt CZarDAS eller om det var CZArdAS.

b- ORGELTOn, 149p, hittills enda rullningen på två röda

c - inte direkt

d - ja

e - nej, men jag lägger ibland lite "roliga" ord hellre än ord som ger fler poäng, det är dock olika vilket från gång till gång

f - i regel, men jag har mina solfläckar :P

Fjupplisa2005-10-10 15:19
Antal inlägg: 2010

a- pomrare, hade inte en aning om att det ordet fanns, chansade och det gick hem. :)

b- cistern 176 p

c- kan inte komma på nåt

d- nej

e- nej, men försöker lägga längre ord om jag kan även om det ger mindre poäng.

f- Visst är det trist att förlora, men arg...näe

cerebral2005-10-11 00:20
Antal inlägg: 132

a- (s)lip(m)assa eller m(al)awiska

b- Bör vara stån(d)are över 3x3 för typ 130 nånting

c- cerebral

d- håller med oeronbarn i stor utsträckning, tävlar dock nästan aldrig. Men jag vill ha över 40 poäng för en blank för att inte rulla med den

e- ptro tycker jag om, även schah

f- nej, bara om motståndaren har extrem tur, då blir jag skitarg, men jag visar det inte och tackar alltid för matchen

Koola2005-10-11 04:52
Antal inlägg: 67

a- AeRODRO(M) på Uppsala öppna
b- F(R)ONDERA över två röda 141p
c- B(E)CKBYXA över två röda
d- Nej
e- Nej
f- Jo

vulcan2005-10-11 12:02
Antal inlägg: 7666

a) (K)OGNATI(S)k (En nia genom två separerade bokstäver) mot Frankprogrammet. På spelsajter minns jag mest "roliga" ord som jag då ofta lagt på chans, t ex TJÄRDOFT och SMÄLTOST. Från mina betarullningar kanske SALSGOLv skulle kunna kvala in. På riktiga tävlingar IRL kanske mitt oPERA(H)US från SM 2004.
b) Har fått in några åttor över två röda och dragit in som maximalt runt 150 poäng. Mest minnesvärd: HARAKIRI med två blanka för 140. Fortfarande ensam om att ha rullat den på Ordspel.
c) njae...
d) jag försöker bygga upp rullningsvänliga ställ (vilket också ökar möjligheterna till andra längre ord) och väljer därför inte alltid det drag som ger mest poäng. Kan i enstaka lägen "mjölka" men det är generellt sett ingen taktik att rekommendera
e) Inte direkt, men det är kul att lägga rätt vanliga ord som man såvitt man kan minnas (och mitt minne är nog ganska bra just där) aldrig lagt trots alla tusentals matcher. Som när jag spelade VIKING häromveckan.
f) njaee... :-)

ooord2007-05-31 13:56
Antal inlägg: 1089

BOMUlLS(KRUT)

På standardbräde BASSNING, 158p

RULLNING

elller 2. försäker du hela tiden lägga det du får på handen på bästa sätt. (nej)

Håller ibland igen när rullningsbara prefix eller suffix dyker upp i stället, som till exempel -HET, -ARE eller -NING. Försöker också i möjligaste mån behålla eventuella blanka till en rullning.

e: Är det något speciellt ord som du alltid försöker lägga om du har bokstäverna.

Snuskord är alltid roande. Dessutom är det alltid kul att göra snitsiga förlängningar, långa ord på brädet imponerar även om det inte blir en rullning.

Försöker ju alltid vinna, men det krävs mer än en Betapetförluster för att få mig islken.

Miss_jk2007-05-31 14:08
Antal inlägg: 8941

a) Trerums, eftersom jag aaaaldrig hade trott att den skulle funka.

b) Trerums, 83 p. (Spelar bara standard- eller specialbräde)

c) Stadion vore ju alltid trevligt att rulla, även om det inte ger så mycket.

d) Jag försöker få ihop bokstäverna jag har på handen på bästa sätt.

e) Nix

f) Njaee. Beror på hur spelet har vart.

Stepe5432007-05-31 14:24
Antal inlägg: 377

a) I en match mot min bror IRL lyckades jag rulla KONTI(NU)UM under tidspress. Förstår fortfarande inte hur jag kunde se den...

b) STILTJE för 209 p (tror jag)

c)yuccapalm el. xantofyll över två röda vore kul...

d) har en förkärlek för att spara ARE och ERI

e) har nog inga sådana preferenser

f) beror mycket på motståndaren faktiskt, kan vara nöjd med en förlust på 2-300 poäng mot en mycket bättre spelare, men blir lite sur över förluster på 4-5 poäng mot spelare jag "borde" slå

Stinten2007-05-31 16:03
Antal inlägg: 37

a: SVARTALF och FERNISSA är jag lite stolt över

b: kommer inte ihåg och bryr mig inte så mycket heller om poängen

c: alla rullningar med C och Z

d: nej. men om det går försöker jag hålla på rullningsbokstäverna.

e: fula ord :)

f: Jag är en urusel förlorare. Anser att jag haft otur de matcher jag förlorar och tycker lite synd om mig själv... har ju lite självinsikt i alla fall

Maybach2007-05-31 17:26
Antal inlägg: 2664

a) Är svag för ALK(E)MIST...

b) Cirka 850 poäng, trots två blanka. ;)

c) PLÅNBOK vill jag gärna rulla.

d) Nje, kanske att jag sparar ARE ofta.

e) Njää, inte direkt. Kanske RIFF.

f) Nej jag är en dålig förlorare, men döljer det!

MonsterFrank2007-05-31 17:38
Antal inlägg: 656

Måste säga (EJ)DERHAne eller AVOKADo, AVAKADo mest för att jag blev irriterad över att *AVAKaDO inte fanns och började leta annat innan jag kom på rätt stavning :P

Nyss nämnda (EJ)DERHAne. 98 poäng. Spelar nästan aldrig slump och rullar inte bra i dem, för den saks skull. Tycker det är jobbigt att rulla för 58 poäng, och se motståndaren lägga tre bokstäver för 120 poäng.

GRIZzLY(BJÖRN)

Ja.

Nej, men jag gillar ord med P :)

Ja!

illiterate - Ej medlem längre2007-05-31 17:58
Antal inlägg: 6521

Jag blev lycklig av att se FÖdElSE(ÅR) över en 3X ord (ÅR) låg längst upp till höger.
pAJASER(I), 176p på standardplan är jag också lite stolt över. Rullningen gick från 3x ord till höger, ner mot (I) som låg på 3x ord nere till höger. Märkligt vilket bildminne jag har. :)
CIFpRIS har jag länge försökt lägga, och lyckats en gång.
Dock känner jag mig alltid lite extra lycklig om jag får ORALSEX, så jag röstar nog på det. Dessutom var det ett trevligt poängantal:

Svar: ORALSEX, 69p

Svar: GlANSIG, 194p

Svar: Czardas har jag några gånger försökt få ut.

Svar: Ja

Svar: ITErERA (Har lagt det 3 ggr med exakt samma placering på den blanka... I'll iterate.)

Svar: Nej, men jag låtsas ibland även om blodet kokar.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?