Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 023 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:14 | |
![]() | Semestra i Skottland Hej! Jag undrar om det finns någon som sitter på sjukt bra tips på hur man billigt tar sig till skottland och har tips på bra övernattningsställen? Eller en bra sida där man kan hitta. Funderar på att åka dit i sommar. | |
| hjärtevännen | 2012-02-12 22:28 | |
![]() | Vi bokar nästan alltid via www.booking.com. Där kan du välja att söka på allt från B&B till finaste hotell. Du kan välja vilken prisklass du vill söka i (och vilken valuta du vill se priserna i). Oftast blir priserna lägst när det bara är nåt dygn kvar, men om du inte kan boka vartefter hittar du säkert förslag på ställen. Vi har aldrig haft några problem med bokningar via denna sida och jag skulle ändå uppskatta att vi använt den för minst 40 bokningar. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:30 | |
![]() | JA! Det ska du absolut göra, åka till Skottland alltså =) Mitt absoluta favoritland, så ja, jag är kanske lite partisk. | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:31 | |
![]() | hjärtevännen: Tack för tipset! Hur brukar ni semestra där? Jag funderar på att bila lite. Hyra bil borde ju inte vara nåt problem. | |
| Tigerttiger | 2012-02-12 22:34 | |
![]() | Flyget har varit billigt. Kompisarna flög till Edinburgh för 1200:- Malmöaviation eller om det var Ryan Air. Vi tog bussen (Eurolines) till London och sedan tåget (köpte BrittRailpass i Sverige). Hyrde lägenhet via booking.com i Edinburgh. Vi bodde på vandrarhem i Skottland. Trevligt ställe vid Loch Ness, promenadavstånd till sjön. Vandrahem på ön Skye, nära till bergsvandring, fairypools, whiskeybryggeriet Talisker och havet. I Ben Nevis tänkte vi bestiga Storbritanniens högsta berg. I Inverary bodde vi på lyxhotel med spaavdelning. Billigt via booking.com. Sista stället i skottland var ett slott som blivit vandrahem. Ligger nära drottning Elizabeths ställe Balmoral. Trevlig resa! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:36 | |
![]() | Kanske skulle komma med lite tips också, och inte bara bli helt till mig? :) Bokar boende gör man smartast (enligt mig, men jag har testat rätt många varianter...) genom www.hostel-scotland.co.uk /, som är en lös sammanslutning av vandrarhem & b&b's som inte hör till SYHA (motsvarar vårt STF), det är oftast lite mindre ställen, bra priser och fantastiskt trevligt att lära känna dom som har ställena. Antingen bokar man via hemsidan, eller så går man in på första bästa turistbyrå på plats och plockar på sig en förteckning över vilka anslutna vandrarhem mm som finns i området, och så ringer man för bästa pris. T ex kan man i Oban bo för under 10 pund per natt inkl frukost, i dubbelrum...om man är trevlig och ringer och inte bokar på nätet :) | |
| Tigerttiger | 2012-02-12 22:37 | |
![]() | Hyrde bil via E-hyra.se i Inverness och lämnade den i Glasgow. | |
| hjärtevännen | 2012-02-12 22:39 | |
![]() | Alltså vi har inte bokat 4O ggr i Skottland. Men Skottland är vackert. Jag har varit runt i Högländerna med ett sällskap och då hade vi buss. Edinburgh, Inverness, Loch Ness m.m. Plus att vi besökte ett whiskydestilleri (varför hamnar jag alltid på sådana i Storbritannien, jag som inte gillar whisky ens), Rosslyn Chapel med flera ställen. Dessutom hann vi med fem slott, varav Glamis Castle tog priset. | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:40 | |
![]() | jonisk: Fasen, bra! mer tips! Du verkar ju kunna stället ;) Har du någonsin hyrt bil? Eller hur är det att ta sig runt med buss och sådär? Vi funderar på att ha ett litet "slott-safari" och det kanske man gör smidigast med bil tänker jag. Vi funderar på att ta med oss tält också. Vet inte hur det fungerar där, vilket jag borde läsa på mer om. Men vet du om det är OK att tälta lite varstans? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:40 | |
![]() | Inverness ska man absolut ta sig till, det kommer bli min nästa hemort. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:44 | |
![]() | kan man tänka sig att åka i grupp med andra så ska man lätt haka på det här gängets utflykter, då får man en kunnig guide med sig och lär oftast känna nya vänner: macbackpackers.com/ Dom har rätt många olika resor. Annars funkar det riktigt bra att ta sig runt med långfärdsbussar & lokaltrafik, eller hyra bil. Jag har löst allt sådant på plats när jag varit där, det har visat sig bli bäst ekonomiskt sett, även om det kanske är smidigare att boka saker i förväg. Det kan bli lite mer letande och väntande annars. Men det beror ju lite på hur länge man ska vara borta. Är man där ett par veckor eller mer och slipper stressa så är eg mitt bästa tips att gå in på en turistbyrå och be om hjälp och tips, då får man aktuella priser och erbjudanden. | |
| Gautama | 2012-02-12 22:45 | |
![]() | Man kan hitta väldigt billiga biljetter genom Ryanair, jag flög till Glasgow för under 300 kr. Jag bodde på detta vandrarhem när jag var i Glasgow, kan varmt rekomendera det, jättefint och väldigt centralt, ligger också nära tågstationen. www.hostelsclub.com/...w- 460.html | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-12 22:48 | |
![]() | Angående att tälta och så så finns det något som heter 'Scottish Outdoor Access Code', som på sätt och vis är som vår allemansrätt. Man kan läsa mer här: www.outdooraccess-sc...tl and.com/ Jag har tältat på ett par ställen, och det var inga problem alls så länge man skötte sig, lite som hemma alltså. | |