Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 918 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitteb | 2012-02-24 19:50 | |
![]() | Varken för eller imot...men... Men allt detta snack om att en kungliga inte kan kan förverkliga sina förmågor,personligheter, läggningar osv....Det är nog få förunnat att göra. I regel är man ju "född i en viss klass" Jag har varit ensamstående mamma till 3 pojkar. jag kan lova att dom har inte haft möjlighet till att få uppfylla sina "drömmar" under sin uppväxt (pga ekonomi)..inte ens spela ishockey. Å andra sidan kommer det nog bli "synd om" de kungabarn som växer upp idag med all mediabevakning. Men det går ju att abdikera. Men om kungahuset skulle "sättas ut" skulle de nog tyvärr ändå vara lika bevakade som "civila" eller vad tror ni?? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-24 19:54 | |
![]() | nej det tror jag inte dom kommer att vara,jag tycker inte heller synd om kungabarnen, | |
| Defrob | 2012-02-24 19:55 | |
![]() | Ja jag tror det är svårt för dom alla flesta att få en "perfekt" uppväxt, där allt går som på räls och dom kan göra det om vill på sina egna villkor. Livet är ett givande och tagande; man får lite på ett hörn men måste kan ske ge efter på ett annat. Självklart skulle det för detta kungahuset bli lika förföljda som "civila" bra länge innan dom skulle betraktas som mer "normala" och därmed "tråkiga" att följa... | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-24 20:19 | |
![]() | "Men om kungahuset skulle "sättas ut" skulle de nog tyvärr ändå vara lika bevakade som "civila" eller vad tror ni?" Beror väl på... Om de inte åtog sig några som helst officiella uppdrag och om vi utgick ifrån att de (trots sina stora privata förmögenheter) bestämde sig för att på alla sätt försöka leva vanliga medelklassliv, så tror jag att intresset skulle klinga av ganska fort. | |
| bitteb | 2012-02-24 20:32 | |
![]() | ..hur blev det för Edvard VIII 1936 el när det var... blev han lämnad ifred " på den tiden" ? | |
| slånbär | 2012-02-24 20:58 | |
![]() | Mediabevakningen var ju inte ens i närheten av hur den är idag så nog tror jag att dom fick vara rätt så mycket ifred. Jag tror att det är så också att bara folk i det egna landet tror att deras egna kungligheter är megakändisar men det är nog ändå så att det är mest i det egna landet som man hänger med på vad dom har för sig. En programledare i morse pratade om Daniels folklighet och jämförde med Danska kungahuset och deras prins som fick tvillingar förra året. Hon trodde att det var nån gång i höstas men det var tydligen ett år sedan så hon hade ingen koll. jag skulle heller inte kunna svara på hur gamla barnen i dom övriga ländernas kungahus är och skulle jag stöta på en kunglighet på gatan så skulle jag förmodligen inte känna igen dom ens en gång. Visst finns det några som man kanske skulle känna igen , typ dom mest kända, men dom flesta skulle kunna gå rakt förbi och så tror jag ärligt talat att det är för dom flesta vanliga människor. Jag har ingen aning om hur dom övriga kungahusen i Europas små och stora prinsar och prinsessor ser ut så varför skulle dom veta mer om våra i andra länder? Nä dom kan nog vara ganska så anonyma bara dom lämnar ankdammen. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-24 21:43 | |
![]() | Jag håller med Slånbär: Vi tror att våra kungligheter är kända över hela världen och gör otrolig reklam för vårt land, när det i själva verket bara är de närmast sörjande som verkligen bryr sig. | |
| fåntrattis | 2012-02-24 21:48 | |
![]() | Nah, egentligen är väl det "de närmast sörjande" (läs andra kungafamiljer inom åtminstone europa) och deras följen? | |