Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 520 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maradona1986 | 2012-03-11 19:51 | |
![]() | Är Messi bäst i världen genom tiderna? Mitt nick kanske avslöjar vem jag anser vara världens bäste fotbollsspelare genom tiderna, men nu kanske man måste vika ner sig och erkänna att Messi kanske är bäst någonsin. Vad säger ni, är Messi bäst någonsin eller måste han bevisa mer på landslagsnivå innan han ska kallas nummer ett? Själv tvekar jag fortfarande, så min topplista ser nog ut så här: 1. Maradona 2. Messi 3. Pele 4. Cruijff 5. Ronaldo (den 'riktiga') | |
| A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-11 19:53 | |
![]() | Om han gör ett bra VM kanske. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-03-11 19:57 | |
![]() | Svårt att mäta en sån grej men betänk följande. Messi har ju lirat i Barca i flera år och Barca har under hela tiden varit ett topplag i spanska ligan (och internationellt). Zlatan har vunnit ligan med VARJE lag han har spelat i ända sen Malmö-tiden. Jag har min bestämda åsikt om vem som är bäst av Messi och Zlatan. | |
| sebgra | 2012-03-11 20:03 | |
![]() | Visst att Zlatan-hysterien sprängt alla gränser, men att påstå att han skulle vara bättre än Leo Messi är så sjukt att det är svårt att finna ord. Om det nu är det Locomondo menar, men det är så jag tolkar det iaf. | |
| Dyslekso | 2012-03-11 20:12 | |
![]() | Han är nog bättre än de andra spelarna på din lista, ja. Iaf med absoluta mått mätt - men det är ju inte säkert att han skulle vara bättre än Maradona eller Pelè om han varit i samma årskull som dem. Ronaldo går inte att jämföra med riktigt, då han mer var en målspottare än en stor lagspelare/framspelare, som ju Messi också fungerar som. Sen det här med att lyckas i landslaget och VM .. jag vet inte, jag. Vilket Champions League-vinnarlag som helst vinner väl över vilket landslag som helst, eller? VM är också bara vart fjärde år och ger inte samma indikation på en spelares storhet som jämna höga prestationer i klubblag på toppnivå, tänker jag. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-03-11 20:27 | |
![]() | hehe Segbra: Då vill jag gärna att du redogör för mig med vilka mått man mäter hur "bra" en fotbollsspelare är? Du får vara hur detaljerad du vill och ange vilka mått (längd, vikt, hårgelé) du vill. =) | |
| Albaman | 2012-03-11 20:41 | |
![]() | Enligt mig är den avgörande skalan hur mycket fördel man kan ge sitt lag och där var Maradona enastående. Han hade ju klart sämre medspelare än de övriga kandidaterna. Men jag instämmer i trådskaparens fundering. Kanske är Messi faktiskt ännu bättre. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-03-11 20:48 | |
![]() | Mansdominerad tråd. Jag bara konstaterar. ;) | |
| marmeladov22 | 2012-03-11 20:49 | |
![]() | nä | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 20:52 | |
![]() | Messi och Maradona är/var ju onekligen ganska lika som spelare och givetvis svåra att jämföra med t ex Ronaldo, Cruiff m fl. Och hur värderar man t ex en sådan som Beckenbauer i det sällskapet? Sedan kan man också resonera så att fotbollen alltid går framåt i någon form av absolut bemärkelse, så den numera bäste spelaren är per automatik också bäst någonsin. Locomondo, jag är säkert en av Ibras största fans, men han är inte i närheten av Messi och knappast topp 100 i världen genom tiderna. Men ändå en fantastisk spelare på alla sätt. | |
| slånbär | 2012-03-11 20:52 | |
![]() | Jag tror mer att hans framgångar beror just på att han är ett med sitt lag. Barca är ett extremt samspelt lag där varje spelare är viktig och alla jobbar tillsammans. Det är som jag ser det inte Messis förtjänst att dom är bästa klubblaget i världen utan det är deras förtjänst att Messi är bästa spelaren i världen just nu. När han spelar med Argentina fungerar det betydligt sämre av given anledning. Han lyser inte alls lika starkt med sitt landslag helt enkelt. Det är ju bara att se hur mycket bättre Spaniens landslag är och vilka spelare dom har där-en och annan Barca spelare där också. | |
| slånbär | 2012-03-11 21:02 | |
![]() | Fast jag blir ju lika lycklig varje gång jag ser honom pinna igenom en mur av försvarare och vackert sätta ett mål, och ett till och ett till.......älskar att se Barca spela.det är fotbollskonst. Som Mozart eller Rembrant fast med boll och gräs..... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-03-11 21:03 | |
![]() | Slånbär: Du har fattat helt rätt. Av samma anledning funkar det sällan för Zlatan i landslaget. Maradona1986: Du får givetvis ha din åsikt men om du säger att Zlatan inte ens är med på topp 100 någonsin då ger jag inte mycket för dina fotbollskunskaper. =) | |
| Jonisen | 2012-03-11 21:05 | |
![]() | Tycker fortfarande Tomas RAvelli är och förblir världens bäste fotbollsspelare | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-03-11 21:06 | |
![]() | Fast ett tillägg till. Vi har ju egentligen bara sett Messi i Barcelona. Alltså han har hela tiden haft ett djävulskt lag bakom sig som hjälpt honom leverera. Zlatan har ju lyckats leverera med olika lag, år efter år. Endast i Barca skar det sig lite och där var ju anledningen att Messi började gråta och ville ha tillbaka sin plats. | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 21:11 | |
![]() | Locomondo, återigen, om man struntar i att fotbollen utvecklas så skulle nog alla spelare före typ 2000 diskvalificeras från en topplista och i så fall vore Ibra givetvis topp 100. Men om man beaktar deras relativa styrka och tittar på individuella + lag-meriter över tid så är det ganska klart att han inte är med på en sådan lista. Att påstå det vore fantastiskt historielöst. Tror att du väljer att bortse från gamla tiders stjärnor. Rent meritmässigt är ju Ibra t ex inte ens nära en sådan som Gunnar Nordahl eller för all del Kurre Hamrin (personer som jag själv dock bara sett på svartvita arkivfilmer, så har svårt att bedöma deras absoluta kvalitet. Men man pratar knappast bort deras meriter som målgörare i Serie A) | |
| slånbär | 2012-03-11 21:12 | |
![]() | Jonisen :-/ Jisses-då har du inte sett mycket fotboll efter 1994......Fast man önskar ju att Sverige kunde skaka fram en målvakt som åtminstone kommer i närheten av hans kapacitet igen för dom vi har nu kan ju göra en gråtfärdig.... | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 21:16 | |
![]() | Men förresten, hur hamnade vi här? Tråden handlar om vem som är bäst i världen genom tiderna, och vi debatterar Zlatan. Det är ungefär som om tråden hade handlat om Sveriges bästa fotbollsspelare och vi hade hamnat i en debatt om Patrik Antonen, Johan Mårtensson eller Petter Wastå. Seriöst?? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-03-11 21:17 | |
![]() | Maradona: Svårt att mäta som sagt. Men det är inget direkt skitbetyg han får. mobil.aftonbladet.se...44 71846.ab | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-03-11 21:18 | |
![]() | Det är väl det vi gör? Debatterar om bäst i världen? Men om man bara fick välja ur listan du angav så missuppfattade jag. Ber om ursäkt och drar mig tillbaka =) | |