Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bob100 | 2012-03-24 13:53 | |
![]() | Svenska låtar Ni vet mitt gamla projekt, de 300 bästa svenska låtarna. Det har svällt till drygt 500 låtar nu. Men jag är lite missnöjd med drygt 50 av dem. Behöver därför lite nya förslag. Bidra gärna med en låt som du tycker passar in. Helst om artisten i fråga inte förekommer på min lista. Men du får gärna föreslå låtar med grupper som redan finns på listan (nedan). Jag anslår 500-listan här senare med sedvanlig Soptify-länk. Låtförslagen efter grupp/artist är bara sådana jag inte orkat ta bort. Inget annat. Om jag ska våga mig på en definition av låtarna på listan är det sådana låtar som: har sin grund i seriöst musikskapande inom rock och pop traditionen och som därför/men också inkluderar musik från så skilda genrer som visa, progressiv musik, death metal, schlager, dansband och jazz. Tror jag tagit med två dansbandsåtar, tio-tjugo metallåtar och en handfull schlagerlåtar. Låtar som är mer pop än rock uppgår till ca 50. Texter är oftast svenska men musiken kan vara utländsk. Har försökt undvika de senare men i flera fall har låten gjorts "bättre" hemmavid och fått grönt kort. Thåströinkarnationer och Bob Hund är de artister/grupper som har flest låtar med, ca 15 var. A Camp ABBA Adolphson & Falk Air France All That Jazz Allan Edwall Anders F. Rönnblom Andreas Tilliander – Caught In A Riot Anna Järvinen Anna Ternheim Arbete & Fritid Archimedes Badkar – Badidoom Asta Kask At The Gates Atomic Swing Bad Cash Quartet Barbro Hörberg Basse Wickman & Magnus Lindberg Bathory Bear Quartet Benny Anderssons Björn Afzelius Björn J:son Lind Björn Olsson Björn Skifs Blacknuss – Thinking Of You Blond – Balladen Om Killen, Del 1 Blue Swede – Hooked On A Feeling Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör Bo Hansson – De Svarta Riddarna – Tillbaka Till Vadstället Bo Kaspers Orkester Bob Hund Broder Daniel Candlemass Carbon Based Life Forms – Central Plains Cardigans Christian Kjellvander – Portugal Christian Walz – Wonderchild Club 8 – Jesus Walk With Me Commando M. Pigg – Mot Stjärnorna Contact Cornelis Vreeswijk Cortex Dag Vag David Shutrick Di Leva Disfear – Get It Off Dismember – Override Of The Overture Dive – Captain Nemo Docent Död Docenterna Doktor Kosmos Doris Dr. Zeke – Jag Ska Aldrig Dö Dungen Ebba Grön Egba – Gröna Moln Eggstone – Wrong Heaven Eje Thelin – Castor And Pollux El Perro del Mar – Change Of Heart Eldkvarn Entombed Eric Gadd – Tvåhundratusen Eric Malmberg – Till Minne Av Lilly Lindström Eric Prydz – Call On Me Esbjörn Svensson Trio Europe – The Final Countdown Eva Dahlgren Evert Taube Familjen – Det Snurrar I Min Skalle Fattaru – Babylon Fever Ray – If I Had A Heart First Aid Kit – The Lion’s Roar Florence Valentin – Allt Dom Bygger Upp Ska Vi Meja Ner Flower Kings – I Am The Sun (Part One and Two) Fläsket Brinner Fläskkvartetten Fred Åkerström Freddie Wadling – Drömmarna Freestyle – Vill Ha Dej Frida Hyvönen Gemini – T.L.C. Gimmicks – Just Sånt Får En Att Bli Sur Gloria – Party On My Own Grisen Skriker Grymlings – Där Gullvivan Blommar Grymlings – En Glädjesång Gunder Hägg Gunnar Svensson & Arne Domnerus – Karl-Bertil Jonssons Julafton Gyllene Tider Gyllene Tider När Vi Två Blir En Göingeflickorna – En Dörr På Glänt Gösta Berlings Saga Hansson & Karlsson – Tax Free Hansson de Wolfe United Hedningarna - Dolkaren Hellacopters Hello Saferide – Arjeplog Hep Stars – Wedding Hives – Hate To Say I Told You So Hoola Bandoola Band Hootenanny Singers – Omkring Tiggarn Från Luossa Håkan Hellström Imperiet In Flames Irene – Stardust Jakob Hellman Jan Johansson Jan Lundgren Trio – Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha Janne Schaffer – Norrland Jenny Wilson – Clattering Hooves Jens Lekman John Holm Jojje Wadenius – Kalles Klätterträd Jose Gonzalez – Heartbeats Kapten Röd – Stjärnorna Finns Här Katatonia – Brave Kebnekajse Kenny Håkansson – Gånglåt Kent Kenta Kjell Höglund Kleerup ft. Titiyo Komeda Koop – Koop Island Blues Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel KSMB Laleh – Han Tuggar Kex Laleh – Mysteries Landslaget – Tala Om Vart Du Ska Resa Lars Gullin – Dannys Dream Lars Winnerbäck Lasse Tennander Latin Kings – Blend Dom Latin Kings - Hundår Leather Nun Leila K – Electric Lenne Broberg – Mälarö Kyrka Liket Lever – Levande Begravd Lill Lindfors – Du Är Den Ende Lisa Ekdahl – Vem Vet Looptroop Lustans Lakejer – Diamanter Lykke Li Magnus Lindberg – Röda Läppar Magnus Uggla Mando Diao Mange Schmidt – Håll Käften Marie Bergman – Ingen Kommer Undan Politiken Marie Fredriksson Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar Mattias Alkberg Mauro Scocco Mecki Mark Men Merit Hemmingson Meshuggah Mikael Wiehe Millencolin Miss Li – Ba Ba Ba Moneybrother Monica Törnell Monica Zetterlund Motorhomes – It’s Alright Motvind – Lära För Livet Mörbyligan – Lilla Sussie Är Död Nationalteatern Neneh Cherry – Manchild Nicolai Dunger Niklas Strömstedt – Om Nils Landgren & Tomas Szanko – Den Blomstertid Nu Kommer Nina Kinert – Play The World Noice – En Kväll I Tunnelbanan Nomads – Rat Fink A Boo-Boo November – Mount Everest Nynningen – För Full Hals Ola Magnell Olle Adolphson Olle Ljungström – Tysk Indian Olle Nyman – Don’t Let Those Bastards Reel You In Opeth – Blackwater Park Orup Pascal ft. Mattias Alkberg – Allt Det Här Peps Blodsband Peps Persson Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån Peter Lemarc – (Jag Ska) Gå Hel Ur Det Här Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Petter – Repa Skivan Philemon Arthur & The Dung – In Kommer Gösta Popsicle Povel Ramel – Ta Av Dej Skorna Promoe – Mammas Gata (ft Andreas Grega) Pugh Rogefeldt Radio Dept. Ragnarök – Promenader Ratata & Frida – Så Länge Vi Har Varann Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja Rebecka Törnqvist – Good Thing Rednex – Cotton Eye Joe Reeperbahn Refused – New Noise Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat Rude Kids – Raggare Is A Bunch Of Motherfuckers Samla Mammas Manna – Dundrets Fröjder Silverbullit Sinners – Barbed Wire Heart Skäggmanslaget – Gråtlåt, Polska Efter Hjort Anders Sophie Zelmani – I Can’t Change Soundtrack Of Our Lives Stefan Nilsson & Helen Sjöholm Stefan Sundström & Apache Stina Nordenstam Strindbergs Ståålfågel Swedish House Mafia Sven-Bertil Taube – Änglamark Svenne & Lotta – Bang En Boomerang Svenska Akademien – Du Vill Så Du Kan Tages – Fantasy Island Tallest Man On Earth – Pistol Dreams Tant Strul – Dunkar Varmt Ted Gärdestad Teddybears Sthlm The Ark The Concretes The Embassy The Field The Knife The Plan The Sounds The Tough Alliance Therion Thirteen Moons This Perfect Day Thorstein Bergman Thåström Tiger Stripes Timbuktu Tomas Andersson Wij Tomas Ledin Tommy Körberg Tommy Nilsson Torsson Torsson Tough Alliance Trettioåriga Kriget Träd, Gräs & Stenar TT-Reuter Turid Ulf Lundell Underjordiska Lyxorkestern Wannadies Vapnet ¬ Weeping Willows Veronica Maggio Wilmer X X-Models – Två Av Oss Yngwie Malmsteen Älgarnas Trädgård | |
| fyrtakt | 2012-03-24 14:02 | |
![]() | Bidrar med två band som jag ser saknas. Union Carbide Production och The Soundtrack of Our Lives. Valfri låt. Kul initiativ för övrigt. | |
| Boellica | 2012-03-24 14:59 | |
![]() | Pernilla Andersson tycker jag ska var med, särskilt då med tanke på hennes skivor på svenska som är så väldigt bra. | |
| Mindymoo | 2012-03-24 15:10 | |
![]() | Nationalteatern: Livet e en fest Blå Tåget: I Hagalund Povel Ramel: Underbart är kort | |
| Mindymoo | 2012-03-24 15:17 | |
![]() | Rigmor Gustafsson - Medan du väntar, t ex Theresa Andersson - valfritt | |
| VeronicaAL | 2012-03-24 15:46 | |
![]() | Johan Johansson - VA?! Caroline af Ugglas Daniel Adams-Ray - Dum av dig Oskar Linnros - Från och med Du Laakso - Västerbron Magnus Ekelund - Stállu Robert Broberg - Vatten Pontus & Amerikanerna - En Blå Dag Staffan Hellstrand - Lilla Fågel Blå | |
| VeronicaAL | 2012-03-24 15:47 | |
![]() | Med Jakob Hellman är bästa låtarna Tåg, Avundsjuk På Dig och Vara Vänner enligt mig ! :) PS. I maj ska jag se honom live! | |
| Fesebengt2 | 2012-03-24 16:01 | |
![]() | Fattas några goa punkband här Bitch boys Perverts KSMB Och Naturligtvis Luft med Dia Psalma I övrigt en bra lista | |
| enlitennisse | 2012-03-24 22:48 | |
![]() | Ison & Fille Ken Ring Blues Kartellen För att nämna några lite snabbt. | |
| Informerad | 2012-03-24 23:48 | |
![]() | Baba blues- gåshud Roffe wikström- bortom synd & skam Kal p dal- om jag va en slashas hoffmaestro- highwayman Nisse hellberg Governor andy Kultriation Ras cricket Loop troop rockers Kalle baah Köttgrottorna Lok/Lillasyster Sara löfgren Cajsa stina åkerström | |