Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rabiesgalen | 2012-04-14 14:44 | |
![]() | Snö och Stockholmare Ser på nyheterna att det blir en massa avkörningar och köbildningar efter krockar i Stockholm. Fan att inte dessa nötter till bilförare kan framföra sina fordon efter väglaget. Att vi övriga skall vara med och betala för deras försäkringskostnader när det är självförvållat. Att smälla på sommardäcken en månad för tidigt är ju också dumsnålt och rentavt korkat. När de är kassa bilförare så behöver de all hjälp de kan få. | |
| slånbär | 2012-04-14 14:47 | |
![]() | Eh-det är faktiskt så att däcken ska var bytta senast 16 April nuförtiden så en månad för tidigt vet jag inte var du fick det ifrån...... Visst får man köra med dubb om det är vinterväglag med eftersom det har varit fint dom senaste veckorna så ha ju folk naturligtvis redan bytt-det var liksom hög tid. Jag har inte hunnit ännu som tur är men måste ju göra det i början på veckan som senast. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:10 | |
![]() | det bor över en milijon människor i stockholm så det är klar det smäller mer då | |
| Rabiesgalen | 2012-04-14 15:17 | |
![]() | Hm, om man märker att fästet inte är detsamma så går det inte att köra i 130-140 km/tim överallt och inte ligga 10-15 meter bakom framförvarande. Vid dålig friktion krävs långa bromssträckor (särskilt med sommardäck). | |
| slånbär | 2012-04-14 15:20 | |
![]() | Tja för en gångs skull hade ju Ttiittii en poäng faktiskt. Hur ska jag hantera detta då?? Rabies- ett tjugotal olyckor idag pga att folk hade sommardäcken på helt enligt lagen gör väl inte folk till nötter och dåliga bilförare. Dom hade mest bara otur med vädret. Min sambo har inte hunnit byta däck heller då han beställt nya och tur var det för trots dubbdäck så tog det dubbelt så lång tid att köra till jobbet och då var det ändå inga morgonköer som det är på en vardag. Så din trådstart känns faktiskt mest som rätt fördomsfull och helt ärligt så är det du själv som framstår som en nöt då du inte ens vet vilka datum som gäller för dubbdäcken. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:24 | |
![]() | jag kan ha stavat fel det kan du alltid gnälla på:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:27 | |
![]() | stockholmare är oftast bättre på att köra bil,och där funkar blixtlås modellen när man ska ut från globen, i Gävle släpper ingen fram någon,jag är ganska säker på att folk i storstäder med hetts och köer kör bättre bil | |
| Rabiesgalen | 2012-04-14 15:27 | |
![]() | Jag vet vilka datum som gäller. Känner dock många som bytte redan i mars. Konstigt att folk aldrig lär sig att vädret växlar. Att sedan köra med vinterdäck några extra dagar skadar inte. Polis bötfäller inte för det. Det är bara att säga att du skall åka till fjällen om de frågar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:29 | |
![]() | datumet gäller inte om det är snö,det måste vara väglaget som bestämmer | |
| slånbär | 2012-04-14 15:32 | |
![]() | Fast i ditt första inlägg så är det inte så du framställer det- självklart har folk börjat byta sina däck ett tag innan sista datumet om vädret är bra. Det kan vara sjukt långa köer till ställen som byter däck om man väntar till dom sista dagarna (alla orkar inte byta själva) och i det här fallet så hade det ju inte hjälpt i allafall eller hur? | |
| slånbär | 2012-04-14 15:33 | |
![]() | <ttiitti-precis det jag skrev i mitt inlägg-men det är ju lite svårt att veta om det kommer mer snö eller ej och man vill ju gärna byta innan sista dagen kommer. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:37 | |
![]() | jag brukar byta sista mars,fast det händer att jag ångrar mig | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:46 | |
![]() | det är nog värre för norrlänningar att köra bil i Stockholm på sommaren :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 15:47 | |
![]() | nä inte sista mars sista april menar jag | |
| kajix | 2012-04-14 16:00 | |
![]() | De flesta som bor i stockholm är inflyttade | |
| Nala111 | 2012-04-14 16:02 | |
![]() | Visst ska man byta till dubbfritt den 15 april? Jag har för mig att det gäller från 1 oktober till 15 april med dubbdäcken. Vinterdäck ska man ha från 1 december till 31 mars. För övrigt har snökaos och stockholmare svårt för varandra. | |
| Rabiesgalen | 2012-04-14 16:03 | |
![]() | Ja, de lär sig väl av sedvänjorna där och vågar inte upprätthålla sig till vad de lärde sig under uppväxten (iofs tar dagens ungdom körkort sent). Det går att köra väldigt fort på sommardäck om man har marginaler (bromssträcka). | |
| Måns_E | 2012-04-14 16:07 | |
![]() | Vinterdäck kan du ha året om under förutsättning att det inte är dubbat :) Det brukar ju inte snöa så här mycket den 14 april i Stockholm, så att folk har bytt till sommardäck är väl inte så konstigt? Men visst, självklart så skall man hålla större avstånd om det är sämre väglag. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-04-14 16:12 | |
![]() | Som uppvuxen i Norrland och bosatt i Stockholm vill jag påstå att folk över lag kör mycket bättre här. Att det blir kaos med mycket snö i en storstad kan lixom förklaras på andra sätt än att alla Stockholmare är dåliga bilförare. Missriktad lokalpatriotism att göra sig lustig över detta. | |
| Rabiesgalen | 2012-04-14 16:18 | |
![]() | Hm, förklaras hur då? Jag tycker att det gränsar på nivån till förståndshandikappad detta, så djävla korkat att inte förutse aprilväder och att sedan när det väl inträffar med besked inte bry sig och fortsätta blåsa på på E4:an i 140 och på 70 sträckan i 90 på hala sulor. Några år på kåken borde hjälpa mot sådant beteende. | |