Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Chefskatten2012-04-17 11:51
Antal inlägg: 4

Spelrummen ...
Vad är det för skillnad på de olika rummen??

T ex Tvättbjörnen vs Papegojan vs Grisen vs Puman vs Delfinen ...

Är det bara gruppnamnen som är olika eller har de olika ordlistor eller är det någon annan skillnad?

Bitte - Administratör2012-04-17 11:53
Antal inlägg: 24199

Det är SAOL som gäller ner till tvättbjörnen ocn från den är det böjningslistan

Bitte

Chefskatten2012-04-17 12:03

Då är det alltså bara att välja det djur man gillar bäst :-)

Då undrar jag varför alla väljer Grisen i första hand i Böjningslistan......

Själv är jag ju, med tanke på mitt alias här, väldigt svag för katter, men vill ha möjlighet att böja orden, så då skulle Puman vara mitt automatiska val, men, då är jag ju nästan själv där .... och hur kul blev det nu?? ;-)

125478 - Ej medlem längre2012-04-17 12:21
Antal inlägg: 8332

Men böjningslistan går väl efter SAOL också?

125478 - Ej medlem längre2012-04-17 12:25

Så här stod det under spelregler, som jag fattar det alltså SAOL med böjningar;

Puman & Grisen/OGJL alias Böjningslistan

Spelrummen Papegojan, Puman och Grisen är speciellt och har en egen variant av ordlistan: OGJL - Ordgrävarens Jumbolista alias Böjningslistan är i princip SAOL13 med samtliga böjningar inkluderade. Det betyder att det blir betydligt lättare att rulla samt att imperativformen av ÄGA är godkänd, listan innebär med andra ord att det är fritt fram för ohämmat ÄG, man kan t.ex. lägga:
GRÄV, GRÄVA, GRÄVAS, GRÄVARE, GRÄVAREN, GRÄVARENS.

Musen/IT-ordlistan

Spelrummet Musen är också speciellt och har sin egen variant av ordlistan. Grunden är SAOL13 med ett tillägg som består av Paginas IT-ordbok. Ratingen i detta spelrum påverkar inte de andra spelrummens rating och tvärtom.

125478 - Ej medlem längre2012-04-17 12:27

Ja, jag brukar spela där det finns många spelare att välja mellan, det är väl många som tänker som jag därav att vissa rum blir fyllda mer än andra :)

Chefskatten2012-04-17 12:50

Då konstaterar jag nu då att det inte är någon skillnad på Böjningslistan-rummen.

Att jag över huvud taget började fundera berodde på att jag fick syn på en ny (?) grupp i SAOL-rummen, Katten, och undrade då ovanstående. Eller, så kan det helt enkelt vara så att jag inte uppmärksammat "Katten" innan eftersom jag inte spelar i de rummen :-|

blue_moon2012-04-17 14:45
Antal inlägg: 9713

Kan nog vara som du säger, för Katten har funnits i många år. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?