Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bladlusen62 | 2012-04-19 19:05 | |
![]() | tips på blommor jag önskar lite tips på blommor som jag kan ha i krukor till min lilla uteplats, där finns bara stenplattor med undantag av en stor trälåda som man har sått något i, och har då också 2 stora plank i vardera ände, som man kan sätta något på, vill gärna ha perenner så man inte behöver sätta nytt varje år,, och vad kan jag ha i trälådan ,, tacksam för tips | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-19 19:15 | |
![]() | vilken zon bor du i?bor du långt norr ut så klarar bara nästan akleja att övervintra i kruka,du kan ha knölbegonior men dom måste man ta in på hösten | |
| bladlusen62 | 2012-04-19 19:32 | |
![]() | ja zon vet jag inte bor i östra dalarna, är sugen på klematis på min sk vägg, kan man övervintra en sådan i kruka ? | |
| mz_lzrd | 2012-04-19 19:35 | |
![]() | Knappast i Dalarna. Krukor bottenfryser väl där. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-19 19:50 | |
![]() | alpclematis kommer gå men du måste gräva ner krukan på hösten,eller ta upp den ur krukan och gräva ner den,pereener är fint men dom blommar så kort tid,köp vallmofrön på tradera det fins i många färger och blommar länge,eller så tagetes dom blommar till frosten kommer | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-19 20:03 | |
![]() | Pion vallmo finns vit och lila på tradera,spar fröställningarna till nästa år,och plantera igen varje fröstöllning har flera 1000 frön,och jag vet att dom går i Leksand,såg att det var ett par timmar kvar på auktionerna, | |
| Mia W | 2012-04-19 20:06 | |
![]() | De riktigt härdiga arterna av klematis har små, men många blommor, googla på Atragene-klematis. Om du har någon plats inomhus att vinterförvara en stor kruka, där temperaturen pendlar mellan några minusgrader och några få plusgrader, så kan du testa med någon av de mer lågväxande storblommiga. Glöm inte bort att ytjorden i krukan behöver skyddas för starkt solljus. Du kan säkert få hjälp med lämplig sort i en handelsträdgård. Googla, det finns massor av odlingsråd på nätet. | |
| blue_moon | 2012-04-20 00:25 | |
![]() | Här finns en bra zonkarta www.tradgard.org/sve...ar tan.html | |