Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Idd3n - Ej medlem längre | 2012-04-24 15:24 | |
![]() | Rädd för åska? Jag läste i en tråd om en tjej som är rädd för åska och det gjorde mig nyfiken, för jag tycker att ett ordentligt åskväder på sommaren är bland det mysigaste som finns! Vad tycker ni andra? Och ni som är rädda för åska, vad är det som är mest skrämmande, blixtarna eller smällarna? Kram:) | |
mistmaster | 2012-04-24 15:35 | |
![]() | bland det mäktigaste som finns och en bra påminnelse för människan om hur små vi egentligen är. :-) | |
_MaNiAc_ - Ej medlem längre | 2012-04-24 15:42 | |
![]() | Gillar inte åska alls! Livrädd för dundret men inte för blixten, borde ju vara tvärtom :/ men så är jag ju lite knas oxå ;) | |
blue_moon | 2012-04-24 16:29 | |
![]() | Åskväder är fantastiskt att uppleva, förutsatt att man inte svävar i direkt livsfara. För några år sen satt min man och jag i en segelbåt på danska Isefjorden när vi fick ett häftigt åskväder över oss. Vi hade sträckseglat hela dan och precis kommit till inseglingsrännan när det brakade loss. Skyfallet gjorde det omöjligt att navigera till närmsta hamn, så det enda vi kunde göra var att låta ankaret gå och hoppas på det bästa. Vår sextonmeters mast var högsta punkten på kilometers håll och jag väntade varje sekund att blixten skulle slå ner i den. Aldrig tidigare i mitt liv har jag varit så rädd. Åskvädret varade länge och tycktes gå runt sjön, varv efter varv. Så var det plötsligt över utan att någon skada skett. Inte ens elektroniken i båten hade påverkats! | |
Idd3n - Ej medlem längre | 2012-04-24 16:33 | |
![]() | Ja mäktigt kan man lugnt säga:) Jag minns ett våldsamt åskväder som drog över stan för ett par somrar sen. Jag gick ut på balkongen för jag ville inte missa det, plötsligt så small det nåt enormt mellan stenhusen så jag flög in i lägenheten.. Det var fest hos nån kompis, alla skrattade:D | |
avoleso - Ej medlem längre | 2012-04-24 16:53 | |
![]() | Åska är underbart, en av sommarens höjdpunkter. Och det finns ingen anledning att vara rädd för åska eftersom bara c:a fem personer dör av åsknedslag i Sverige varje år. Det är ju 100 gånger farligare att köra bil eller vistas i trafiken, men det gör vi allihop. :) | |
le-lou | 2012-04-24 17:21 | |
![]() | fruktansvärt. | |
Träsmak | 2012-04-24 17:23 | |
![]() | Älskar åskan. Mäkigt och man kan ha mysigt. Tyvärr påverkas jag extremt mycket av vädret och blir jättesömnig av riktigt kraftfullt åskväder. | |
tua1 | 2012-04-24 17:27 | |
![]() | Jag ha respekt för åska och ha varit med några gånger att blixten har slagit ner. Men det är underbart så vad vädret kan ställa till och tänk vad naturen få uppleva med vädret makter. | |
ajohansson | 2012-04-24 17:41 | |
![]() | Livrädd, det är det värsta med sommaren! //Anette | |
BSKV - Ej medlem längre | 2012-04-24 17:44 | |
![]() | Har man en gång befunnit sig ca 20 meter från ett elskåp som blixten tog så bjuder jag på att jag i vissa situationer kan bli lite skitnödig när det mullrar... | |
Idd3n - Ej medlem längre | 2012-04-24 17:44 | |
![]() | Nä men snälla Anette... Varför är det så hemskt? Smällarna eller blixtarna? Det blir ju så underbart fräscht efteråt:) Doftar gott. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-24 17:54 | |
![]() | jag gillar inte heller åska,och klarar mig bra utan | |
Gunilla _ | 2012-04-24 18:00 | |
![]() | Älskar åska och blixtar. Gärna i kombo med ett rejält skyfall :) | |
Bim1964 | 2012-04-24 18:04 | |
![]() | Älskar åskväder bästa som finns. | |
RaEl - Ej medlem längre | 2012-04-24 18:07 | |
![]() | Det skrämmer mig inte ett dugg. Tycker om när det åskar och blixtrar. =) | |
rockangel93 | 2012-04-24 18:20 | |
![]() | Det är så klart mysigt att sitta inne och ha det mysigt när det åskar.Men när det åskar riktigt mycket....då blir man lite räddare. | |
Nawth - Ej medlem längre | 2012-04-25 15:55 | |
![]() | Jag älskar åska, spänningen som ligger i luften före det smäller första gången är magisk, nästan erotisk ;) | |
Lillstölla | 2012-04-25 16:03 | |
![]() | Jag avskyr åska och är rädd för det, tryckändringarna är jobbiga, får huvudvärk och sen är det ingen skillnad, blixten eller dundret, båda är lika skrämmande för mig. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-25 16:23 | |
![]() | Jag får ofta jätteont i huvudet en stund innan, men ett ordentligt åskväder i sig är ju helt underbart, bland det mysigaste som finns. Gärna ute på fjället, i ett vindskydd eller fjällstuga :) | |