Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 223 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-05-06 22:35 | |
![]() | Japan - Tips När vi ändå är inne på restips, drar till Japan på onsdag, så jag behöver lite tips. Gärna i närheten av Osaka eller Tokyo. Alla tips mottages tacksamt. | |
| gulle84 | 2012-05-06 22:54 | |
![]() | tycker du borde ta en titt i foki's blogg. hon har ju varit där flera ggr.. även om hon inte här "som dig"... som har hon varit på massa ställen i tokyo m.m..värt att kolla in iaf. fokis.se/?cat=12 | |
| gulle84 | 2012-05-06 22:54 | |
![]() | här med fokis.se/?cat=30 | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-06 23:09 | |
![]() | Kyoto är ett måste! Skulle rekommendera minst två dagar där men helst mer. Kan vara svårt med hotell dock, men då kan man leta sig lite utanför. Till exempel till Otsu som ligger vackert vid Biwa-sjön och bara 15 min med pendeltåg till Kyoto station. I Tokyo är det väl det vanliga som gäller... Ginza, Shibuya, Shinjuku... Roppongi om man är lagd åt det hållet. | |
| Träsmak | 2012-05-06 23:26 | |
![]() | Jag vet var du ska hitta tips! Använd Google.... ..... :X | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-05-07 10:40 | |
![]() | Ska läsa vad foki skriver också. Kyoto verkar väldigt fint så där blir definitivt ett par dagar. Ropongi låter bra "The area features numerous bars, nightclubs, strip clubs, restaurants, hostess clubs, cabarets, and other forms of entertainment." :) träsmak: tack för din oerhört värdefulla insight där | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-07 11:26 | |
![]() | Tokyo, paradiset på jorden. Spenderade 1 vecka där bara spatserandes omkring på gatorna, gapandes. Som att befinna sig i ett nintendo. Helt fantastiskt ur så många aspekter. Roppongi, absolut. Besök kvällstid så du till fullo kan fascineras av alla neonskyltar. Akihabara - Elektronikdistriktet som är en hel stadsdel full med saker du vill ha och saker du inte visste att du ville ha. Den där parken (minns inte namnet) där det söndagar samlas massa utklädda människor och det är bara en helt fantastisk syn. Ta en tur upp i det där tornet som ser lite ut som Eiffel för att få en skön blick över hela stan. Ta en drink i baren från filmen Lost in Translation. Åk tunnelbana (för bövelen). Titta på människor och deras fantastiskt ödmjuka inställning tillsammans med alldeles galna uppfinnningar/lösningar på saker och ting. Jo, jag är avis.... | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-05-07 11:35 | |
![]() | jag spatserade i Hong Kong i en vecka, men Tokyo verkar nästan ännu coolare. hade nästan glömt bort Lost in translation, även fast jag sett den säkert tio gånger. en vodka/tonic blir det på Park Hyatt :) | |
| Riverpoet | 2012-05-07 15:03 | |
![]() | För bra och gratis utsikt över Tokyo, besök: sv.wikipedia.org/wik...t_ Building Finns också en bar med grym utsikt. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-07 15:48 | |
![]() | Åsså måste man såklart äta på Coco Ichiban minst en gång om dagen. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-07 15:56 | |
![]() | Hong Kong är mer kompakt och lite skitigare (mera Kina liksom). Tokyo är sjukt rent överallt. Jag gick omkring med en colaburk i handen i säkert en timme för jag hittade inga papperskorgar. Då insåg jag att folk går inte runt och äter eller dricker. De äter upp grejerna där de köper de, slänger skräpet där och går sen vidare. Noterade även flera "rökstationer". Som busshållplatser fast där folk stod och rökte, fimpade och sen gick vidare bland andra människor. Ödmjukt... | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-05-07 16:56 | |
![]() | Jag tyckte HK var ganska rent (men då hade jag varit i Kina innan...) Hört att det är förbjudet att röka där folk står stilla, typ i väntan vid övergångsställen och busshållsplatser. | |