Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 719

Forumkategorier

Användare Inlägg  
toonfisken2012-05-09 13:18
Antal inlägg: 732

Katter
Finns det någon som har ett bra tips mot bajsande katter i rabatten ?
Köpte "Mot katt" på Bauhaus men det verkar inte hjälpa nämnvärt , hör till saken att det är flera katter som använder vår rabatt till toa inte så trevligt !

MannaMinne2012-05-09 13:33
Antal inlägg: 53

Bästa brukar vara att komma på dem "in action" så att säga och då spruta vatten med trädgårdsslangen på dom. Funkade iaf när vår katt brukade springa in till vår mindre förtjusta granne!

bomah - Ej medlem längre2012-05-09 16:36
Antal inlägg: 1021

Skaffa hund. Katter är meningslösa djur.

apbur2012-05-09 19:43
Antal inlägg: 9699

Stackars dig. Har tyvärr ingen bra lösning på ditt problem. Ställ ut en kattlåda med kattsand i grannens trädgård så kanske de väljer att gå dit istället. Ta kontakt med kattägarna och be dem lösa problemet åt dig.

toonfisken2012-05-09 21:26

Vi har 3 olika grannar , samtliga har vars 2 katter , alla verkar gilla våra rabatter , inte kul alls , jag har inget emot katterna egentligen och vill dom inte illa , men bajs varje dag på flera ställen känns inte roligt alls . tacksam för förslag !!

sommarregn2012-05-09 21:32
Antal inlägg: 27

Titta längst bak bland bland annonserna i Vi i Villa Tidningen, där finns reklam för en manick som ger ifrån sig ljud vi inte kan höra men som katter och rådjur uppfattar som illalåtande......Lycka till!

Kiriro2012-05-09 22:37
Antal inlägg: 13

Min granne hävdade å det bestämdaste att det skulle funka att ställa ut en skål ättika i närheten.

Kan inte uttala mig. Min katt gillar ättika. -.-

slånbär2012-05-10 08:39
Antal inlägg: 5539

Plocka upp skiten och släng över den till grannarnas gräsmattor istället där den borde ha hamnat redan från början. Gillar dom inte det så får dom väl göra något åt att deras katter går till dig och skiter så löser dom ju både ditt och sitt eget problem. Det är ju inte din sak att köpa en massa produkter som oftast inte är alls billiga.

Guianan - Ej medlem längre2012-05-10 08:46
Antal inlägg: 126

Häll ut kaffesump, hos oss funkade det plus att det är bra för växterna.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-10 08:55
Antal inlägg: 37631

blodmjöl håller katterna borta,vill man inte hälla ut blodmjöl så köp ett paket torrfoder och mata katten ibland, katter skiter inte där dom äter

Mia W2012-05-10 09:10
Antal inlägg: 180

På den delen av min tomt där det står barrväxter och en järnek, där är det garanterat bajsfritt. Jag är inte alltför noga med att kratta bort nedfallna barr och blad där = obehagligt att krafsa. Och så ser jag till att ha tätt, tätt med perenner i de två rabatterna så kommer de inte åt att krafsa där heller. Så klarar jag mig skapligt från obehagliga överraskningar, ute på gräset vill ju ingen katt med självaktning sätta sig och bajsa.

Mina föräldrar hade en katt som aldrig bajsade ute, han stod utanför dörren och ylade för att komma in på lådan. Om de var borta, så satte han sig under entrétrappan. Där fick de göra rent med jämna mellanrum.

toonfisken2012-05-10 11:00

Tack för alla svar ! Jag vill inte mata grannarnas katter , det var det sämsta förslaget , kaffesump har jag provat , dom sätter sig ½ meter ifrån så det funkar inte . "Manicken" som ger ifrån sig ett pipande har jag tittat på , kostar ca 1500:- har jag inte lust att betala , då kanske dom bara sätter sig i nästa rabatt , vi har på 3 håll från huset räknat ! Suck ja , det är säkert 4-5 högar efter dom VARJE dag !

melizza2012-05-10 11:37
Antal inlägg: 19

jag tycker du ska ta kontakt med ägarna och höra vad de har att säga..jag har själv katter och jag hoppas och skulle uppskatta om mina grannar talade om för mig att mina katter ställer till oreda..det är så mkt enklare att ta itu med saker då =) jag har för mig att det ska finnas en fy-gele man kan lägga ut som finns att köpa på de flesta djurbutiker och du kan höra ifall det finns något annat som skulle kunna hjälpa..om nu inte dina grannar orkar kolla upp det, vilket jag tycker är mer deras jobb än ditt, kan du göra det och säga att det här och det här finns och då det är ERA katter så tycker jag ni borde stå för inhandlandet eller kostnaderna om jag nu måste införskaffa mig det.. jag hoppas då att allt löser sig och att dina rabatter härmed blir bajsfria =)

boffertomte2012-05-10 12:05
Antal inlägg: 1128

Blodmjöl avskräcker varken hund eller katt, tvärtom. Däremot lär det kunna ha effekt på kaniner och rådjur. Antagligen beror det på att katter och hundar är karnivorer medan kaniner och rådjur är obligata herbivorer.

Det finns domar på att tamkatter får gå och skita på andras tomter och pissa ner deras utemöbler, tyvärr. Det anses vara i enlighet med kattens natur, minsann.

nippertippan2012-05-10 12:11
Antal inlägg: 792

Man kan spreja med ättika/vatten, då blir du samtidit av med ogräs. Eller så kan man strö ut en massa apelsin zest. (apelsinskal)

nippertippan2012-05-10 12:11

Men spreja inte ättikan nära dom blommor/växter du vill behålla.

nippertippan2012-05-10 12:18

Små skålar med munskölj lite överallt funkar också.

125478 - Ej medlem längre2012-05-10 12:22
Antal inlägg: 8332

Om du kommer på dem under bar gärning så spruta vatten på dem, räcker med en skarp stråle från blomsprutan. En helt gratis metod. :)

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-05-10 12:30
Antal inlägg: 633

Det enda raka är väl att säga till grannarna. Säg att du inte har något emot katterna men att du inte kan acceptera att dom bajsar i dina rabatter dagligen. Det är deras problem och dom måste lösa det på något vis. Antingen så får dom hålla katterna under uppsikt eller så får dom väl ha dom innomhus. Tror inte det finns någon annan "kur" alls som fungerar fullt ut. Dom hittar bara nya hörn att göra ifrån sig på.... Blir lite förbannad! Vi hundägare ska plocka upp efter våra hundar, vilket vi gör väldigt noga! Men kattägare ska inte behöva ta något ansvar alls för sina djur.

SA20122012-05-10 12:39
Antal inlägg: 385

Tror inte ilska löser problemen. Visst, prata du med grannarna eller prova nåt av tipsen. Ja, katter skiter åtminstonde inte mitt på gångvägar och jag skulle då hellre ha kattskit i rabatten än trampa i hundskit.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?