Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Drakena | 2012-05-16 14:46 | |
![]() | Galna telefonförsäljare... Hur blir man av med dessa telefonförsäljare som ringer dygnet runt? Hur många är det som besväras av dessa människor? Trots att vi hemma hos oss har hemligt telefonnr och att vi sagt till om att det inte ska lämnas ut samt att vi sällan lämnar ut nummret till företag så lyckas allsköns försäljare ändå att telefonbomba oss... Jag vet och förstår att det är deras jobb men ändå... Någon mer som känner sig träffad eller har en annan synvinkel? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-16 14:47 | |
![]() | NIX-registret. Men tänk på att de som du har varit kund hos förut har rätt att ringa ändå. | |
| sommarregn | 2012-05-16 14:49 | |
![]() | NIX-registret - så underbart att slippa bli störd i tid och otid!!!!!!! | |
| Lillstölla | 2012-05-16 15:00 | |
![]() | Som ovanstående nämnt, NIX-registret är kanon! Och som Res säger, de du varit kund hos har rätt att ringa och marknadsundersökningar omfattas inte av NIX heller. Det trista är att de börjat ringa på mobilen istället. Har personligen inget till övers för telesäljare, och ja jag vet att de gör sitt jobb, men gör dom inte mindre jobbiga. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-05-16 15:05 | |
![]() | aldrig nån som ringer mig, ändå har jag lusat ner hela internet med mitt nummer. (alltså lämnat det när jag köpt grejer online) fattar inte varför men njuter så länge det varar. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-16 15:11 | |
![]() | Jag är telefonförsäljare, btw. :-) | |
| Drakena | 2012-05-16 15:14 | |
![]() | Tack för tipset allihop! Att de vi varit kund hos förut ringer är väl ok men det underliga är ju när vi näst intill bara har lämnat ut mobilnummer...? till dessa företag och ändå så florerar hemnummret runt!?! Men det som nästan är komiskt är ju att de ringer från samma företag och vill sälja samma produkter som deras kollega har haft att erbjuda =/ | |
| Drakena | 2012-05-16 15:20 | |
![]() | Resurrection, modigt av dig att utelämna dig så här i just den här typen av diskussion =) Vad får du för reaktioner när du ringer runt? Och vad händer när de du ringer avböjer och inte önskar att bli kontaktade igen? Tas de bort ur ert register då? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-05-16 15:21 | |
![]() | Jag har bara mobiltelefon och då finns ju inget NIX-register, så jag brukar helt enkelt kontakta de som ringer och be dem sluta ringa. De får inte ringa om man motsätter sig det (gäller även de man har affärsrelationer med tror jag? Res?). | |
| Lillstölla | 2012-05-16 15:30 | |
![]() | Har fö också jobbat som telesäljare, mycket därför jag ogillar fenomenet så mycket för såg hur många av dom betedde sig. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-16 15:34 | |
![]() | Det vore intressant att få veta svaret på arbetslinjens fråga! Att även om man har eller har haft affärsrelationer med företaget, så får de inte ringa om man motsätter sig det. Kan någon reglerna? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-16 15:35 | |
![]() | Vill jag ha någonting så skulle jag aldrig köpa det över telefonen,dom ringer inte ofta hit,men jag tröttnar ur så fort dom ringer och säger :jag dog precis och är på väg till himlen hej så lägger jag på. | |
| Mindymoo | 2012-05-16 15:53 | |
![]() | ttittii, med all respekt för att du tror på himlen och jag gör det inte - den görbra repliken tänker jag sno! Himla roligt :) om man säger så. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:10 | |
![]() | Drakena, de flesta är positiva. Jag säljer dagstidningar, och det är något folk oftast vill ha där hemma om de har råd med det. Vill de inte bli kontaktade tar man givetvis bort dem - det är ju dumt att slösa bort både deras och min tid. Det är ju ett tips till ttiittii och Mindymoo också, att nixa sig i stället för att bete sig som barnungar. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:10 | |
![]() | Jag är själv nixad. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:12 | |
![]() | ^^ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:14 | |
![]() | Mindymoo,ta den du hoppas dom slutar ringa,det är några få som fått förstöra för så många,några som lurat på äldre abonemang,eller utveklingstörda prylar dom inte ens vet vad det är.köp inget av dom någonsin,om deras produkter är bra så säljer dom sig själv i affärer,en gång rinde en och skulle sälja gästriklandstidning på min mobil,jag tänkte spåna i väg med den säljaren,och gjorde det också,började med att fråga säljaren om formatet på tidningen och bad denne mäta tidningen,och jag bad säljaren vänta medan jag sprang och mätte kattlådan,väntade en stund kom till baka,och fortsatte med att det skiljer flera centimeter mellan kattlådan och tidningen,så då viste jag inte om jag kunde ta en preumeration,men bad han ringa nästa dag,han ringde nästa dag då jag förklarade att katten dött hastigt på natten så nu behövde jag ingen tidning,han gav sig inte och tyckte jag kunde behöva den nu när katten dött,tillslut erbjöd han mig tidningen gratis i en månad,jag tackade ja,sen ringde dom efter 1 månad och jag var ganska arg då eftersom jag blivit lovad gratis tidning i en månad och inte fått den dom kollade adressen igen och lovade att jag skulle få tidningen värkligen gratis en månad,eftersom jag inte fått den den utlovade månaden och desutom skulle jag få en keps,så föll dom på eget grepp när jag fick gratis tidning i 2 månader och en keps,kepsen skickade jag till Lettland med hjälpsändningar så riktigt så hämskt var det inte och inte hade jag katt ensingång fy på mig | |
| zvungel | 2012-05-16 16:16 | |
![]() | Man ska helt enkelt inte svara.Och nu ökar dörrförsäljningen igen, samma där att man öppnar inte helt enkelt, eller om man råkar göra det finns bara en sak att göra ett bestämt NEJ TACK oavsett vad dom säger och därefter dra igen dörren. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:32 | |
![]() | Vad snopen du ska bli när Sankte Per ger dig kalla handen för att du lurade till dig två gratismånader. Och en keps. Varför larva dig och slösa med din och andra människors tid? Nixa dig i stället då. | |
| Lillstölla | 2012-05-16 17:01 | |
![]() | Är alltid trevlig när det ringer telesäljare, men till en gräns. Fortsätter de tjata och försöka tvinga på mig nåt jag inte vill ha med aggresssivt säljsnack, då blir jag med aggressiv :P Nädå, skämt å sido, men har slängt på luren i örat på med än en säljare som inte kan ta ett nej tack. | |