Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 243

Forumkategorier

Användare Inlägg  
peteroanne - Ej medlem längre2012-05-18 12:03
Antal inlägg: 5

Kan man vara FEG när man spelar Betapet?
Många skriver i chatten om att andra är fega, spelar fegt osv.. Min fråga är därför hur spelar man om man spelar fegt?
Om man ligger under och inte vågar chansa genom att kanske bjuda på något läge för den som leder, ja då torskar man med all säkerhet och är alltså inte feg, utan möjligtvis lite dum eller kanske bara dålig på Betapet. Om man leder och inte bjuder den som ligger under på lägen, ja då är man definitivt inte feg utan smart, och förmodligen ganska bra på Betapet. Sååå, kan man verkligen vara feg när man spelar Betapet???

annelille2012-05-18 12:10
Antal inlägg: 500

Feg? nej

Strategisk? ja

Sinatra432012-05-18 12:32
Antal inlägg: 1

Men om man bara vågar spela med dem som har högre rating! Är man inte lite feg då?

johanna_912012-05-18 12:50
Antal inlägg: 106

Nja, man kanske vill ha en utmaning? De med högra rating är rimligtvis duktigare på Betapet, och det kan vara givande att spela mot de som har mer rating än en själv.
Personligen spelar jag mot vem som helst, oavsett rating. Men de matcher jag upplever som mest givande är de matcherna som är mot de med liknande rating eller högre.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-05-18 13:35
Antal inlägg: 229

Fegt eller strategiskt ligger i betraktarens öga. Klart att brassefotboll ur ett visst perspektiv är roligare än metodisk tysk dito, men å andra sidan är det ju en del av utmaningen att hitta den vinnande strategin, "feg" eller ej.

Blasse2012-05-18 16:55
Antal inlägg: 7162

fegt vet jag inte men om man kan kallas dum för att man gör som jag o chansar på bjudningar för att man själv vill lägga något bra nästa gång?

det har lyckats flera ggr och jag tycker det är kul att få in sådant och chansar man aldrig så är man väl tråkig strateg då

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?