Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _kicki_ | 2012-05-30 08:20 | |
![]() | Flextid En bekant till mig fick idag veta att han ligger 50 timmar plus på flexen. Saken är den att han slutar sin anställning imorgon. Vad händer då med flextiden? Han hinner ju, som ni förstår, inte ta ut flextiden idag. Går han miste om detta, eller går det att få i pengar? | |
| slånbär | 2012-05-30 08:49 | |
![]() | Tror inte att han kan få det i pengar men han får väl fråga sin chef. | |
| limpan__2 | 2012-05-30 08:52 | |
![]() | Det är säkerligen reglerat i kollektivavtalet, kontakta facket om inte arbetsgivaren kan säga vad som gäller. | |
| _kicki_ | 2012-05-30 09:06 | |
![]() | Jo, han ska kolla med sin chef idag, så snart denne är tillbaka ifrån sitt möte. Tänkte bara kolla med er så länge om någon visste hur det kunde tänkas ligga till. | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-30 21:37 | |
![]() | Oftast är plus och minus tid inte reglerat i avtalet utan en förmån man kan ha av sin arbetsgivare , Men som sagt bäst är ju att ställa frågan till arbetsgivare och svaret kan ju bli antingen att de betalar ut det till honom eller att han inte får nått för de arbetade timmarna Bitte | |
| slånbär | 2012-05-30 21:43 | |
![]() | Men varför i hela friden har han inte kollat detta förrän nu en dag innan han slutar???Kom han på det nu eller? Verkar ju konstigt..... | |
| _kicki_ | 2012-05-31 09:03 | |
![]() | Han har frågat flertalet gånger om hur han ligger till, men inte fått något svar från chefen. Utan dagen innan han slutar kommer chefen och informerar om hur han ligger till med flexen. | |
| dinodog | 2012-05-31 09:31 | |
![]() | Kan han inte se det när han "flexar" ut, hur många timmar han ligger + eller - ? Det kan min man se och det kunde jag se när jag arbetade. | |