Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-05-31 19:35 | |
![]() | Nicklas Lidström Idag meddelade Lidas att han lägger av. I mina ögon sedan flera år tillbaka så anser jag att han är Sveriges ishockeyspelare genom tiderna samt en av världens bästa backar någonsin! Foppa, Sudden, Salming...de var fantastiska och bland de bästa vi haft men Nicklas Lidström är den bäste! | |
| Skblole | 2012-05-31 20:05 | |
![]() | Tycker inte det är rättvist att jämföra olika spelartyper som spelat under olika epoker men Lidström är definitivt en av de allra bästa. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-05-31 20:09 | |
![]() | Jag tar hänsyn till min åsikt även epokmässigt. Men hey...4 Stanley Cup, 7 Norris Trophy (!!) med 1 Conn Smythe Trophy. Lägg sen till VM- och OS-guld med landslaget. Han är outstanding i en tid där alla tjatar om Foppa, Sudden, Tumba (frid över hans minne), Salming m.fl. | |
| MindFlow - Ej medlem längre | 2012-05-31 20:21 | |
![]() | Rankar honom riktigt högt. Då har man ändå favoriter som Paul Coffey, Brian Leetch, Raymond Borque som i mina ögon var fantastiskt roliga att se på när de spelade. Orr, Harvey och andra har man ju inte sett på samma sätt. Men en sak är jag ganska säker på och det är att Lidström konkurrerade ut legendarer när han vann sina 7 Norris och blev nominerad för några fler va? Det gör honom till den bästa bland dom bästa. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-05-31 20:27 | |
![]() | Respekt. | |
| Defrob | 2012-05-31 20:28 | |
![]() | Nicklas Lidström är den bäste hockeyspelare Sverige fått fram hittills. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-31 22:47 | |
![]() | Utsedd till bäste utlänning i NHL genom tiderna. Klart han är bäste svenske spelaren någonsin. | |
| Maradona1986 | 2012-06-03 21:51 | |
![]() | Är egentligen ganska ointresserad av hockey, men Lidström är en av de riktigt stora. I mina ögon världens näst bästa back, efter Fetisov, de senaste 30 åren. Sedan har jag dock svårt att jämföra honom med Sudden, Foppa och Pelle Lindbergh, våra andra superstjärnor under samma tidsperiod. | |
| med | 2012-06-03 21:59 | |
![]() | Niklas ÄR bäst:) | |
| henrik_l | 2012-06-04 01:12 | |
![]() | grym. jag minns skottet i krysset mot finnarna. | |
| Maad Max | 2012-06-04 02:16 | |
![]() | Makalös spelare. Tryggare back finns inte att hitta i någon ligas historia. Kanske finns det bättre poängplockare, men trygghet i Detroit stavas #5. | |
| eeistan | 2012-06-04 04:54 | |
![]() | Det är givetvis enklare att glänsa i ett bra lag. Notera att både Lidström och Foppa spelat i topplag där man vunnit stanley cup flera ggr. Däremot har både Börje Salming och Mats Sundin själva fått dra lasset i Toronto med allt vad det innebär i hocky tokiga Canada. Det intressanta är att så fort dom sist nämnda fått dra på sig tre kronor dressen så har dom varit helt outstanding. Jag rankar Mats Sundin som sveriges bästa spelare. Om jag får spekulera så tror jag att både Börje och Mats hade nått samma NHL framgångar om dom spelat i lika bra lag som Detroit och Colorado. | |
| Schalke_04 | 2012-06-04 21:23 | |
![]() | Vem är det? | |
| Tjomme | 2012-06-05 21:23 | |
![]() | Blir fan inte bättre än Lidas! | |
| MadAnders | 2012-06-05 21:34 | |
![]() | Tveklöst handlar det om två backar genom tiderna. Lidas och Bobby Orr, med Börje Salming på en hedrande tredjeplats. Bobby Orr vann t.ex poängligan i NHL och har en fler Norris Trophy än Lidas. Heder åt alla tre. | |
| herr_bubblo | 2012-06-06 09:59 | |
![]() | Det kommer nog kännas rätt så konstigt i Detroits omklädningsrum nästa år. Lidström var outstanding i 20 år! Grymt stolt att han är svensk. Salming krossade barriären, Lidström satte nivån. | |