Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2012-06-04 01:06 | |
![]() | Bil som går väldigt högt på tomgången Är det någon som har koll på bilar? Jag har det inte. Om en bil går framåt eller bakåt när man inte ens gasar, ska det verkligen vara så? Och dessutom rätt fort. Insatta personer som kollat på den säger att det ska vara så men jag håller inte med. Ska man inte få bestämma när bilen ska rulla nu heller? Förslag mottages tacksamt. | |
| enblommigkat | 2012-06-04 01:43 | |
![]() | Det beror på vad det är för bil.. Men om det är en bil med förgasare kan du pröva att ställa ner tomgången bara, fråga någon som kan för de e inte så svårt.. :) (Men varvar en bil mer än 3000 varv på tomgången mår den inte så bra) | |
| enblommigkat | 2012-06-04 01:45 | |
![]() | Och en bil ska inte ha allt för hög tomgång, nu vet inte jag vad du menar med fort, men de låter inte som att de ska vara så :P | |
| henrik_l | 2012-06-04 02:00 | |
![]() | Tja iaf en 20 km i timmen skulle jag tro. Det är en hyundai. Jag får kolla varvtalet i morrn. Tack för tipset. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-06-04 06:06 | |
![]() | Prova den där pedalen i mitten(om den är en manuell) ska du se att bilen stannar. | |
| Aquila1 | 2012-06-04 07:42 | |
![]() | haha | |
| Måns_E | 2012-06-04 09:08 | |
![]() | Tomgången skall ligga på runt 1000 rpm. Det verkar som att motorn suger luft någonstans. | |
| s_fidelis | 2012-06-04 09:51 | |
![]() | Hade ett liknande problem med en bil, var då att gasvajern behövde bytas, smörjas då den ''fastnade'' på för hög tomgång. | |
| jstattin | 2012-06-04 13:25 | |
![]() | Jag antar att du har automat? Annars lär din koppling vara slut, men då hade du iofs knappt kunnat växlat. Gasvajern kan ha hoppat lite ur led vid själva gasspjället eller vad det heter, kolla så vajern ligger rätt där. Om inte kolla så spjället går tillbaka helt och hållet. Ställa tomgången gör man ytterst sällan på en bil, är tomgången hög så är det tecken på att nått är fel. Ställer man ner tomgången så rättas inte felet till. Kolla alla luft slangar, kan vara nån slang som spruckit eller hoppat lös. | |
| henrik_l | 2012-06-04 14:40 | |
![]() | Tack för tipsen! Det är en manuell låda.... Jag är helt värdelös på bilar, hur kollar man att vajern går tebaka? Man måste under bilen och kika då va? 100 rpm det är varvtalet va? | |
| Måns_E | 2012-06-04 14:48 | |
![]() | 1000 +- 250 rpm eller v/min brukar de flesta bilar ligga på i tomgång. Om du öppnar motorhuven så sitter gasvajern fast vi gasspjället. Det brukar vara ganska lätt åtkomligt ovanifrån. Man kan genom att dra i det gasa motorn utan att sitta i bilen. Om det kärvar och inte går tillbaka till 0-läge så blir naturligtvis tomgången för hög. | |
| Måns_E | 2012-06-04 14:53 | |
![]() | Annars så är det inget konstigt att man kan köra bilen på tomgången. Det brukar man kunna göra, om inte motorn är allt för slö, men om den varvar 2000-3000 varv på tomgång så är det såklart något som är fel. | |
| henrik_l | 2012-06-04 15:02 | |
![]() | Tusen tack Måns det måste jag prova! Bifogar en bild på mina sargade fingrar sen :P | |