Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 244

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Super__852012-06-05 14:06
Antal inlägg: 83

känner mig så ensam!! :(
jag inte några vänner kvar men nu har min bästa vän "dumpat" mig nu åxå. har förökt prata med henne. tex. kommer du på kaffe nån dag?" då fick ja svar igår att men va har du gör ärande då? öh, ja blev chockad säger en bäste vän åt en så? okej ja känner mycket folk å så men tex. jag blir nästan aldrig bjuden på några fester längre . Det började laddas upp massa album med bilder på facebook om hur dem träffades, det gänget som jag brukade vara med i. Men jag blev aldrig bjuden längre. :( ja blir så ledsen!
Men jag är helt bortglömd. Jag har försökt göra mig "hörd". Skriver jämt "Nån som vill träffas?" .. Får inga svar. Dem svarar inte längre heller på mina sms. jag har pojkvän och vi bor ihop. Jag har frågat min pojkvän om han tycker jag gör nått fel. (Han lider varken av depressioner eller andra psykiska besvär, och han vet allt om mig och brukar hjälpa mig). Men han ser ingenting fel i vad jag har gjort. Och tro mig.. han brukar ALLTID säga till mig om han tycker jag gör nått fel socialt. Min killes vänner har jag kvar dom brukar ja festa med nuförtiden men man vill ju ibland fest med sina tjejvänner åxå. Vad ska ja göra? :( suck.. tack för alla svar!

gulle842012-06-05 14:14
Antal inlägg: 454

varför inte skaffa kompisar utanför festandet? någon som du har andra intressen med. blir väl lite tråkigt i längden om man bara har festandet gemensamt...

irgitta2012-06-05 14:16
Antal inlägg: 189

Ja du, det är tufft när det känns så. Har ni vuxit ifrån varann tror du? När jag tänker tillbaka på mitt liv vet jag att ensamheten du pratar om har funnits hos mig också. Och när jag nu fått lite distans till det förstår jag att det har varit naturliga orsaker till det. Man väljer olika vägar i livet och vissa vänner försvinner men man får nya i stället. Kan det vara så tror du?
De som du känner är viktiga för dig får du väl fortsätta att söka kontakt med och fråga dem gärna rakt ut om det finns ett problem i er relation som du inte har sett. Bästa sättet att få riktiga svar är ju att ställa tydliga frågor.

Hoppas det ordnar sig och du ska veta att det inte konstigt att man känner sig ensam ibland. Det kan man göra i ett hav av vänner också!

Kram

-Butterfly- - Ej medlem längre2012-06-05 14:17
Antal inlägg: 219

Har du nån känsla själv om vad orsaken är?

Super__852012-06-05 14:18

jag har ju frågat andra åxå om dom vill hitta på nått.. men får inga svar tex. fika, bio m.m. nej man behöver ju inte träffas för att festa man kan ju hitta på nått annat åxå. har åxå svårt att få nya vänner. min bästa vän festar ganska mycket ja förstår va du menar me dedär men hon festar så varör får inte ja "vara med" längre nu då? ja blir sårad av detta

Super__852012-06-05 14:18

ja vet faktikst inte var problemet ligger. ja sku vilja ha nya vänner åxå men fur får ja dom då?

Super__852012-06-05 14:22

detta kan åxå hända ibland.Får man kontakt med dem så.. är dem fåordig och avslutar konversationen innan den ens börjat.

"Hej! Vad gör du? :D"
Svar blir, "Inget."

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-05 14:23
Antal inlägg: 37631

Börja orientera jag tror det kan bli din grej,då gör man saker tillsammans utan massa festande man planerar en del och har försäljningar för att få ihop pengar till orienteringsläger,det är många som håller på med orientering det är bra både fysiskt och psykiskt.

kajfrid - Ej medlem längre2012-06-05 14:25
Antal inlägg: 107

Är det inte ganska vanligt att man blir lite "utanför" den gamla bekantskapskretsen när man flyttar ihop med sin pojkvän?
Jg tror att gamla kompisar tror, att man vill vara lite för sig när man har flyttat ihop med någon.

Så småningom skapar man tillsammans med sin sambo en krets av gemensamma vänner.

Din "ensamhet" är tillfälligt. Er nya vänkrets ökar snart, ska du få se.

gulle842012-06-05 14:26

dina "kompisar" verkar inte vara några bra kompisar.
dom verkar inte bry sig ett dugg om dig..
har man en bästis vill man ju alltid typ vara med den..
lägg mer energi på att hitta andra intressen.. hitta något du är intresserad av och lär känna någon där..
och som någon sa ovan.. ni kanske har vuxit ifrån varann.. bara för att man _har_ passar ihop som vänner betyder inte att man kommer göra det för alltid, speciellt när man är ung och utvecklas som person..

Super__852012-06-05 14:28

tack för ditt tips men min sambo å jag har bott ihop ca 5 år. och min bäste vän har alltid kommit å hälsat på oss (hon är bra vän med min kille åxå) så kajfrid ja tror du har fel nu :) sorry :)

125478 - Ej medlem längre2012-06-05 14:28
Antal inlägg: 8332

Du pratar om din bästa vän som dumpat dig. Om jag hade varit i din sits så hade jag sett till att komma på tu man hand med min kompis och pratat ut tillsammans.

Super__852012-06-05 14:31

gulle84 tyvärr så har ja inte så många intressen har förökt hitta nya min det verkar inget som just passar mig. har provat på en del men inget som har nappat.. har svårt att hitta nya vänner.. :/

Super__852012-06-05 14:32

125478 : jag har provat. hon VILL inte prata me mig. next step is : att knacka på hennes dörr kanske?
hon har varit min bäste vän över 10 år å ja vill inte missa henne.

gulle842012-06-05 14:32

klart du har några intressen...
gillar du att läsa, joina en bokklubb, gillar du att träna/sporta, börja på gym/i en klubb, gillar du att hålla på med djur, häng på något ställe som håll på med djur..
det är inte svårt bara man vill.

125478 - Ej medlem längre2012-06-05 14:34
Antal inlägg: 8332

Ja, vad väntar du på? Har ni varit vänner i 10 år så gå och knacka på då! Det enda är att prata ansikte mot ansikte.

gulle842012-06-05 14:35

jag antar att du är född 85 eftersom du heter det..
så det gör dej 26/27 år... om du har varit bästis med henne sedan du var 16 så är det lätt att förstå om ni har vuxit ifrån varann..
jag menar.. jag skulle inte umgås med de jag var med när jag var 16..vi har helt andra intressen än varann nu och helt olika liv.
du vill inte missa henne säger du.. kanske är du bara rädd att vara ensam och vill hålla kvar henne för att ha någon?

teamgrens2012-06-05 15:36
Antal inlägg: 763

gulle84: Så behöver det inte bli. Jag är född 83 och har två bästa vänner. Vi har känt varandra sen vi var 3 år gamla. Gått i samma klass i alla år. Vi umgås fortfarande. En av dem träffar jag minst en gång i veckan. Den andra har barn och har precis flyttat 12 mil härifrån men vi ses i alla fall minst 1 gång i månaden.
Problemet som TS har kan ja nog inte hjälpa till med dock. Prata face to face och fråga vad problemet är. Om man är bra vänner så är väl ärlighet en självklarhet.

bomah - Ej medlem längre2012-06-05 15:44
Antal inlägg: 1021

Låt saker och ting bero. Ibland blir saker som de blir bara. De har ju trots allt din snubbe och något slags socialt liv, inte alla som har det. Men som flera gett rådet om. Sätt in dig själv i ett nytt sammanhang genom studier, hobby etc så träffar du nytt folk. Och kanske efter ett tag så får du tillbaka kontakten med din bästis.

Super__852012-06-05 16:12

bomah: tyckte de va bästa tipset hittills :)
om ja bara väntar tillräckligt länge så kanske allt löser sig. får väl bara hålla tummarna. har faktiskt börja brevväxla med några typer men tyvärr så bor dom i sverige å jag i finland :) kanske man ska föröka chatta me nån från nätet som vill bli min nya vän eller?
har en katt men har ingen aning om var man kan hitta samma tyckade personer...?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?