Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 269

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajfrid - Ej medlem längre2012-06-08 11:39
Antal inlägg: 107

Hygienfrågor
Jag har återigen haft gäster i huset. Efter varje övernattande gästbesök tvättar jag alla sängkläder i 65 grader.

Jag kan inte låta bli att undra, hur det gör i hotellen. Tvättar de filtar, kuddar och bäddmadrasser efter varje gäst?

Xin Chao2012-06-08 12:02
Antal inlägg: 234

Nix - bara lakan och örngott.

Caligatia2012-06-08 12:06
Antal inlägg: 2187

Kan bara uttala mig om min arbetsplats, där vi tvättar lakan, påslakan, örngott (och givetvis badrumstextilier) efter varje gäst. Innerkuddar, täcken och bäddmadrasser tvättas också regelbundet och vid behov.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-08 12:47
Antal inlägg: 1169

jag har sommarjobbat på berendsen som tvättar åt flera stora hotellkedjor och liknande, dom skickar med lakan påslakan örngott handdukar badlakan och badrumsmattor, dvs allt som man vill ha utbytt.

kajfrid - Ej medlem längre2012-06-08 12:47

"Innerkuddar, täcken och bäddmadrasser tvättas också regelbundet och vid behov. - men inte till/före varje gäst?

Xin Chao2012-06-08 13:43
Antal inlägg: 234

Nej, definitivt inte. Både för kostsamt, tidskrävande och miljöovänligt.

rensars2012-06-08 13:56
Antal inlägg: 58

Kajfrid, har du snuskiga gäster då då? ;)

Caligatia2012-06-08 14:01
Antal inlägg: 2187

Nej, precis som Xin Chao påpekar så är det inte realistiskt. Och personligen tvättar jag inte mina egna innerkuddar/täcken mellan varje gäst av precis samma skäl. Har någon av mina gäster något att invända mot det får de gärna ha med egna täcken som de får behandla precis som de själva vill.

Hela vitsen med påslakan etc är väl för övrigt just att man skall skydda kuddarna och täcket så man slipper tvätta till förbannelse?!

kajfrid - Ej medlem längre2012-06-08 17:30

Är mina gäster snuskiga, undrar rensars. Nja, beror på vad man har för referensramar.

Mina gäster består för det mesta av barnbarn och andra släktingar. De små barnen bär med sig dagissmitta. De snorar sig och deras blöjor läcker då och då. Det förekommer att jag inte alltid tvättar täcken, bäddmadrasser och filtar, men så här på sommaren när man kan torka ute gör jag det. Jag har även mest övernattande gäster på sommartid.

Lite, lite bakterieskräck har jag väl. Ibland tycker jag att det är snuskigt på hotell. Väljer så gott det går hotell med många stjärnor. Det mest snuskiga jag varit med om gällande övernattningar har varit på Finlandsfärjorna. Där också brukar det vara något bättre i de dyrare hytterna.

Kanske borde man lansera en ångskåp med het ånga som blåser genom madrasserna och dödar bakterier. Kanske finns det redan sådana?

Jag tror att många vore villiga att betala lite mer per hotellnatt om de fick garanterat nytvättade sängkläder.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?