Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2012-06-30 08:05 | |
![]() | DuO Longest Part Nån som testat det här spelet för Android? Jag tycker det var rätt klurigt faktiskt. developer.anscamobil...-p art-free | |
| Yamma | 2012-07-04 19:16 | |
![]() | Tänkte bumpa den här tråden och tipsa om spelet igen - det var faktiskt jättekul när man väl lärt sig det! =) | |
| Aquila1 | 2012-07-04 20:37 | |
![]() | Inte provat det, men ett som heter Quizfeud, jefla skruttspel, man spelar mot varandra och det är typ samma jeppe som vill spela om och om igen. Dessutom så ställer han samma frågor flera gånger........ hmm. Sen går det inte avsluta spelet som vanligt utan man får stänga av mobilen........ | |
| Miss_jk | 2012-07-04 22:31 | |
![]() | Yamma: Orkar du berätta vad det går ut på? Ser ut att kunna vara något för mig. Fast det kanske inte finns till iPhone. | |
| Yamma | 2012-07-05 15:51 | |
![]() | Hehe, Aquila, låter ju inte som nån höjdare. Men detta är ett ensamspel, så slipper man jobbiga motspelare. ;) Okej Miss_jk, reglerna var lite kluriga att förstå sig på till en början, men när man kommer in i det är det enkelt! Man ska alltså fylla brädet med orange och vita rutor. De vita rutorna måste hänga ihop på brädet, som en helhet (diagonalt räknas inte som sammanhängande). De orange behöver inte hänga ihop, men de måste vara minst tre sammanhängande, på alla sätt utom diagonalt. På sidorna av brädet finns ledtrådar till hur många sammanhängande det finns på den raden av en färg, typ vit fyra, så ska det vara fyra vita rutor. Man använder sig alltså av olika strategier för att fylla brädet. Typ om det är 5x5 rutor så vet man ju att om det står vit fyra på en rad så måste ju de tre mittersta vara vita (annars kan det ju aldrig bli fyra i rad). På samma sätt, om det står 1 vit så vet du att om du fått dit en vit på den raden så måste det finnas en orange på båda sidor om den (annars blir det ju fler än 1 i rad). Typ så! =) Finns en Tutorial också där man kan få hjälp, men den är på engelska. Jag tyckte det var jättekul när jag väl hajat reglerna. ;) | |
| Yamma | 2012-07-05 15:52 | |
![]() | Å just det ja, det får aldrig bli 2x2 rutor i samma färg. Så det blir också som en ledtråd, har man 2x1 rutor vet man att den fjärde måste vara i den andra färgen. | |
| Miss_jk | 2012-07-07 18:11 | |
![]() | Oj, förlåt Yamma, jag har glömt att tacka för förklaringen! Tack! :) Verkar tyvärr inte finnas till iPhone, annars hade det nog varit något för mig. | |
| Yamma | 2012-07-08 11:45 | |
![]() | Nej, det finns bara till Android stod det. Synd! | |