Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ninnin | 2012-07-09 21:20 | |
![]() | Goda (nya) matrecept Är mycket matlagningsintresserad och provar gärna på nya recept ofta. Flera gånger har jag blivit besviken och andra gånger har det blivit riktiga lyckoträffar. Här tänkte jag att vi kunde dela med oss våra guldkorn. Jag har sökt i forumet och inte hittat liknande tråd, men jag kan ha fel... Ska börja med en underbar superenkel fräsch efterrätt, passar perfekt den här årstiden: Limejordgubbar: 1 liter jordgubbar 1-2 limefrukter 1/2-1 dl fluorsocker Skiva jordgubbarna. Blanda i finrivet skal av en limefrukt + limesaften (eller 2 limefrukter om du gillar limesmaken) och cirka 1dl fluorsocker. Servera som det är eller med en klick vaniljsås. Det blir en uppskattad, härlig c-vitaminkick, passar perfekt efter tung huvudrätt. | |
| Ninnin | 2012-07-09 21:33 | |
![]() | Mitt andra guldkorn hittade jag förra sommaren, passar perfekt till grillat, både kött och fisk. Har lagat det även på vintern, mycket gott! Gräddkokt zucchini: 2 zucchini färskt eller torkat timjam 2 vitlöksklyftor 1 burk hela tomater utan spad 3 dl grädde 1-2 tsk sambal oelek salt och peppar Skär zucchinin i skivor och stek det snabbt i olivolja. Krydda med salt, peppar, timjam och hackad vitlök. Tillsätt grädde och tomaterna, mosa lite i stekpannan med en gaffel. Blanda i sist sambal oelek och smaka av med salt och peppar. | |
| spå | 2012-07-09 21:34 | |
![]() | Fluorsocker:) | |
| Ninnin | 2012-07-09 21:36 | |
![]() | sorry, var för ivrig.... FLORsocker, så klart... | |
| Ninnin | 2012-07-09 21:49 | |
![]() | Klistrade in receptet, lusläste det inte. Men jag förstod när jag läste, hoppas ni också gör det. | |
| Caligatia | 2012-07-09 21:50 | |
![]() | Inget helt recept, men det är ruskigt gott att mortla naturella nötter (typ cashew och macadamia t ex) grovt med flingsalt, för att sedan strö över blandningen på klyftad potatis. Lägg på smör tills du skäms och toppa med färska kryddor. In i ugnen och du har ett mumsigt tillbehör! | |
| Ninnin | 2012-07-09 21:54 | |
![]() | Låter supergott! Ska testa imorgon! | |
| piilu | 2012-07-09 23:10 | |
![]() | Enkel och god sommardessert. Jordgubb/rabarber kompott med kardemummagrädde. En tredjedel rabarber och två tredjedelar jordgubbar (färska/frysta kvittar) - koka sakta och rör i råsocker lite i taget (man smakar av efter hand) - det ska bli en frisk sylt/kompott med tydliga jordgubbsbitar. Man kokar i ca 40 - 50 min. Kyl sedan och servera små portioner i vackra glas. Spritsa över grädde blandat med ganska mycket stött kardemumma. Det går bra att göra efterrätten dagen innan och funkar bäst om man gör små satser. | |
| Ninnin | 2012-07-09 23:56 | |
![]() | Tack snälla piilu! En supergod enkel recept på soppa har jag här: En påse djupfrysta ärtor (400 gr) En liter kycklingbuljong En mozzarellaost salt och peppar Koka 1 liter vatten +2 tärningar kycklingbuljong med 400gr ärter. Mixa ihop allt med en hel mozzarella. Servera med en toast eller vitlöksbröd. Mina tre döttrars favoritmiddag eller en förrätt till ett större sällskap! | |