Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Krakatoa - Ej medlem längre | 2012-07-13 22:49 | |
![]() | Strumpexpert sökes Vilket material skall man rikta in sig på om man lätt får fotsvett och stinker? Är coolmax nyckelordet för att stinka så lite som möjligt? Dela gärna med er av erfarenheter av olika sorters strumpor. Såna där ankelstrumpor är ej aktuellt, så det behöver ni ej tipsa om. Själv har jag märkt att jag blir varmare och svettigare av strumpor som sitter tajt än sådana som sitter lite lösare, trots att de lösare är tjockare i tyget. Jag provade några lite dyrare specialstrumpor, som jag köpte på Stadium, och de var faktiskt bättre än vanliga tennissockor, men jag har inte råd att fylla garderoben med så dyra saker, så något billigare alternativ vore bra! | |
| Schalke_04 | 2012-07-13 22:57 | |
![]() | Rent spontant skulle jag satsa på skor som "andas". Men om du fotsvettas även utan skor ja då vet jag tyvärr inte. Har polare som lider av detta och skor är det ända som hjälpt, strumpor till viss del. | |
| Lill-IT | 2012-07-13 23:02 | |
![]() | Bomullsstrumpor som går att tvätta i 60 grader. Gärna tunna nu på sommaren. Eller varför inte barfota i sandaler? Ta fotbad med lite fotsalt i.. lite då och då. Testa fotdeo. Finns på apoteket. | |
| MelonMint | 2012-07-13 23:02 | |
![]() | Har du testat Absolut torr? Den kan man väl dra på lite överallt, funkar kanske på fötter oxå:-)! | |
| blue_moon | 2012-07-13 23:03 | |
![]() | Har samma problem och blev rekommenderad SOC Running Tech (micropolyamidfiber) på Stadium och Woolpower Liner Sock (60% merinoull, 35% polyamid, 5% elastan) på Naturkompaniet. Lite väl dyra i mitt tycke, men dom håller säkert längre. Jag investerade i 2 par av de förstnämnda och 6 par av de sistnämnda. På sommaren går jag barfota i Fjällräven- och Eccosandaler så mycket som möjligt. | |
| Bazoo | 2012-07-13 23:04 | |
![]() | Typ fot antiperspirant då? Jag köper spray på apoteket o jag tycker mina fossingar är mycket fräschare nu :-) | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-07-13 23:05 | |
![]() | Har alltid fräscha fööötter, men förstår problematiken...... inte roligt alls | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-13 23:08 | |
![]() | krakatoa det ska föreställa sommar behövs inga strumpor kör strumplösa sandaler | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-13 23:09 | |
![]() | jag byter järna med er mina fötter är som isbitar jämt | |
| Mouche - Administratör | 2012-07-14 10:11 | |
![]() | Jag öppnar den här tråden igen, mot bättre vetande. Blir det ett enda inlägg som inte är enligt trådämnet så tar jag bort hela rasket. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2012-07-14 10:13 | |
![]() | OBS. Inlägg av Lill-IT som raderades trots att det inte var felaktigt. "Lill-IT 2012-07-13 23:14 Antal inlägg: 21212 www.apoteket.se/priv...=f ot%20deo Tyvärr kan jag inte säga om den är bra eller inte.. för jag svettas inte om mina fötter och har således inte testat den. Fotsalt finns på apoteket också." | |
| Bitte - Administratör | 2012-07-14 10:14 | |
![]() | Min pappa hade det problemet förr och han använde alltid sockar av ren bomull Bitte | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-14 12:38 | |
![]() | Med tanke på själva svetten så finns ju "Absolut torr" att köpa på Apoteket. Här står info om den: www.absoluttorr.nu/a...-s var.html | |
| marmeladov22 | 2012-07-14 12:49 | |
![]() | tror på att byta skor ofta, då luktar det inte tvätta fötter ordentligt samtha alltid rena strumpor, thats it | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-14 13:12 | |
![]() | Jag skulle också vilja tipsa om Kronans handdesinfektion (handsprit) med glycerin och aloe vera. Det är en lisa att rengöra händerna med då det inte torkar ut huden men det funkar lika bra att gnida in fötterna med, t ex före och efter en långpromenad. Tar bort bakterier och förebygger fotsvamp samtidigt som fötterna hålls mjuka. Ullstrumpor är mycket bra vid fuktiga fötter, de känns inte heller heta. Mycket barfota och sjövatten är också bra. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-07-14 13:17 | |
![]() | Svett är ungefär som urinsyra. Undvik att äta syrabildande mat. Lite tips finner du kanske från sidan www.halsovagvisaren.se/12 208373 | |
| marmeladov22 | 2012-07-14 13:24 | |
![]() | alkogel är bra ja | |
| piilu | 2012-07-14 14:54 | |
![]() | Det finns en strumpa som jag gillar som heter 'diabetesstrumpa' - inte för att jag är diabetiker, men jag köper den ändå för att strumpan är mjuk och 'lös' och utan resår. Undersidan/insidan är av tjockare material. Den är bra och mycket skön - jag känner aldrig att jag blir fuktig eller så när jag använder den. På den affär jag köper den kostar den 39 kr ...... tror jag. Så undrar jag om Scholls Fotpuder kan vara något för dig (har inte testat). Lycka till och hoppas att något av alla tips och förslag här i tråden gör ditt problem mindre. :) | |
| kärsti | 2012-07-14 15:00 | |
![]() | Har själv haft STORA problem med varma fötter, med medföljande skunklukt!!! Kunde inte ha strumpor på mig om det var varmare än 15 grader. Tills... jag fick tips om en sorts sten som finns på hälsokost. Den kallas för Thaisten, och ser ut som en genomskinlig glaskub, ca 2,5 kubikcentimeter. Man gnider bara under foten med den efter ducsh och noggrann torkning. Jag går barfota en stund så fötterna är riktigt torra. unkar hur bra som helst.och jättelätt och bekväm att använda! Den kostar 50-60 spänn och är jättedryg. Lycka till!!! | |
| kärsti | 2012-07-14 15:00 | |
![]() | Funkar ska det förstås vara = ) | |