Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 19:37 | |
![]() | Uppgjorda matcher! Jag hävdar att mellan 50-90% av alla fotbollsmatcher som spelas nuförtiden är uppgjorda! Det är inte slutresultatet som är uppgjort utan det är NÄR målen ska komma, eller om det bara får göras 1,2 eller 3 mål. Titta på olika ligor i Europa och i resten av världen. Sydamerika är värst, men Europa och Asien är näst intill lika jävliga. Jag tror knappast att svenska lag spelar färre uppgjorda matcher än vad som görs i andra länder, tyvärr kanske det tom är tvärtom. I Sverige vill inte beslutande organ gå med i den storsatsning som görs mot uppgjorda matcher, gemensamt över stora delar av Europa. 20 milj euro satsas av FIFA mot uppgjorda matcher, men Sverige vill inte veta av någon kontroll. I Sverige får staten mellan 30-50% av satsade pengar på matcher hos Svenska Spel, tror faan det att de inte vill att någon ska kontrollera och misstänkliggöra det som är en av statens största inkomstkällor. Jag vet att jag kommer att få mycket skit nu, men vad tror DU! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-08-02 19:39 | |
![]() | Tror lite som du | |
| Lillstölla | 2012-08-02 19:50 | |
![]() | Hur har du kommit fram till siffran 50-90% och vad har du för belägg för att det fuskas? Vill ju till att väldigt många spelare går med på att fuska och dessutom hålla tyst om att det fuskas. | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 19:52 | |
![]() | Tack Incidental. Ett annat sätt att göra upp matcherna nuförtiden är att det inte får göras mål i första halvlek, eller under 1,5 , vilket är det spelbara alternativet hos ALLA spelbolag. Sedan görs det ofta osannolikt många mål i andra halvlek. Uppgjort? Javisst! | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 19:58 | |
![]() | Lillstölla: Vill du ha länkar till spelskandaler runt om i världen eller vad vill du ha. I så fall kan jag bidraga med ett antal. Man kan ju också söka själv på google. Skriv fixed games eller uppgjorda matcher och läs. Handbollen höll på att uteslutas efter OS 2008 pga uppgjorda resultat/halvtidsresultat . Skulle gärna skrivit 80-90%, men jag var försiktig för att få lite åsikter. | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-08-02 19:58 | |
![]() | Hur många procent av Betapetmatcherna är läggmatcher? | |
| Shylster | 2012-08-02 19:59 | |
![]() | spelarna är tröttare i andra halvlek vilket leder till fler misstag, mer nerver ju närmare slutet man kommer, byten som ändrar tempot. Tycker mig allt att det är rätt logiskt med fler mål under andra halvlek. Tror mig minnas att så även var fallet när man lirade knattefotboll :) Men visst förekommer det säkert sådana dumheter i större utsträckning än vad man tror. | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 20:00 | |
![]() | Att kvällsmatcherna i OS-fotbollen igår slutade 0-0, 0-0, 0-0, 1-0, 1-0, 1-1, var knappast slumpen heller! | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 20:08 | |
![]() | Och Lillstölla, det krävs inte alls många spelare för att göra upp en match, i stort sett ingen! Det krävs att domare och lagledare är med på det! Eller så kan man göra som förr i tiden, muta några mycket betydande spelare. Som det är nu, när det uppgjorda handlar om att inte göra mål, ja då vet jag inte om man behöver muta nån överhuvudtaget. Spelarna på planen vet vad som gäller, ger fan i att göra mål och håvar in stålarna genom att "ombud" lägger spel åt dem under matchens gång. | |
| Skblole | 2012-08-02 20:16 | |
![]() | Med risk för att påpeka det uppenbara så är du ju naturligtvis fullständigt ute och cyklar. En konspiration av den omfattningen skulle vara fullkomligt omöjlig att hålla gömd. | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 20:25 | |
![]() | Skblole: och FIFA satsar förstås 20 miljoner euro mot något som absolut inte finns då? | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 20:27 | |
![]() | Och de 180 miljoner kronorna satsar de trots att de också påpekar att de omöjligt kan hindra kriminella nätverk från att styra fotbollen idag, och att det därför är polismakternas sak. | |
| Lillstölla | 2012-08-02 20:34 | |
![]() | Jag säger inte att det inte förekommer fusk, men mycket svårt att tro att det förekommer i den utsträckning du talar om. | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 20:40 | |
![]() | Och ser man en råtta så är det mycket svårt att tro att det faktiskt finns hundra till. | |
| Lillstölla | 2012-08-02 20:49 | |
![]() | Intressant liknelse... | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-08-02 20:58 | |
![]() | Lillstölla: Tråden börjar med - JAG HÄVDAR... jag behöver således inte bevisa någonting utan det är vad jag hävdar av erfarenheter jag har, och av det jag ser av all världens fotboll varje dag. Till Er som tidigare sagt till mig att sluta följ fotbollen då, så kan jag säga att det kan finnas andra intressen i att följa fotbollen då man har vetskapen om att det i stor grad är uppgjort, tex ekonomiska intressen, tex mitt arbete. | |
| uffew | 2012-08-02 20:58 | |
![]() | Okej TS. 50-90% av ALLA fotbollsmatcher som spelas är uppgjorde. Alla? Superettan samt lägre divisioner ingår då med? Landskamper också? | |
| oso | 2012-08-02 21:03 | |
![]() | Kanske kan förekomma i enstaka fall i de mellanlåga divisionerna (2-3) men inte i högsta divisionerna (med vissa få undantag i Serie A). Du låter snarare manisk och konspiratorisk Klas. Kom med lite fakta och grund innan du uttalar dig - det där är bara soffsnack. | |
| oso | 2012-08-02 21:04 | |
![]() | uffew; Även knattematcher haha. | |
| Lillstölla | 2012-08-02 21:06 | |
![]() | Jag har inte krävt att du ska bevisa nåt, jag ställde enbart en fråga vad du baserar det du hävar på. Vill/kan du inte svara på det så fine, men du får nog räkna med att folk är både nyfikna och ifrågasätter dina påståenden. Du är såklart i din fulla rätt att hävda detta, lika mycket som jag har rätt att misstro det du säger. Det blir ju inte direkt lättare att tro på det du skriver när du inte vill/kan bevisa det du hävdar dock. | |