Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 352 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tingeling5 | 2012-08-09 13:07 | |
![]() | Det här med kärlek..hur definierar ni det egentligen? Det tycks vara så att kärlek inte är ett universellt uttryck, människor lägger in både det ena och det andra i begreppet och det pratas om otrohet hit och misshandel dit, som om det skulle höra till på något vis. En bekant till mig uttryckte sig såhär: - Ja, när du växer upp (jag var 23 vid tillfället) så ska du se att du också kommer att leva som jag, jag har en älskarinna och min fru vet om det, HON har också en älskare, det är bara så det är. En annan bekant är tillsammans med en man som hon inte ens är kär i. Jag blir så trött. Jag har insett att alla har olika syn på kärlek och jag tycker inte det ena eller det andra är fel (så länge alla är lyckliga och inte skadar någon annan) men nu undrar jag: Vad lägger ni i begreppet KÄRLEK? | |
| MissTeacher1 | 2012-08-09 13:59 | |
![]() | Det finns så många olika slags kärlekar. Varje kärlek har nog sin definition och den varierar nog kraftigt från person till person, speciellt att döma av exemplen i ditt inlägg :) Kärlek för mig är tillit, samhörighet, gemenskap, öppenhet och lyhördhet. Och i den romantiska kärleken tillkommer naturligtvis ROMANTIKEN och åtrån. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-09 14:06 | |
![]() | Kärlek för mig är respekt och ömsint överseende. Kärlek är att bottna. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-09 14:11 | |
![]() | Kärlek för mig är när lika delar du & jag blir vi. När man har lika delar frihet & trygghet, spänning & stabilitet. | |
| Minta | 2012-08-09 14:14 | |
![]() | Jag kan inte sätta ord på den, men otrohet skulle inte ingå i den i synnerhet inte befäst otrohet, då skulle det mer handla om en kompis man också knullar med (hu). Man vet vad det inte är när man har en relation oavsett vilken den är och den förminskar en, inte innehåller tillit och respekt och intresse för varandra och tolerans för varandras olikheter. Man ska inte vilja förändra varandra. Förälskelse är en sak för sig. | |
| corlini | 2012-08-09 21:43 | |
![]() | villkorslöshet, tilltro, lojalitet. kan dessa egenskaper komma fram när nyhetens behag kring romansen lagt sig har man allt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-08-12 08:21 | |
![]() | varför ? ska man sätta or på kärlek till viken nytta då? | |
| Furios | 2012-08-12 08:52 | |
![]() | Allting måste inte ha en nytta. Men det kan ju vara kul att se hur andra ser på saken. För övrigt tycker jag nog Jonisks beskrivning är vettig. | |