Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 687 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2012-09-03 14:58 | |
![]() | Facebook läxar upp mig Det började med ett snack bland några vänner om Abba. Jag ansåg att en av de sista plattorna, The Visitors, är relativt bortglömd idag och det är tråkigt då det finns ett flertal guldkorn där. Några i gänget hade inte alls hört den och av den anledningen laddade jag upp en låt på min Facebooksida, "The day before you came". Men det skulle jag inte ha gjort.. Idag fick jag ett skarpt formulerat mail där jag fick veta att jag brutit mot Facebooks regler, bland annat upphovsrätten, och att man tagit bort videon och att det är absolut förbjudet att lägga upp material som man inte själv äger rättigheterna till... Men herregud, hela Facebook svämmar ju över med diverse videos hämtade från YouTube... varför är det så himla viktigt med en stackars Abba-video från 1981 nu då??? Dessutom visar jag den inte för hela världen, utan bara för mina vänner på Facebook och inställningarna har jag satt så att bara de kan se detta. Men det hjälpte alltså inte. Mot bakgrund av detta frågar man sig vad som är skillnaden mellan att spela en Abba-låt hemma på CDn när gänget är samlat, och att lägga ut en låt på Fejan i en sluten grupp? Är det så att Facebook har en märklig policy gentemot användarna? För övrigt tycker jag att du som är yngre ska ge The Vistors en ärlig chans. Den är förvisso annorlunda, men den är inte dålig. Bara mörkare än man är van vid från dem. | |
| michael79 | 2012-09-03 15:05 | |
![]() | Facebook har blivit för mycket,just därför la jag och många i min närhet ner det för det går ju inte ta bort konto helt heller (Surt). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-03 16:48 | |
![]() | du som är yngre ska ge visitors en ärlig chans varför då?varför aär det viktigt för dig att andra ska lysna på det som du tycker är bra? | |
| diffdiff | 2012-09-03 16:53 | |
![]() | haha titti du e alltid lika rolig | |
| Key Largo - Ej medlem längre | 2012-09-03 16:55 | |
![]() | Facebook is going down. Aktien rasar, skeppet sjunker opch råttorna flyr... | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2012-09-03 19:45 | |
![]() | titti, är du på riktigt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-03 19:48 | |
![]() | nä ej varför skulle jag vara på riktigt,fb men hallå finns fb fortfarande,det blir fb som får betala stimpengar för något du lägger upp,på riktigt | |
| Megaherz | 2012-09-03 21:19 | |
![]() | tittii, du har problem med att få ett musiktipps men är väldigt snabb på att säga hur andra ska leva. Hur fn går det ihop? | |
| WildaLi | 2012-09-03 22:08 | |
![]() | Megaherz Huvudet på spiken! | |
| TerminalShow - Ej medlem längre | 2012-09-03 22:14 | |
![]() | +1 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-03 22:31 | |
![]() | nej jag har inga problem,det är omöjligt | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-09-04 11:16 | |
![]() | nej det är väl alldeles uppenbart att ttiittii inte har några problem? Om någon har problem med självinsikten borde ju den personen vara dn första att veta det... eller? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-09-04 11:18 | |
![]() | sen, väldigt löjligt av fb för att vara ontopic. Men funkar det inte m du lägger upp dt på youtube och länkar därifrån? | |
| Gautama | 2012-09-04 12:53 | |
![]() | Jag lägger upp länkar titt som tätt på FB..., låter helt sjukt att de har reagerat så på detta. | |
| SirMattBusby | 2012-09-04 14:13 | |
![]() | Fattar inte heller, lägger nog upp minst en låt varje dag...måste ju vara nån som anmält... | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2012-09-04 14:24 | |
![]() | Gautama: Alla mina vänner har videos från Youtube uppe, inga problem där! Jag fattar ingenting. Ok att regler ska följas, men ha då en ENHETLIG policy gentemot alla medlemmar. JesusGudsson: Jo jag testade det igårkväll, tillsammans med en ganska kritisk facebook-text. Imorse när jag loggade in var inlägget raderat... lite skrämmande faktiskt! Jag tror att mitt behov av att uttrycka mig är större än de snäva regler detta företag tillämpar. Till den det berör: Och avslutningsvis mitt stackars musiktips.. Jag kunde väl aldrig tro att någon skulle reagera med aggression bara för att jag tipsar om en platta från ungdomens dagar. Den reaktionen var helt ny och främmande för mig! Kanske att man får ett enklare och mer harmoniskt liv om man väljer sina fighter litegrann... sätter ned foten då det verkligen behövs och låter mindre petitesser passera... | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-09-04 14:28 | |
![]() | Ålandspojken: nu måste jag se vad som händer om man endast lägger ut en fb-kritisk status utan upphovsrättsskyddat material... och gradvis testa hur kritisk man tillåts vara. | |
| Megaherz | 2012-09-04 17:48 | |
![]() | Jag har blivit uppläxad av FB eftersom jag bytte namn ofta. Tss | |
| corlini | 2012-09-04 19:44 | |
![]() | jag och mina kontakter länkar videos varje dag, har aldrig hört talas om något liknande det TS råkade ut för. fast jag använder mest fb i jobbet och via det håller vi varandra uppdaterade i branschen. har ett konto med nästan enbart branschkollegor. det är grymt effektiv, informativt och bra. | |
| Schalke_04 | 2012-09-04 19:55 | |
![]() | Va e fb??? | |