Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 764 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ninnin | 2012-09-07 20:39 | |
![]() | Bästa yrket! Härmed vill jag utmana alla er som älskar ert jobb att skriva varför just ert yrke/jobb är bäst. Jag kan börja. Jag är lågstadielärare. Varje dag jag kommer till jobbet får jag en massa kramar bara för att jag kommer till jobbet. När jag är i matsalen springer minst fem elever fram och ber att jag ska jag äta min lunch just vid deras bord. Om jag vill att en elev ska skärpa sig så räcker det med en blick. Vilken makt jag har och vilken kärlek jag upplever varenda dag. Nackdelar finns också: som lärare har man väldigt mycket administrativa uppgifter, dokumentationer, individuella utvecklingsplan, osv. Varför är ditt yrke det bästa? | |
| corlini | 2012-09-07 21:03 | |
![]() | jag gillar mitt yrke. jobbar med hästar, tävlingshästar inom hoppning. utbildar dem, tränar dem och i viss mån tävlar dem. att få följa ett föl från födsel och genom åren, tester, inridning, visning, tävlan är en kul lång resa fylld med oro, rädsla, spänning, skratt. att komma till jobbet och alla 15 - 25 mav dessa mina stora bäbisar vaknar till, tittar upp, vill att man kommer till just dem. blir avundsjuka på varandra och man bara är. radion lite lågt på och man rår sig själv, sin egen dag, sin egen planering, ingen chef och att både känna och ge denna tilltro, styrka, adrenalin och förväntan. mäktigt, naturnära och glädje. nackdel. tungt, väldigt tungt (fysiskt alltså). och regn :( | |
| SkySpy_ | 2012-09-07 21:04 | |
![]() | snickare och pilot.. Jag gillar båda lika mkt. | |
| Ninnin | 2012-09-07 21:05 | |
![]() | Ser att 41 stycken har läst inlägget, 0 har kommenterar. Det säger mycket. Ingen av de 41 har bättre yrke än jag har. Eller? | |
| Ninnin | 2012-09-07 21:09 | |
![]() | Var för snabb där, eller mitt bredband för långsamt! Intressant både corlini och SkySpy. Nu ska jag hålla tyst. | |
| Ninnin | 2012-09-07 21:13 | |
![]() | Eller nej, jag kan inte hålla mig. Både snickare och pilot? Alla tjejers dröm? | |
| Maja G | 2012-09-07 21:16 | |
![]() | just nu är jag lärarassistent i vuxenutbildning inom vård och omsorg. Det bästa är att träffa så många olika sorts människor och när jag lyckas få dessa att bli lika begeistrade som jag av vårdyrket, ja då känner jag en stor tillfredsställelse! Annars är jag undersköterska inom demensvården. Får kramar och massor av uppskattning av mina tanter o gubbar varje dag. Får dessa människor att må bra i sin vardag. Ge dom lite ljusglimtar varje dag, fast jag vet att de inte kommer ihåg det nästa stund. Ta tillfället iakt. Få detta underbara leende från "Greta". Hennes gamla,fina ansikte spricka upp i världens skratt. Eller få "Gustaf" lugn och trygg med lite taktil massage.Det gör att mitt yrke är världens bästa!! | |
| Ninnin | 2012-09-07 21:19 | |
![]() | Maja G: Jag kapitulerar ditt yrke är bäst och viktigast! | |
| Key Largo - Ej medlem längre | 2012-09-07 21:23 | |
![]() | Daytrader. Money makes the world go around! | |
| Ninnin | 2012-09-07 21:25 | |
![]() | Mitt yrke handlar om framtiden och jag får väldigt mycket tillbaka. Ditt yrke handlar om att ge så mycket av sig själv. Strongt! | |
| Ninnin | 2012-09-07 21:27 | |
![]() | Mitt inlägg var tii Maja G, fast det fattar väl alla. | |
| Maradona1986 | 2012-09-07 21:43 | |
![]() | Vad menar du med att ett jobb är "bäst" när sedan en del av diskussionen handlar om "viktigast"? Jag kan se enormt många som har "viktigare" jobb än jag. Exempelvis en mängd jobb inom vård, omsorg, utbildning, o s v. Samtidigt, jag skulle aldrig vilja byta. Jag har ett jobb som utifrån betraktat är relativt "oviktigt" men samtidigt ger det mig personligen en hel del, exempelvis möjligheten att resa i tjänsten och se en mängd länder och kulturer, den personliga tillfredsställelsen att utveckla ett företag, medarbetare och varumärken, ytliga faktorer som prestige och status och slutligen en ganska bra lön. Men återigen, detta gör inte mitt jobb "viktigt" men kanske för mig "bra". Förresten, jag jobbar som marknadsdirektör i ett multinationellt konsumentvaruföretag. | |
| magnusito | 2012-09-07 21:57 | |
![]() | Bästa yrket måste vara surdesbagare eller trädgårdsmästare. Tyvärr inte mitt nåt av det. | |
| Ninnin | 2012-09-07 22:05 | |
![]() | Ok, felformulerat av mig. Såklart menar jag vilket är det bästa yrket Lever med med en pedantisk ingengör, är själv en slarvig humanist. Och det funkar. | |
| Måns_E | 2012-09-07 22:22 | |
![]() | Jag arbetar som IT-konsult, i ett AB som jag har startat ihop med ett par kompanjoner. Mig ger det mycket att kunna styra över min egen tid, och jag gillar även de kreativa inslagen i jobbet. Sedan är det inte fel att tjäna pengar till sig själv istället för att överskottet går till någon annan. Nackdelar, tja, man måste själv emellanåt se till att få in uppdrag. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-09-07 22:31 | |
![]() | Pedantisk ingengör? lol | |
| Ninnin | 2012-09-07 22:31 | |
![]() | Måns: är lite avundsjuk på på dig just nu. | |
| Emollas | 2012-09-07 22:59 | |
![]() | Jag är sjuksköterska på geriatriska A ortopedi = brutna ben på äldre Älskar mitt yrke för att att man får träffa människor som både glädjer ens dag och gör ens dag till ett helvete ibland.. Dementa personer som kan slå till en för att man ska hjälpa dem. Men ändå älskar man sitt arbete, pågrund av att anhöriga ger så mycket tillbaks som förstår hur vi ha det ibland med deras mamma eller pappa so är dement. Egentligen ska man kanske inte skratta men ni kvinnor som jobbar inom vården kan ju ibland bli tagna på brösten eller på häcken ibland av dessa dementa, jag blir istället erbjuden att krypa ner i deras säng ibland eftersom de tror jag är deras pojkvän och ibland blir man bara så generad och vet inte vad man ska säga. | |
| slånbär | 2012-09-07 23:18 | |
![]() | Ninnin- kul att du gillar ditt jobb. Men jag kunde inte låta bli att reagera på en sak du skrev nämligen det om vilken makt du har. Känns som ett mycket märkligt ord att använda när man talar om lågstadiebarn eller barn överhuvudtaget. En lärare som anser sig kunna utöva makt känns inte helt ok. Men du får gärna förklara hur du menade. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-09-07 23:28 | |
![]() | Tycker det var roligare med "pedantisk ingengör" | |