Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 15:52
Antal inlägg: 37631

tonårsgraviditeter
när barn får barn,är det så att dom som inte har föräldrar som bryr sig blir gravida först?hur ska vi göra för att förhindra att 13 -14 åringar blir gravida? för det är föräldrarnas ansvar eller?

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 15:55

bara för en stund sedan har jag fått veta att två flickor 13 och 14 år gamla blivit gravida för att skolan är så tråkig,ska man svimma eller

Aquila12012-09-09 16:00
Antal inlägg: 2463

Tänker att både skola och föräldrar måste ta ansvar. I USA och en del andra länder får tonåringar låna en datorstyrd babydocka för att få en uppfattning av hur det är att ha ett litet barn. Många färre tonåringar blev gravida efter den upplevelsen.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 16:08

eftersom föräldrarna i vissa fall inte bryr sig om sina barn så måste någon annan ta ansvaret förhoppningsvis,Nu vet jag om att dessa flickor är gravida så det blir till att ta kontakt med skolsköterskan på måndag

jonisk - Ej medlem längre2012-09-09 16:36
Antal inlägg: 7985

Ska du ta kontakt angående någon annans barn?!

Furios2012-09-09 17:21
Antal inlägg: 253

Det ända jag kan komma på är att införa bättre sexualundervisning. Eller kanske göra preventivmedel mer lättillgängligt för unga tonåringar.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 17:30

ja,ja tycker inte att det är något fel på sexualundervisningen i skolan.och kondomer är det bara att hämta gratis på rådgivningen,och hos skolsköterskan,problemet tror jag är hos föräldrarna som inte bryr sig

Furios2012-09-09 17:38
Antal inlägg: 253

Jo jag tror faktiskt att föräldrarna bryr sig om deras tonåring får barn. Det är ju ingen småsak precis.

diffdiff2012-09-09 17:40
Antal inlägg: 3884

Tror nog att det finns ungdomar som blir gravida trots att dom har bra föräldrar.

boffertomte2012-09-09 17:40
Antal inlägg: 1128

Ja, ttiitttiii, det går ju nämligen inte att ha sex utan föräldrarnas vetskap. Om man som förälder bara hade vett att bevaka sina barn dygnet runt skulle vi slippa sånt här. Kanske nån form av elektroniskt kyskhetsbälte vore en möjlig lösning.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 17:47

jag har märkt att de är dom oälskade barnen som blir gravida i större utstäckning en dom som får kärlek av sina föräldrar

slånbär2012-09-09 18:13
Antal inlägg: 5539

Ttiittii ttiittii, nu är du där igen. Startar en tråd där du ifrågasätter och dömer ut någon i din närhet. När ska du fatta att det inte är din sak att döma hur andra människoruppfostrar sina barn. Du har ingen aning om hur dessa barn och föräldrar har det eller om dom som dusäger skiter i sina barn. Du bara spekulerar precis som vanligt. OM det är på det viset så är det ändå inte DIN sa k att kontakta skolsköterskan. Det du kan göra är att ringa soc om du verkligen misstänker att barn far illa men du har INTE rätt att avöra huruvida dessa föräldrar bryr sig om sinabarn eller inte. Sluta lägga dig i andras liv hela tiden och ägna dig åt dina egna ungar istället. Det är nämligen så att även dom duktiga och ordentliga flickorna kan bli nyfikna på sex och vips så är dom gravida. Speciellt om man kommerfrån en familj där föräldrarna är övertygade om att deras lilla barn aldrig s kulle göranåt sånt. Det räcker med en enda gång vet du.
Och att påstå att andra inte älskar sina barn är att sätta sig själv på väldigt höga hästar.

slånbär2012-09-09 18:16

För övrigt har du något belägg för ditt sista påstående eller är det som vanligt något som du gissar.ungefär som eu siffrorna i en annan tråd. Du slänger ur dig saker helt utan belägg för det. Visa upp lite siffror om du ska komma med påståenden.

Triss - Ej medlem längre2012-09-09 18:22
Antal inlägg: 417

Eftersom dom är under femton år så handlar det om utnyttjande av minderårig. Då ligger väl socialtjänsten närmast till.

karmannghia2012-09-09 18:28
Antal inlägg: 237

Byskvaller i vanlig ordning, ttitttiii?

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 18:59

slånbär om du nu skulle vara i min situation så tror jag du skulle reagerat långt innan jag gjort,om jag ser på dom jag känner till som blivit gravida så är det inte dom som har föräldrar som är skötsamma, utan deras föräldrar sätter sig själva i förata rummet och inte barnen ,det är genomgående bland dom tonåringar jag känner som blivit gravida,det är också deras föräldrar som kommer med händerna fulla med gröna kassar på fredagar,det är dom barnen som blir gravida som oftast blir hemskjussade på fyllan, för föräldrarna är så fulla så dom inte kan hämta dom själva

slånbär2012-09-09 20:06

Ttiittii fortfarande så kan inte du göra något annat åt det än att möjligtvis göra en orosanmälan till soc. Men då tjejerna är under femton så kan du släppa det för dom kommer förr eller senare få dom kontakterna som krävs för att klara av situationen. Släpp det. Ta hand om dina egna unar istället för som sagt ,även dom mest ordninssamma ungar kan hamna snett och det är onte enbart barn från trasiga hem som blir gravida.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-09 20:19

vad är det som får dig att tro att jag inte tar hand om mina ungar?du har aldrig fattat skilnaden på att lägga sig i och att bry sig om.inte enbart men dom jag har sett så är det 95%från trasiga hem

slånbär2012-09-09 20:38

Vet inte riktigt vad du bor på för ställe men jag som växte upp under sjuttiotalet och verkligen kom från sämre förhållanden kan inte minnas att det var merr än en enda tjej som fick barn innan hon var arton. Jag har två nästan vuxna söner och under deras skoltid så var det en tjej och kille som fick barn på högstadiet. Ingen anna dom känner eller känner till har fått barn. Så det måste vara nåt ivattnet på din ort som gör att allt är så enändigt vad det än gäller och då självklart när det gäller alla andra. Och ttiittii, visst tror jag att du tar hand om dina barn men även ett av dom kan trilla dit och bli med barn hur omöjligt du än tror att det är. Det är inte bristen på kärlek hemifrån som får unga människor att börja med sex och bli gravida utan brist på kunskap. Man vet att man kan bli med barn men tror inte det kommer att hända en själv bara.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-09-09 20:40
Antal inlägg: 31064

Jag börjar misstänka att Titti bor i Jerry Springer County i staterna.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?