Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 764 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| RaEl - Ej medlem längre | 2012-09-18 14:25 | |
![]() | Misshandeln i Kortedala Så har domen fallit för två av de pojkar som misshandlande en stackars man i Kortedala, Göteborg. Han har bland annat förlorat synen på ena ögat, tidigare har han kunnat latinska namn på blommor och sånt, nu minns han ingenting! VARFÖR får man för sig att sparka någon på och mot huvudet, som om det vore en fotboll?! Det är obegripligt för mig och kan inte se någon förklaring till ett sådant beteende. Mina varmaste tankar och beklagan till Carl-Eric och hans närmaste. | |
| Nyrakad | 2012-09-18 15:14 | |
![]() | Jag funderar mest på att det är högre straff på att sno en bil eller dyligt.....Då får man ochså ungdomsvård med hjälp från sociala myndigheter. | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2012-09-18 15:22 | |
![]() | Jag håller med... En bil är mer värd tydligen, än att misshandla någon, halvt till döds... | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-09-19 12:10 | |
![]() | Häng ut personerna i tidningen. | |
| Cozgubbe | 2012-09-19 13:14 | |
![]() | Eller så lyssnar ni på P3 nu! | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-09-19 13:43 | |
![]() | Synd att påföljden blev så lindrig. De skulle ha haft fängelse trots sin ungdom. Tonåringar skall väl ha såpass förstånd att de inte misshandlar någon på det viset. | |
| susila | 2012-09-19 13:50 | |
![]() | Undrar varför det inte ska gå att se över påföljderna för våldsbrott. Är det för att jurister sällan utsätts för den typen av brott och följdaktligen tänker att slödder som pucklar på annat slödder, spelar roll liksom? | |
| Cozgubbe | 2012-09-19 13:54 | |
![]() | Håller med! Tycker att personrån, bilstölder och skadegörelse m.m borde ge sluten ungdoms vård, men grov misshandel, rattfylleri och grova rån bör man få fängelse för från 15 års ålder. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-09-19 13:56 | |
![]() | inb4 invandringsdiskussion. | |
| Bannie - Ej medlem längre | 2012-09-19 14:16 | |
![]() | Speeedo: De är redan uthängda på diverse forum och SD-forum | |
| Drakena | 2012-09-19 14:42 | |
![]() | Hur kommer det sig att en del människor blir/ är så skoningslösa? Blir så ledsen varje gång jag tittar på nyheterna t.ex. Städer brinner, det är krig på så många ställen i världen. Varför, varför, varför? Människor som pucklar på varandra el som mannen som rånade och lämnade en annan man på tågspåret... Önskar alla en varm och härlig dag! Kram på Er =) | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-09-19 15:18 | |
![]() | Bannie: vart? | |
| fdennis | 2012-09-19 17:00 | |
![]() | speeedo: antagligen på flashback | |
| Blasse | 2012-09-19 20:29 | |
![]() | jo men svensk rättsväsende har länge varit sådan att matriella saker är mer värt än mäniskor se bara på Lindome mordet på 90 talet då dom 2 förövrarna skyllde på varandra och fick skadestånd för det kunde inte bevisas vem som gav det dödande slaget samma år tog dom fast en som eldade upp en julbock som fick både fängelse och böter | |
| Nyrakad | 2012-09-21 13:53 | |
![]() | Jovisst är det så. Jag anser nog att om man är 15-16 år och inte har spärrar för att bruka sådant våld, då borde man inte få gå lös. Tankarna går då till mina egna barn i samma ålder som kanske träffar på dessa "monster" på stan. Kan man rikta en stenhård fotbollsspark rakt i skallen på en liggande medvetslös människa, då måste man vara ett "monster" | |
| limpan__2 | 2012-09-21 14:44 | |
![]() | Blasse, att man inte kan döma någon som inte kan bindas till brottet är väl rätt rimligt? Likaså att man får skadestånd om man suttit oskyldigt häktad. Vad är alternativet? (Och jag vet att lagarna ändrades så att man kan dömas för att begått brottet i samförstånd). Sen att ersättningarna är högre vid brott mot egendom än vid brott mot person beror bara på att man enkelt kan värdera skadan på egendomen, något som är orimligt vid brott mot person. I det aktuella fallet håller jag dock med om att domen verkar lite mild, men jag är för dåligt inläst på den för att egentligen kunna uttala mig. | |