Spelrum
Giraffen16
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade34
Mobilspel
Pågående19 932

Forumkategorier

Användare Inlägg  
waliop2012-10-11 00:51
Antal inlägg: 203

dödskul
Är alla så glada? varenda tråd är det skojsigheter. Bra med såna trådar med. men de mer grådaskiga, fuktiga och dystra?
Vilken tröskel, berg eller ocean har eller tvingas du jobba dej igenom?

jag har en lång sjukskrivning och försöker hålla mej kvar med all kraft jag kan anamma men mår lika piss för det. Hur gör man för att kunna klappa sig på axeln en fredag kväll, säga -bra kämpat, nu kan du göra ingenting det har du förtjänat.

lillamy752012-10-11 00:57
Antal inlägg: 932

Håller på med en utdragen undersökning om min dotter fått narkolepsi utav sprutan ,många tester och lååång väntan på svar :(

waliop2012-10-11 02:49

Det var en dumtråd. Den självdör. vem orkar läsa? det funkar inte så..
Tack iaf lillamy75

klobba2 - Ej medlem längre2012-10-11 06:30
Antal inlägg: 2332

Ge dysterheten en chans..........

Vendela342012-10-11 09:55
Antal inlägg: 145

Nej, jag tror inte att alla är så glada men här på spelet får "man" ett annat fokus och kan för en stund förhoppningsvis glömma sina bekymmer - att lägga locket på för en stund.
Så funkar det för mej i alla fall.
Jag håller också med klobba2 - ge dysterheten en chans.
"Vi" är uppfostrade med att vara så förbaskat positiva och att hålla det negativa för sej själv. Så idiotiskt!
Att få vädra sina problem och överösa någon annan med sitt elände är så befriande.
Gäller bara att hitta "den rätta" som verkligen är engagerad i just mej.
Det har blivit slentrian att kasta ur sej; hur är det? till höger och vänster utan att vänta på svar.
Jag har undrat många gånger hur dessa skulle reagera om jag svarar; det är så dåligt - jag har en aggressiv cancer.
Vi har fått det samhälle som vi förtjänar - kallt och opersonligt.
Idag ska man vara frisk, vältränad, max 30 år, välutbildad, ha välbetalt arbete. Vi andra är ett B-lag.

Vad menar du waliop med att du försöker hålla dej kvar av all kraft?

lamaglama2012-10-11 10:06
Antal inlägg: 439

Man måste inte häva ur sig sina bekymmer jämt. Om man själv försöker fokusera på det som faktiskt är positivt så kan det uppväga lite av det sorgsna och svåra man måste kämpa med. Man kan inte glömma sina sorger, men man kan komma ihåg att komma ihåg allt det som INTE är sorgligt.

Man måste ha krafter för att orka kämpa. Man får inga krafter av att jämt ösa vartenda litet problem man har över sin omgivning. Man blir tvärtom en person som ingen orkar umgås med i längden eftersom man bara tar energi, aldrig ger. Visst, du mår bättre en stund när du har hävt ur dig. Men den som har fått ta emot skiten står där med den och är inte direkt pigg. Det är helt i sin ordning om det är en terapeut du pratar med, under en terapisession. Men inte om det är en vän.

Då blir man snart ensam och ensam är inte stark.

Lillstölla2012-10-11 10:28
Antal inlägg: 23831

Man måste hitta nåt som är roligt, nåt man tycker om och kan använda sig av när det blir för svårt. Musik, djur, film, böcker, vad som helst, men nåt i alla fall. Och bara för man inte jobbar innebär det inte att man inget gör.
Om man så lyckats dammsuga, diska, eller tvätta, sånt man "bara gör" annars när man är frisk och kry och man inte anser vara mycket värt så nog fasen är det en bedrift om man är sjuk eller skadad. Så ta du och klappa dig själv på axeln efter att du gjort nåt sånt, behöver inte vara mycket för att man ska få känna sig duktig. Men jag vet, är en svår omställning, men det går.

toonfisken2012-10-11 11:32
Antal inlägg: 732

Ingen dum tråd alls , hur vettig som helst , utom titeln ..Döds kul ??
Död =Tråkigt
Kul=Skojigt ...

Vendela342012-10-11 17:26
Antal inlägg: 145

Håller med Lillstölla!
Dags att vi omvärderar vad som är "duktigt". Det behöver INTE vara en 8-timmars arbetsdag ute i yrkeslivet.
Just att sköta om det nära såsom disk etc. är fullt tillräckligt.
Att sätta sej och skriva ett handskrivet brev eller kort för att glädja någon annan. Att börja släktforska. Att över huvud taget göra NÅGOT för att skingra tankarna och inte gräva ner sej i sitt elände tror jag är viktigt.

mrperfect2012-10-11 21:09
Antal inlägg: 11437

Jag tror att man måste känna sig ganska dålig för att ta upp en sådan här tråd, att du gör det är förståeligt.jag tror att i "seriöst" kan man hitta sådana trådar men annars i "snack" så är det mest ---snack och det handlar om vardagliga ämnen eller skojtrådar.
Allvarliga trådar måste ju få finnas också men de bör nog vara under seriöst . det är ju inte meningen att deprimerade personer skall behöva läsa en massa skojtrådar utan att man kan få förståelse för sina problem från de som är intresserade av sådana trådar, då tror jag att man mår bättre. Själv har jag också motgångar men jag blir inte så påverkad av dem dessbättre så jag struntar i att skriva om t. ex att jag är reumatiker som jag känner av då och då, förutom alla ekonomiska problem jag har jaft och fortfarande känner av.

waliop2012-10-14 02:04

Nog kom det en växt ur det fröet jag sådee.....Något att begrunda.

Intressant allihop, och då kan jag nog säga att bli sedd utan förbehåll är vackert, som ett djupt andetag en oktobermorgon.
(Jag var mej själv, och fick en känsla av respekt.)

Seriöst?! Det är det för mej. Men kanske facket spelar mindre roll bara respekten finns där.

toonfisken, när färgerna vattnas ur. Till och med älsklingstblommans färger blivit grådaskig, och kulet tungt och allvarsamt. Så är det dödskul.

Lillstölla, kram.

lamaglama, du behöver nog inte vara så rädd för att bli olycklig. Det finns finns många människor som vill lyssna och hjälpa. Kram

Vendela, just nu har jag blivit tilldelad vardag, arbetsträning och rörelse. Det år inte det att det är tråkigt, jag har ju iaf det?! Utan det är så svårt att behålla det, det tar såå mycket kraft.lev livet ett tag åt mej,, bara ett tag tills jag får orken åter. Kraaam

Till alla, ni har rätt att må dåligt! Må bra är ingen rättighet det är livet.

corlini2012-10-14 07:38
Antal inlägg: 3172

oj, här var det idel djup och negativitet. alla människor har väl jobbiga saker i sitt liv. allt från allvarlig sjukdom, olycka, skiljsmässa, bortgång eller annat. tyvärr, men sånt händer.

jag har ont i min kropp, äter morfintabletter och forte varje dag. rygg, ben och handled är slitet och skadat förutom det mest akuta att jag måste opereras om och flytta runt lite benmärg till andra platser så jag på sikt kan operera bort de plattor de satt in.
inte kul när man har ett tungt fysiskt arbete men så är det.

man stänger av smärta, biter ihop och gör det man älskar att göra dagana i ända ändå. alternativet är att sitta hemma och tycka synd om sig själv eller ta hjälp med de tunga fysiska bitarna och då göra sig själv svagare än den inneboende viljestyrkan går med på.

bryt ihop eller bit ihop är faktiskt ett bra talesätt och jag föredrar att
"hellre dö ståendes än leva på knä"

lamaglama2012-10-14 07:52
Antal inlägg: 439

Waliop, jag var otydlig, mitt svar var mer riktat till Vendela34 än till dig. Ber om ursäkt.

Triss - Ej medlem längre2012-10-14 10:17
Antal inlägg: 417

När jag var barn fick jag en bok "Polly-Anna" som gick ut på att om man bröt benet så skulle man vara lycklig över att det fanns kryckor, typ corlinistuket. Jag tror, tvärtom, att det är jätteviktigt att erkänna och bekanta sej med sin svarta sidor istället för att förtränga dem.
Lycka till waliop

corlini2012-10-14 11:21

självklart ska man erkänna sina svarta sidor och även stå för dem, men att leva dem eller bejaka dem, uppmuntra dem gör ingen lycklig. är man inte trygg i alla sina sidor eller accepterar dem kommer man aldrig må bra. att strunta i dem för att de inte tillför något av kvalitet eller värde för stunden är inte samma sak som att förtränga dem sålänge man har självinsikt.

Triss - Ej medlem längre2012-10-14 11:29

Om du inte bejakar dem så får du heller ingen självinsikt

corlini2012-10-14 11:39

förstå hela inlägget och sluta rycka ut lösa delar så ser du att jag sade exakt samma sak i andra ord Triss.

man ska känna sina olika sidor, veta om dem, acceptera dem, ibland kanske rent av plocka fram dem. men att leva ut eller uppmuntra de sidor som är mörka, negativa, destruktiva, hämmande gör ingen utom fullblodspsykopaten glad och lycklig. tror inte det finns en frisk och glad människa som går omkring och ältar inre elände, negativitet och mörker så som nedstämda och håglösa personer gör.

Triss - Ej medlem längre2012-10-14 11:45

Vi säger inte samma sak. Du har din syn på livet och jag har min och vi står mycket långt ifrån varandra

Liftactiv2012-10-14 12:02
Antal inlägg: 783

Varför skulle man inte vara glad över att det finns kryckor istället för att gnöla över att man har brutit benet. Gjort är gjort. Göra det bästa av situationen är väl det bästa ? Även om det är tungt och hårt så mår vi bäst av att se ljuset i tunneln. Sen att vissa hamnat i en ond cirkel där det inte längre finns ork att se det ljusa, det har jag förståelse för. Samtidigt som jag inte har det och tänker då på min svärmor som ALLTID klagar på ALLT. Småsaker som väder men även på precis allting annat också. Hur gör det att hon mår bättre kan man undra? Inte alls...... Och alla försök till uppmuntran (se saker från andra sidan) ignoreras alternativt gnälls ännu mer över.

corlini2012-10-14 12:12

Liftactiv, huvudet på spiken. underbart.

vi måste bli bättre på att se de små sakerna och hitta vardagsglädjen. saker du inte kan påverka tex ett brutet ben blir inte bra eller gör dig lycklig under läkningstiden av att du beklagar dig och söker mörker i allt.

gilla läget och passa på att göra sånt man skjutit upp eller inte testat förut

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?