Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 11:04 | |
![]() | "Bra ha grejor" vad har du eller din sambo sparat för grejor som bara ligger? jag har aldeles för mycket bra ha grejor,sånt som jag inte slänger,som att jag tänker spara en pump från en tvättmaskin som jag förmodligen aldrig kommer använda,det är nog inte snålhet,snarare en sjukdom,det ligger mobiltelefoner som jag inte lämnat iväg till loppis,att ha mycket utrymme leder till mera rammel och skit som sparas ,är det lika för er? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 11:09 | |
![]() | som 2 gamla datorer som står i garaget,och dom kommer aldrig iväg,bakom lekstugan ligger det bitar av stuprör som säkert legat där massor av år,jag har spart farmors skolböcker hon var född 1920 | |
| Maradona1986 | 2012-10-11 18:31 | |
![]() | Är väldigt osentimental och slänger mycket skräp. Hänger nog ihop med att jag de senaste 20 åren flyttat väldigt ofta, och en flytt är ju ett bra tillfälle att rensa ur vindsförråd och garderober. Har dock fortfarande kvar ett slitet femton år gammalt nybörjargolfset. Har inte hjärta att slänga eller sälja det, trots att jag vet att jag aldrig mer kommer använda det. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-10-11 18:35 | |
![]() | Jag slänger mycket men har en tendens att spara på kökssaker. Skålar, byttor, glas (framförallt glas), tallrikar och allt annat man har i köket. Har minst dubbla kök om man ser till köksgeråden. | |
| nystan1 | 2012-10-11 18:39 | |
![]() | Blomkrukor. Hela förrådet är fullt av dem. Ändå är det aldrig någon av dem som passar när jag köpt nya blommor, utan jag får köpa ännu fler.. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-10-11 18:40 | |
![]() | kan hända att jag slänger grejer jag bara verkligen inte vill se längre och som jag tror ingen annan vill ha. annars ger jag bort till någon. men mat slänger jag aldrig, då gör jag någon soppa på spik, så att säga: ) | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-10-11 18:40 | |
![]() | aha, oj, man skulle skriva vad man sparade på. jag har masssssa koppar, burkar, fat och kläder. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-11 18:56 | |
![]() | Är också väldigt osentimental, har jag inte använt det på ett år eller så åker det ut. Och passar på att rensa ordentligt vid flytt. Slänger sällan, utan skänker till myrorna eller emmaus. Skor har jag dock svårt att göra mig av med, sygrejer, och konstnärsmaterial. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-10-11 19:02 | |
![]() | Pussel och överblivna tygbitar | |
| Mm2 | 2012-10-11 20:18 | |
![]() | Jag sparar på kartoner och gamla nycklar? Alltså förpackningar som datorer, mobiltelefoner, tv-apparater, tv-spel osv, kommer i. Inbillar mig att ifall jag någon gång kommer att sälja dessa grejer så får jag mer för dem ifall förpackningen är kvar. Men sparandet blir liite ologiskt när jag sparar på förpackningar till varor som inte längre finns i min eller mina barns ägo :-). Sen nycklar då...inte vågar man väl kasta nycklar som man inte vet vad det hör till? Om jag skulle kasta bort en nyckel som jag sparat i flera år, DÅ kommer säkert min dotter och frågar efter den, till något gammalt lås som hon hade i skolan för lääängesen och nu hittar i en gammal skolväska....eller? ;-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-11 20:20 | |
![]() | Jag sparar allt, det är en sjukdom. Andra människor hjälper mig slänga saker mellan varven. Jag låter dem. | |
| Partyhatt | 2012-10-11 21:05 | |
![]() | Jag sparar mycket, sen brukar jag ha en ganska så opardonisk utresning en gång per år eller så. Då brukar jag rensa efter devisen att om jag inte använt den/tänkt på den på ett-två år så slänger jag det. Med vissa undantag såklart som minnen eller presenter. Brukar skänka kläder eller lagar storkok om det börjar bli för mycket i skåpen. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:28 | |
![]() | Vad är det för saker ni slänger egentligen? Jag menar, vad är det för något som inte ens är värt att skänka till second hand-butiker t ex? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:32 | |
![]() | Jag brukar vara ganska snabb med att göra mig av med saker, men undviker att köpa sådant som jag inte har något riktig behov av och som är av dålig kvalitet. För min del har jag därför sällan något att slänga, utan säljer eller skänker bort det jag behöver bli av med. Tycker slit och släng-kulturen är förkastlig. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:36 | |
![]() | saker jag slänger: traktorer, elvispar, sänghimlar, sugproppar, ögonfransböjare, skruvmejsar, nagelfilar, hålslagarapparater. ja, lite sånt.. | |
| mrperfect | 2012-10-11 21:40 | |
![]() | Ögonfransar? Till bilen? www.teknikensvarld.s...on fransar/ | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:43 | |
![]() | Slänger= gör mig av med. Lämnat bort en massa säckar till Myrorna genom åren, främst kläder och böcker. Jag är för oorganiserad, lat och ogirig för att komma mig för att sälja. Sen har man förstås gammalt skräp som man inte vill belasta någon med, sånt slänger man i svarta sopsäckar och känner sig hundra kilo lättare efteråt. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:51 | |
![]() | hatar junk. slänger allt. bra att ha är pengar. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:53 | |
![]() | tyvärr orkar jag inte åka till sopstationen. har ett förråd från helvetet med allt från kasserade tvapparater, datorer, möbler, kläder och säckar med jord samsas. | |
| Aquila1 | 2012-10-11 22:28 | |
![]() | Sparar inget annat än det som är nödvändigt, hmm....... | |