Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 32 |
Mobilspel
Pågående | 20 417 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2012-10-16 22:17 | |
![]() | Fräcka Fashionabla Fina Frisyrer Ja, vilken är din favorit? Funderar på att klippa lugg. Min erfarenhet är att kvinnor tycker att lugg är kaxigt medan män ogillar lugg. Kort hår på kvinnor? Långt hår på män? Hur ska ni ha det? | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-10-16 22:26 | |
![]() | Det som passar stil och ansikte är finast. | |
Aquila1 | 2012-10-16 22:58 | |
![]() | Axellångt hår på kvinnor över trettio.......... korthåriga män i alla åldrar. | |
Hairmoni | 2012-10-16 23:01 | |
![]() | Min man tycker att alla kvinnor tjejer ska ha lugg, han avskr mittbena eller när håret dras bakom öronen. Jag föredrar frisyrer som är skulpterade med kniv för att få fram ett fint fall eller rufs. Stylade frisyrer på killar ska det vara, helst kort, men det finns undantag! =o) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-16 23:03 | |
![]() | Kör på långt hår trots min höga ålder, provat både kortkort och axellångt men kan inte tänka mig något annat än långt. Utan lugg, sid- eller mittbena efter humör. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-10-16 23:06 | |
![]() | Jag har kort på ena sidan och axellågt på den andra. Funkar för mig. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2012-10-16 23:08 | |
![]() | Håller med jonisk. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2012-10-16 23:10 | |
![]() | Just nu känner jag bara avsky inför luggen, men det kan ju vara fint (jane birkin, cat power). Det ultimata håret är långt, otämjt svall (bardot), lugg eller ej beror på ansikte + stil som arbets sa. Killfrisyrer orkar jag inte ens gå in på, det är ju en vetenskap. | |
Gautama | 2012-10-16 23:14 | |
![]() | Jag fattar inte det där med att sätta ålder på längden av hår. Men jag har förstått att många gör det. Själv har jag hår ner till mitten av ändan å inga planer på att klippa det nånsin! Jag är 43 år och trivs med det. På en kille spelar det ingen roll om han har långt , kort eller rakat..., det handlar om kemi. | |
Zoroastro | 2012-10-17 00:46 | |
![]() | Många önskar hår överhuvud(taget)! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 03:31 | |
![]() | Allt handlar om grundförutsättningar. Jag själv har tunt meningslöst hår som inte är någon mening att lyfta fram, alltså har jag en pageliknande frisyr med lugg trots att det absolut vackraste jag vet på kvinnor är långt, tjockt ostyrigt hår som är allt annat än en "frisyr", det är ett eget universum typ. Kommer inte på några bra exempel nu men lite som Helena Bonham Carter kanske. Långt hår på kvinnor har absolut ett bäst före-datum. Det är som tatueringar - bara extrema skönheter kommer undan med att ha långt hår när de är gamla och gråhåriga. Då kan det å andra sidan vara riktigt vackert. Lugg eller inte i ditt fall, Apbur, kan jag bara svara på om jag ser ditt ansikte. Vad gäller män har jag väldigt svårt för när de har moderiktiga frisyrer. Jag vill att de skall se ostajlade ut, helst kort hår - lite rufsigt med självfall - men är man Viggo mortensen går det bra med porrstjärnefrisyr också. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 08:53 | |
![]() | Kan skriva under på det mesta som Sylvia skrev där. | |
BellaHbg | 2012-10-17 09:54 | |
![]() | Beror ju på hårets kvalitet o ansiktsform. Ålder tycker jag inte spelar så stor roll. | |
Gautama | 2012-10-17 10:38 | |
![]() | Vilken ålder säger lagen som man inte kan ha långt hår längre? Bra å veta så man inte begår nått brott:)) | |
BellaHbg | 2012-10-17 11:04 | |
![]() | Undrar oxå??!! | |
snövits - Ej medlem längre | 2012-10-17 11:20 | |
![]() | Jag har tjockt halvlockigt eller iaf självfalligt rätt långt hår. Det är klassiskt, tror ej jag passar i lugg. På killar vet jag inte, bara ingen jättestylad frisyr, då blir jag rädd. Haha. | |
snövits - Ej medlem längre | 2012-10-17 11:21 | |
![]() | Med långt menar jag inte till rumpan, haha. Mer till lite ovanför brösten typ. Detaljinfo. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-10-17 11:22 | |
![]() | Min släkting var väl ingen extrem skönhet men hon hade vid 83 års ålder fortfarande tjockt och vågigt hår som går att färga efter behag, så naturligtvis kan man ha långt hår så länge man vill och det funkar för ev sjukdomsförlopp. Jag gillar inte rak lugg, annars längd och form efter förutsättningar. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 12:05 | |
![]() | Gautama: Jag tror att (den biologiska oskrivna) lagen säger ungefär att en kvinnas hårlängd bör ha sin motsvarighet i graden av attraktionsförmåga. Håret är en sexuell signal, det blir förvirrande när någon som tappat sin attraktionsförmåga har långt hår. Då blir det bara dött hår, dvs ofräscht, istället för en förlängning av kvinnans väsen. När detta inträder är såklart individuellt och beror på hur man åldras. Vissa kvinnor kan ha en sensuell utstrålning när de är sjuttio, men generellt klär nog de flesta kvinnor som kommit i klimakteriet bättre i kortare hår. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 12:08 | |
![]() | Jag köper det. | |