Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 838

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-18 14:40
Antal inlägg: 316

"Thaimassage" överallt, stör det dig?
I huvudstaden med förorter expanderar thaimassage-branschen. En del seriösa, andra är förtäckta bordeller. Marknadsföringen i närområdet är aggressiv, med handskrivna lappar med telefonnummer överallt, och stora thaiflaggor, men lokalerna har ofta begränsad insyn. Ibland sitter det thaimän och röker utanför, man får känslan av att de är grindvakter.

Det verkar uppenbart vara en lukrativ bransch, eftersom solarier, samlingslokaler och diverse företag avflyttar och ersätts av thaimassage. Problemet är att det inte går att avgöra vad som är vad. Vill vi ha thaiflaggor överallt i stadsbilden? Vill vi känna oss osäkra på om verksamheten riktar sig till torskar? Eftersom prostitution inte är olagligt, går det att dra igång både seriös och oseriös verksamhet utan problem. Bra utveckling?

Måns_E2012-10-18 14:46
Antal inlägg: 12028

Du får inte F-skattsedel för prostitution. Gällande Thaimassager så stör de mig inte. Jag har förövrigt bara lagt märke till en enda fastän jag bor och rör mig i södra Stockholms förorter.

Om den är seriös eller en "förtäckt bordell" vet jag inte. Några Thaigubbar har jag i a f inte sett i närheten.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-10-18 14:46
Antal inlägg: 1169

jag störs inte mer av att thaimassagesalonger har thailändska flaggor än att exempelvis italienska restauranger har den italienska flaggan inbakat i designen nånstans.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-10-18 14:47
Antal inlägg: 1169

alltså, jag stör mig inte alls på det.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-18 14:55

Det är inte thaiflaggan som stör mig egentligen, utan vad den tyvärr förknippas med... jag blir påmind redan vid utgången från t-banan om att vissta ja, här ligger det en massagefirma, eller "något annat"... Varför måste man ha så många "anonyma" klottriga lappar med mobilnummer på? Hade sett trevligare ut med ett firmanamn...

hundbiten - Ej medlem längre2012-10-18 15:09
Antal inlägg: 2225

Jag skulle tro att Thaimassage i de flesta fall är just thaimassage, av skickliga massörer för kvinnor och män. Säkert finns det också ett fåtal förtäckta bordeller.
Man skulle ju kunna tänka sig att de rökande männen vid porten finns där för massörernas egen skull. Som Securitas, ifall kunderna kräver för mycket eller blir bråkiga.
Det finns så mycket som stör stadsbilden, så thaiflaggor här och där besvärar inte mig.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-18 15:16

Hundbiten, det är inte riktigt så som du tror. Åtta av tio erbjöd "något annat". Polisen verkar stå handfallen? Ja, denna bransch exploderar, men jag tror att man kanske störs mer om man faktiskt bor i ett gytter av sådant här.

www.tv4.se/kalla-fak...51 9400bb24

www.svt.se/2.33538/1...e_ granskas

Gautama2012-10-18 15:23
Antal inlägg: 6854

Jag brukar få thaimassage och har inte än så länge blivit påsatt utav dem, det tackar jag för.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-18 15:32

Vill inte dra alla över en kam, de som är seriösa får lida för att det finns oseriösa verksamheter. Kan inte vara kul att vara en seriös massör och bokas av en person med helt andra önskemål.

klobba2 - Ej medlem längre2012-10-18 15:33
Antal inlägg: 2332

Förvånande? not

LemonTart2012-10-18 15:45
Antal inlägg: 122

Prostitution är inte olagligt, men det är olagligt att pimpa sex. Om två prostituerade t. ex skulle använda samma lokal så kan det anses att de säljer varandra och blir där med skyldiga till ett brått. Det kan säkert finns en del Thai ställen som säljer sex, men jag tror att det över lag är väldigt riskabelt att göra det på det sättet...

"Thaiflaggorna" kanske är en otäck påminnelse om trafficking och prostitution, men med eller utom dem så händer det ändå. Om jag ser det eller inte spelar inte någon större roll, det är ändå tråkigt...

Måns_E2012-10-18 16:01
Antal inlägg: 12028

Varför skulle det anses att två prostituerade som delar lokal är varandras hallickar? Det låter ju helt barockt.

Jag skulle snarare tro att problemet är dels att man inte får F-Skattesedel för prostitution (även om det faktiskt finns bokföringskonton för det) och dels att även om det är lagligt att sälja sex så är det inte lagligt att köpa sex. Av den anledningen så torde många torskar akta sig för att besöka offentliga eller halvoffentliga bordeller. Det känns ju inte helt osannolikt att polisens prostitutionsgrupp just har den typen av inrättningar under bevakning.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-10-18 16:30
Antal inlägg: 31064

Jag får lite kassa vibbar, ja, men det är väl mest mitt eget problem. Stör mig betydligt mer på alla osande gatukök med usel thaimat som poppat upp i mitt kvarter.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-18 16:39

Överhuvudtaget är det irriterande när en bransch lusas ned av lycksökare. (Och då har jag inte dragit min svada över usla sushipang, den överväldigande majoriteten av all sushi i Sverige är smaklös, klantig.)

Mindymoo2012-10-28 19:38
Antal inlägg: 1743

Det som kommer stort nu blir ti-hi-massage där man blir kittlad med fjädrar ;)

Hammer_702012-11-03 00:56
Antal inlägg: 167

Har varit på en saloon massagen var skøn och i slutet kom frågan som kanske många mæn drømmer om.....=))

Hinken76 - Ej medlem längre2012-11-03 01:11
Antal inlägg: 1194

Tog en thaimassage i Thailand förra året. Frugan tvingade mig. Det var ju bara obekvämt. Knappast konstigt om de måste dryga ut sina inkomster för att gå runt.

-FaMo- - Ej medlem längre2012-11-03 19:04
Antal inlägg: 2999

Jag har stört mig på massagehaken... i mitt område finns det typ en på varje gata. Ingen insyn på någon.
Hade en i huset tills alldeles nyligen, dom fick flytta.
Dom hitta nya lokaler. Lämpligt nog på Malmskillnadsgatan :)

Aquila12012-11-03 19:11
Antal inlägg: 2463

Haha Hammer, vad svarade du?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?