Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| joråsatt | 2012-11-09 10:30 | |
![]() | Höja volymen ytterligare? Är det nån teknisk mänska som vet om man kan höja volymen på datorn genom att ändra några inställningar eller så, för även om jag har på maxvolym så visar mätaren att volymen inte ens når upp till halva dess kapacitet?? Tillfredsställer inte mitt musikbehov med den här mes-volymen...! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-11-09 11:33 | |
![]() | antar att du har en pc, har du varit inne i kontrollpanelen och tittat på inställningarna för ljud där? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-09 13:47 | |
![]() | jag undrar också om ljudet går att höja laptop och ljudet kunde vara högre | |
| VarförDärför | 2012-11-09 14:15 | |
![]() | Börja med att klicka på högtalarikonen längs ner till höger på din skärm. Därifrån finns en rad olika inställningar man kan göra om man klickar vidare. Men i vissa fall är helt enkelt laptopens högtalare för klena. Jag har köpt små högtalare till min för en billig peng på Biltema, och de låter riktigt bra. Köpte också en riktigt kompakt variant för att ha ute på resor. Den är verkligen ok för sin storlek. | |
| tydal | 2012-11-09 14:53 | |
![]() | Högtalarnas storlek begränsar också hur starkt ljudet blir. Ljud skapas genom att högtalaren får luften att röra på sig i ett visst mönster. Ju större högtalare desto mer luft kan den sätta i rörelse och därför kan det låta mer. Har man små högtalare och vill ha mer volym så får man köpa större högtalare. När det gäller portabla högtalare är jag väldigt nöjd med den här prylen: www.dustinhome.se/pr...01 0636762/ Den har inbyggt batteri som räcker i över 12 timmar och som laddas upp på 2 timmar. Man kan spela musik trådlöst med bluetooth (finns i mobiltelefoner, surfplattor och de flesta bärbara datorer) men det går också att ansluta sladd om man skulle vilja. Högtalaren har också knappar för play/pause, nästa/föregående låt när man lyssnar trådlöst. Mätaren som du joråsatt pratar om tror jag är den som visar vilken ljudnivå det du lyssnar på är i realtid. Det vill säga, om du lyssnar på någon som skriker så kommer den att ligga i topp, lyssnar du på någon som pratar så varierar den en hel del men kommer troligtvis sällan komma upp i topp, för man har ganska varierad volym när man pratar. För musik så beror det ju på hur stark den är i ögonblicket. Modern elektronisk musik för radio brukar ligga ganska högt hela tiden, medan övrig musik har mer variationer. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-09 14:57 | |
![]() | jag lär mig hela tiden tack varfördärför:)) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-09 14:57 | |
![]() | helt grymma högtalare jag har i min laptop nu | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2012-11-09 20:35 | |
![]() | Det beror också på hur bra ljudkort du har!!!! | |
| joråsatt | 2012-11-11 11:58 | |
![]() | Glömde säga att det är en bärbar dator... om det nu spelar någon roll ;) Tycker att jag har klickat runt så gott det går och inget har lett till förändring åt det bättre... tydal: Även om någon skriker och det är hög bas i låten så kommer inte mätaren upp till halva... Går det att göra nåt åt det? | |
| ÖverPräktig | 2012-11-11 17:33 | |
![]() | Det kanske är dags för dig att göra ett hörseltest joråsatt. Om du har taskig hörsel redan nu så blir det inte bättre när du blir äldre. Det gäller att vara försiktig med öronen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-12 09:18 | |
![]() | här har jag suttit och knappt hört ett skit på min laptop svurit mig grön över samsung se gör jag som varför därför skriver och skäms lite för att jag inte vist det själ och nu har jag jätte bra högtalare | |