Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-20 15:40 | |
![]() | Sverige kan bli hiv-magnet Läste en artikel där det stod att smittskyddslagen ska ändras och att illegala invandrare med HIV kommer att få gratis vård och behandling här i Sverige. Bromsbehandling för hiv kan kosta uppemot 100 000 kronor per år och patient, och det ska bekostas av skattebetalarna. Vad tycker ni om detta? www.pwnd.comsv/artic...hi v-magnet | |
| spå | 2012-11-20 15:46 | |
![]() | Det är väl att något land tar ansvar. Heder åt Sverige!! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-20 15:48 | |
![]() | Till att börja med tycker jag att det är svårt att tycka något alls, eftersom länken inte funkar. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-20 15:49 | |
![]() | Sorry här kommer rätt länk dispatch-internation...hi v-magnet | |
| Skblole | 2012-11-20 15:50 | |
![]() | Illegal invandrare eller inte... Beklagligt om det bekostas av skattepengar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-20 15:55 | |
![]() | Det låter helt rubbat. Tyvärr ids jag inte läsa länken just nu för att bekräfta att du tolkat rätt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-20 15:58 | |
![]() | Finns det belägg för det i någon annan tidning, som t ex inte grundats av Ingrid Carlqvist? | |
| Måns_E | 2012-11-20 16:00 | |
![]() | Ja tänka sig, även papperslösa med TBC eller andra sjukdomar kommer att få behandling. Det var väl hela syftet med uppgörelsen mellan alliansen och Miljöpartiet om subventionerad vård för papperslösa? Att Sverige skulle "invaderas" av sjuka mäniskor finner jag inte så värst troligt. | |
| Minta | 2012-11-20 16:14 | |
![]() | Lo and behold, Dispatch International är tydligen en islamistkritisk tidskrift. | |
| ormesson - Ej medlem längre | 2012-11-20 16:38 | |
![]() | konstig tråd illegala invandrare har inte någon benägenhet att söka sjukvård men om de mot förmodan går till sjukan är det ju bra både för dem och för oss om de får vård | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-11-20 16:54 | |
![]() | Jag finner det högst märkligt (och osannolikt) att folk från olika delar av världen med hiv-sjukdom plötsligt skulle få nys om detta och bestämma sig för att invadera Sverige. Det här får mig att tänka på Hassans "10 000 tyska bögar...." | |
| Bitte - Administratör | 2012-11-20 17:03 | |
![]() | Bra svar från Röda Korset www.redcross.se/tema...-f or-alla/ Bitte | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-20 17:12 | |
![]() | Ja Röda korset hjälper alla på gott och ont. De hjälpte bl.a. nazister att fly från Tyskland i krigsslutet. Det visste du knappast Bitte, och det hör väl inte till tråden heller, men så gick det till. | |
| Skblole | 2012-11-20 17:18 | |
![]() | Röda Korset låter i för sig som en organisation lämpad för att bekosta det hela. | |
| Bitte - Administratör | 2012-11-20 17:19 | |
![]() | Jag vet nog mer än du tror , och som dom skriver det blir nog knappast någon rusning till Sverige av papperslösa . och som du lästa så var det ju INTE något problem i Spainen som haft det på det viset under en längre tid. Alla människor har rätt till vård och hjälp då man är sjuk , Bitte | |
| krysopras | 2012-11-20 17:20 | |
![]() | Locomondo, om du själv hade en obotlig och dödlig sjukdom med snabbt förlopp när den väl brutit ut, och som du kunde få behandling mot i ett annat land men inte i det land där du bor, hade du inte blivit väldigt sugen på att dra till det där andra landet då? Information sprids fort över jordklotet idag, man behöver inte längre lita till flaskpost och diligenser. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-20 17:23 | |
![]() | Krysopras >> de riktigt stora grupper som har hiv har kanske inte direkt råd att resa till Sverige? | |
| Måns_E | 2012-11-20 17:25 | |
![]() | Nej, för då skulle de väl istället lägga de pengarna på privat vård från närmare håll? Verkar ju lite dumt att bege sig till Sverige på vinst och förlust och dessutom gömma sig i det läget. | |
| bommarna | 2012-11-20 17:26 | |
![]() | Det tror jag inte kommer att hända. Papperslösa har väl redan nu svårt att få sjukvård. | |
| krysopras | 2012-11-20 17:29 | |
![]() | För de flesta fattiga i sk utvecklingsländer är det nog väsentligt mycket billigare att ta sig till Sverige än att i hemlandet köpa sig livslång medicinering mot HIV. | |