Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 808 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Konradkorp | 2012-11-25 14:36 | |
![]() | Om dejtningsidor Tänkte att detta kan bli en samlingstråd för lite snacka om fenomentet dejting på nätet. Har själv ett konto på en sådan sida och förbluffas över hur mycket 30-tal som råder där. Männen förväntas ta allt initiativ, medan damerna passivt lutar sig tillbaka och får bekräftelse in absurdum. Åsikter? | |
| Supergirl1 | 2012-11-25 14:43 | |
![]() | Är det verkligen så? Är själv inte på dejtingsidor men jag kan tänka mej att tjejer tror att männen vill jaga, inte bli jagad? :) | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-11-25 14:57 | |
![]() | Menar du att du tycker det är konstigt, konradkorp?:) | |
| Konradkorp | 2012-11-25 15:20 | |
![]() | Snövits; egentligen inte. Men det intressanta är att könsrollerna till och med tycks förstärkta på nätet. Allt handlar om bilder och yta. Ytterst sällan får man till det flöde av ord som i sig är en förutsättning för att intresse över huvud taget ska kunna uppstå. Och det är lite synd att det är en sådan ytlig värld där. Trots att jag själv kanske ligger på 7/10 och består av en massa spännande aspekter som människa, så är det ju meningslöst om man ändå inte får till en konversation. Då är det istället de där långa mörka grabbsen som tar hem spelet (enligt en tjejkompis till mig). | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-11-25 15:23 | |
![]() | Långa mörka grabbs är mumma! | |
| blue_moon | 2012-11-25 15:26 | |
![]() | Att leka med ja! Men kanske inte att hålla i hand när det stormar i livet? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-11-25 15:31 | |
![]() | Jodå, mycket att hålla i när det blåser. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-11-25 15:35 | |
![]() | Mörk ja. Lång- nej 184 tack. | |
| mistmaster | 2012-11-25 15:38 | |
![]() | utsidan ger insidan en chans. svårare än så är det inte, dessvärre. | |
| xxANxx - Ej medlem längre | 2012-11-25 15:46 | |
![]() | För ett tag sedan var jag in på en dejtingsait..men min känsla vart ganska omgående.. nää..alltså de här ger vibbar av typ en ytlig köttmarknad ;)) så..näää.de får vara för mig.. ;) | |
| xxANxx - Ej medlem längre | 2012-11-25 15:52 | |
![]() | inte för att jag såg några snyggingar i mitt tycke iaf. den stund jag var in på den saiten..men kände alltså..nää.. inget för mig, och som du konradkorp sa:enbart bilder räcker ju inte alltid,även om en person ser tilltalande ut för en själv.Och dessutom måste man betala en viss månadskostnad för att kunna komma ut med viktigare information om sig själv som person..m.m... Nää..känner bara ..jag orkar inte tänka dejtingsait ;) | |
| Lillstölla | 2012-11-25 15:59 | |
![]() | Varför skulle en dejtingsida vara annorlunda mot verkligheten. Självklart spelar bild roll, är ju lite som mistmaster säger. Att komma o påstå att man inte kolla på hur en person ser ut är att hyckla anser jag. Utsidan får en att stanna upp, men insidan får en att stanna kvar. Enbart yta är aldrig intressant tycker jag, har man inte nåt att komma med mer än utseende kan det kvitta. Men givet vill man se den man pratar med. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-25 16:05 | |
![]() | En lurig sak kan också vara att snyggingen på bilden inte alls är så fin i verkligheten. Ofta är det en gammal eller photoshoppad bild, eller tagen under såna omständigheter att man inte får en korrekt uppfattning. Om nu bilden ens föreställer personen i fråga och inte är en stulen bild. | |
| Lillstölla | 2012-11-25 16:12 | |
![]() | Ja, det har du rätt i hundbiten. Vissa är dock väldigt uppenbara, bilder på Elvis, Johnny Depp osv. | |
| Maja G | 2012-11-25 16:18 | |
![]() | Känner flera som har träffat sin partner på datingsidor. Tror inte det är konstigare än att träffa någon på krogen.. Är man inte ärlig så brukar det ge med sig efter ett tag. Så är det ju på alla sidor på nätet. Jag har ju träffat ett antal vänner, inga dater, på nätet och de är i verkligheten precis som jag har uppfattat dom på nätet.. Precis lika härliga och goa här som IRL! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-25 17:53 | |
![]() | min kompis var med på många sidor hon tyckte att det tog max 3 minuter innan kararna började tala knulla.typ 99%resten var bara skit det med | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-25 18:18 | |
![]() | Om man nu bestämmer dejt med en sån person och den blir vulgär i munnen innan man har hunnit beställa in maten kan man ju fråga sig hur det står till psykiskt. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-11-25 18:39 | |
![]() | Det räcker med beta;) haha. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-25 18:51 | |
![]() | Titti, din kompis önsketänker eller så hade hon en slags profil som lockar till sig patrasket. Vilket struntprat att det skulle vara bara sexgalningar på dejtingsidorna, jag skulle säga att majoriteten är ungefär samma typ som här: it-nördar som inte fått till det och som med hjälp av sin hjärna hoppas kunna håva in något byte som de är för klumpiga och blyga för att ha chans på irl. Men det finns såklart alla sorter precis som överallt. | |
| nilsmeister - Ej medlem längre | 2012-11-25 19:13 | |
![]() | som helt ny här vore det intressant att se hur en uppraggning på denna site skulle se ut... finns det någon förkortning som får tjejerna på fall? typ efter att man skrivit "hh" eller "tfgm" osv.. ;-) | |