Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jochen777 | 2012-12-02 12:49 | |
![]() | asteroid, planet dödare detta är en reserge, vad skulle du göra efter ett sådant event? bortse vad du sett på film. asteroiden har en sån hastighet att den passar atmosfären på under 1sek. ljuset som bildas av friktionen är så intensivt, att alla som ser det "förångas" omedelbart. smällen är som en liten sol, eller tusentals atombomber. om den slår ned i vatten eller land saknar betydelse, berggrund kommer att kastas utanför atmosfären, o även ta sig till månen. hela jorden skakas av en 12a, jätte tsunamis slås mot alla kuster. alla hus eller byggnader som inte står på berggrund är pinnved. inga byggnader är oskadda, ingen el. vatten eller likande funkar, 90% av allt liv på jorden borta. du är en av de som överlevt, vad gör du? snart mörknar himlen sot o små sten faller från rymden av det som kastas upp, det regnar eld o svavel. efter det täcks jorden av mörker av partiklar i atmosfären, ca 40 månaders mörker o bitande kyla ned mot -40. vad gör du? hur skulle du försöka klara dig? eller är det enns värt att försöka? | |
| Yamma | 2012-12-02 12:54 | |
![]() | Oj! Vilken domedagsfråga. Jag skulle nog försöka överleva, i nån sorts patetisk förhoppning om att nåt ska rädda oss. Man får hamstra de butiker som inte gått sönder. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-02 13:22 | |
![]() | samla ihop mekaniska hjälpmedel och drivmedel, hamstra proviant, kläder och verktyg i butiker. Försöka få tag på nåt offroad fordon typ nån stor jeep eller nåt och åka runt och leta efter resurser och överlevande. När solen återvänder återvänder tar man sig till fröbanken på svalbard och hämtar ut frön så man kan odla ny mat. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-12-02 13:32 | |
![]() | Alla dör väl, inget att diskutera | |
| Phynx | 2012-12-03 23:10 | |
![]() | Förutom att försöka samordna fler överlevande skulle jag ha ett stort behov att skriva ner och samla in min och andras kunskap i en önskan att den inte ska gå förlorad. Jag skulle se till alla basala behov, som värme och mat, och även se till att få radiokommunikationen att fungera. Eftersom jag har mycket goda kunskaper i överlevnad hoppas jag att jag faktiskt skulle kunna tillämpa dessa även i praktiken när allting är draget till sin spets. Spontant tycker jag det hela är väldigt intressant för om man teoretiskt skulle klara av att överleva den tiden som är hårdast skulle man vara tvungen att ordna för en ny samhällsstruktur. Den tanken är väldigt lockande. Vad är rätt och vad är fel? Vem bestämmer? Vad gör man med de som inte håller reglerna? Vem äger vad?....o.s.v. detta är ett rent psykologiskt drömscenario för mig. | |
| Bob100 | 2012-12-03 23:14 | |
![]() | Jag skulle sortera mina mp3-filer och ta ut allt jag hadde på bankomaten. Man vill ju ha ordning och vara mobil. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-12-03 23:20 | |
![]() | Fälla upp parasollet och ta ett glas skumpa. | |
| Bob100 | 2012-12-04 00:18 | |
![]() | Om jag skulle göra något alls. Om Hollywood fanns kvar skulle jag bege mig dit. | |
| strömavbrott | 2012-12-04 00:39 | |
![]() | Göra som Noa, bygga en ark, men av modernare snitt. Det måste finnas energikälla, typ vindkraft, för att driva anläggningar som ger syre och solliknande ljus. Där finns västhus för odling av mat. De olika djurarterna bör tas med i genbanker, då slipper man problemet med utrymme och deras föda. Viktigt är också att få med vaccin och mediciner, samt en enorm kunskapsbank (Google). | |
| strömavbrott | 2012-12-04 00:39 | |
![]() | västhus=växthus | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-04 09:41 | |
![]() | det är viktigt med flytväst på havet/sjön med, ett västhus kan vara en god investering! | |
| hfranke | 2012-12-04 09:52 | |
![]() | Vad är en reserge? Om detta inträffar lär ju alla dö. Ingen tillgång till vatten, då är det ju rätt kört inom ett par dygn. | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-12-04 10:30 | |
![]() | Jochen777 menar nog research. Men utifrån inlägget att döma känns kriterierna därför inte så höga. För att svara på frågan skulle jag nog bara lägga mig ner och dö. Hinner jag dessförinnan kontakta personer för att uttrycka min tacksamhet över deras dittillsvarande existens prioriteras detta. | |
| Jochen777 | 2012-12-04 15:08 | |
![]() | kan ju tilläggas att, bygga saker efter händelsen är svårt då vi är tillbaka på stenåldern. vet bara att det bla gjorts en studie i USA, vad som skulle hända om sk terrorister skulle lyckas slå ut deras elnäts knutpunkter så att transformatorerna pajar, det skulle göra att större delen av USA blev strömlöst i ca 20 år frammåt, innan nya transformatorer hunnits byggas nya, samt att USA s egen export och produktion skulle direkt upphöra. Så allt man planerar att göra måste göras innan det smäller, eller förberedas. bara kylan som blir gör att det inte bara är att gå ut o leta grejer, allt är extremt svårt, man måste ha mat, skydd värme. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-04 15:39 | |
![]() | "vad som skulle hända om sk terrorister skulle lyckas slå ut deras elnäts knutpunkter så att transformatorerna pajar, det skulle göra att större delen av USA blev strömlöst i ca 20 år frammåt, innan nya transformatorer hunnits byggas nya" Tar det 20 år att bygga nya transformatorer? | |
| Jochen777 | 2012-12-04 16:04 | |
![]() | ja, produkten på nya är inte hög, och det är inte några stycken det är hundratals. o alla behöves på en gång och USA kan inte producera de själva för de har ingen ström till ting industri.. låter overkligt, men så är det. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-04 16:42 | |
![]() | Det stämmer helt enkelt inte. | |
| Jochen777 | 2012-12-04 16:44 | |
![]() | inte jag som gjort den beräkningen, det är vad de kom fram till, men men du är säkert vis i ämnet. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-04 16:49 | |
![]() | Du kanske skulle kunna länka till studien? | |
| Jochen777 | 2012-12-04 16:52 | |
![]() | du har asså ingen aning, och är ute o trollar, självklart har jag ingen länk till något jag läste för flera år sen. och även om jag skulle ha det är det knappt troligt att jag skulle länka den för att överbevisa ett troll, som inte skulle läsa den eller förstå den. | |