Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nawth - Ej medlem längre | 2012-12-14 15:58 | |
![]() | Hur ska detta sluta? Fröken Frankrike Marine Lorphelin från Bourgogne beskylls av Conseil représentatif des associations noires de France ,en paraplyorganisation för 120 afrikanska organisationer i Frankrike för att vara för vit! www.france24.com/en/...ss -france. | |
| Nawth - Ej medlem längre | 2012-12-14 16:09 | |
![]() | www.france24.com/en/...is s-france | |
| Jonny99 | 2012-12-14 16:19 | |
![]() | när kommer förbud mot svarta inneslangar till cykel? jag bara frågar.... | |
| Behringer | 2012-12-14 16:53 | |
![]() | avpixlat.info/2012/1...by svenska/ Udda kanske har blivit jämnt? | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-12-14 17:02 | |
![]() | hur orkar man ens länka till avpixklat... | |
| Sin Corazon | 2012-12-14 19:37 | |
![]() | Men visst är det lite lustigt att man kan bryta mot "traditionerna" då det gäller vissa saker men inte andra. (Ja, jag vet att det är olika människor som är inblandade.) nyheter24.se/nyheter...tj arngosse | |
| Nawth - Ej medlem längre | 2012-12-14 19:45 | |
![]() | Coolt skrivet av Martin Melin hära :Jag brukar inte vara politisk här på bloggen. Jag är öppen med att jag är borgerlig och att jag röstar på Moderaterna. Däremot står jag nog till vänster inom den borgliga falangen. Jag ser, precis som många andra, vad som händer här i samhället. Jag tänker på Sverigedemokraterna och att de faktiskt snart har 10 procent av väljarkåren. Jag misstänker också att den siffran är ännu högre om du skulle fråga ungdomar 15 till 18 år. Så om några år kanske det är 15 % som röstar på Sverigdemokraterna. Det jag skulle vilja se är 5-6 kloka människor som på ett objektivt och sansat sätt får en timmes tv-tid och faktiskt pratar om varför Sverigedemokraterna får så många röster. Alla människor som röstar på Sverigedemokraterna kan inte vara outbildade, korkade och bittra. Så frågan är – varför har Sverigedemokraterna så många sympatisörer, när det är uppenbart att flera av medlemmar i partiet inte är de skarpaste knivarna i lådan. Jag skulle vilja höra en motivering på varför det ser ut som det gör. Och när vi har kommit fram till ett svar där, då kan vi väl lyfta upp det och på ett sakligt sätt prata om det. Innan dess tror jag bara att det kommer bli värre. Alltså – svara på frågan VARFÖR får Sverigedemokraterna så höga siffror. | |
| hallbacka | 2012-12-14 21:38 | |
![]() | Därför att egoismen har fått fotfäste. Vad gynnar det mig med en massa flyktingar och invandrare? tror jag en och annan frågar sig. Den moderata/borgerliga politiken bygger ju på att öka skillnader mellan rik och fattig, arbetande och arbetslös etc. och vilka är arbetslösa....? Vilka är fattigast? Klart att det blir konflikter. Annat vore ju underligt. | |
| Härvelkors | 2012-12-14 21:45 | |
![]() | Det är enkelt att inte tänka... | |
| limpan__2 | 2012-12-14 22:24 | |
![]() | Kan folk inte läsa? Ingen har klagat på att vinnaren var vit, det som gruppen tog upp var att oproportionerligt få finalister var annat än vita och att de flesta av dessa var från de forna kolonierna i Karibien och Stilla havet. Alla fördomar om SD-väljares kunskapsnivåer besannas varje gång någon av er startar en ny tråd. Men att många högstadieungdomar röstar på er kommer inte borga för högre röstantal framöver, kommunister och andra extremister har alltid lockat många. Men när de växer upp och börjar tänka inser de att ytterlighetspolitik är bortkastat. | |
| Nawth - Ej medlem längre | 2012-12-15 01:50 | |
![]() | Du kan inte läsa, CRAN anser att en så vit miss inte representerar dagens "mångkulturella" Frankrike. | |
| nyckelpigan_ | 2012-12-15 01:53 | |
![]() | Hallbacka - önskar det vore så lätt att förklara varför Sverigedemokraterna har sina siffror som de har. Tror nog att det ligger mycket och annat bakom det hela. Nej, kan inte svara då jag inte riktigt tänkt igenom och fått grepp om det men kanske någon annan har och är inne på samma spår? | |
| anneriiiiiii | 2012-12-15 09:25 | |
![]() | Bra, Limpan 2!! | |
| Bisonbox | 2012-12-15 10:02 | |
![]() | oj va synd det är om oss vita ... inte!!! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-15 10:11 | |
![]() | Enkelt egentligen att se varför SD ökar, dom använder sig av propaganda. Till skillnad från de andra partierna som föredrar att INTE ljuga för sina väljare. Tyvärr finns det väldigt många mindre intelligenta människor i vårt land som inte kan urskilja propaganda från vanlig information. När dessa sedan blir dumförklarade i vardagsdiskussioner och på nätet känner de en utanförskap och blir alltmer insnärjda i SD-snack där dom helt plötsligt får ett ansvar som den "svenska kulturens beskyddare" istället för den dumstrut dom egentligen borde fått. Det har ju inte undgått många att tidningsartiklar, populära forum (även beta) och andra ställen på nätet där man kan kommentera saker snabbt fylls av SD-vänliga trådar om man inte håller koll. Detta är ingen slump, och det är inte för att SD "har växt så mycket på så kort tid" att det är något normalt. Det är en medveten strategi från SD att kommentera så mycket som möjligt om "varför får vi inte hissa flaggan/sjunga nationalsång/gå i kyrkan" etc. för att lura folk att deras åsikter är vanligare än vad dom egentligen är. Och det fungerar. Sen något år tillbaka, kanske två har jag sett fler och fler sugas in i det där. Arbetskamrater som börjar gilla foton på facebook med lite lätt främlingsfientliga budskap och långa texter som handlar om att "jag är inte rasist, MEN..." Det är en äcklig utveckling och jag vet inte hur man ska stoppa det, för så fort man börjar påpeka sådant här för en SD-aspirant så gör man denne än mer övertygad i sina nyvunna åsikter. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-15 10:15 | |
![]() | Bra där, JG. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 11:23 | |
![]() | + @JesusGudsson | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 11:27 | |
![]() | Jag är närmast förstummad över som nu senast pepparkakeskrönan som är årets värsta höna av en fjäder. SD och Svenskarnas Parti matar på med bilder och upprop om rätten att vara pepparkaksgubbe. Vem är bestulen den rättigheten? Citerar Magnus Betnér: Djävla spån. | |
| limpan__2 | 2012-12-15 11:36 | |
![]() | Nazth, det är inte tjejen som vann de tycker är för vit. Det är att det var få icke-vita tävlande, främst från nordarfrika, som upprörde: "... lamented the lack of contestants from France's African and north African communities. "The failure to represent the contemporary French population in an event such as this is obviously serious," " I övrigt håller jag med i Jesus inlägg, men det enda man kan göra är att fortsätta peka på när de har fel och att argumentera för sina egna frågor. Att en del alltid kommer vilja tro på att det finns lätta lösningar som inte kräver något av en själv på problem som har komplexa orsaker är nog svårt att göra något åt. Jag tror inte heller man ska överdriva vad SD står för, deras opinionssiffror växer även mest när de ser till att närma sig de andra partierna och därför tvingas tona ner sin mer extrema sida. Folk i gemen gillar inte extremism, inte heller i detta fall. För övrigt undrar jag hur någon kan koppla ihop vad en liten minoritetsgrupp i Frankrike tycker om deras Miss World-tävling med politiska preferenser i den svenska väljarkåren? Om det finns ett samband är jag än mer övertygad om att många är oförmögna att tolka en text. | |
| micro113 | 2012-12-15 13:10 | |
![]() | Vad innebär då den kritiken mot den "vita represenationen"? 1) Att man måste tvinga fler vackra flickor från andra grupper att ställa upp i tävlingen -- oaktat vad de vill eller inte? 2) Att det spelar ingen roll om de som ställer upp är fula eller snygga -- det färgen som skall vara representerad i slutändan? Bör inte tävligen byta namn i så fall? | |